Toon posts:

SPA112 instellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SPA112 waarop ik een CC nummer op laat binnenkomen op poort 1
poort 2 heb ik geconfigureerd voor een andere internetprovider.
mijn telefoon is aangesloten op poort 1, dus als gesprekken binnenkomen, dan krijg ik die op mijn telefoon.
alle uitgaande gesprekken wil ik via poort 2 routeren, maar op een of andere manier krijg ik dit niet ingesteld.(als ik per type bericht een voorkeur van uitgaande poort kan kiezen, dan zou ik 112 via poort 1 doen. maar dat is niet het belangrijkste)
Ik heb gelezen dat er gebruikers zijn die de gesprekken van poort 1 routeren naar poort 2, en daar de telefoon op aangesloten. uitgaande gesprekken gaan dan ook goed. echter ik kan moeilijk vinden hoe dit in te stellen is.
na wat meer in de materie te hebben verdiept lijkt mij dat ik beter een andere SPA had kunnen kopen, maar het lijkt mij dat het met deze ook te doen moet zijn.
kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je een oplossing hebt houd ik me aanbevolen, maar ik denk dat die er niet is :)

Ik heb voorheen twee SPA's uit de 1 serie (eerste nog van Sipura, tweede van Linksys) gehad die dat konden maar nu heb ik er een uit de 2 serie en het lijkt niet te kunnen. Het zijn echt twee gescheiden telefoniepoorten met ieder hun eigen voipaccount. Ik heb ook wel eens wat gelezen inderdaad over het doorlinken van de ene naar de andere poort maar dat is me nooit gelukt. Het kan in ieder geval niet via de instellingen.

Zelf ben ik maar PBXes gaan gebruiken. Je kan daar je accounts instellen en stelt dan het PBX account in op je SPA. Nadeel is dat je het ipadres deelt met andere PBX gebruikers en dus ook je Freedays (waardoor je bijna altijd buiten de fair use quota valt). Zelf gebruik ik daarom Rebvoice om te bellen, die is gewoon goedkoop naar de meeste landen waar ik naartoe moet bellen maar maakt geen gebruik van Freedays.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 08-09-2014 10:41 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik lees iets soortgelijks hier
http://www.xxter.com/docs/AnaloogIntercomMetXxter.pdf
mogelijk is daarmee toch eea te beinvloeden. ik ga eens kijken of ik het daarmee aan de praat krijg.

en anders zal ik hier nog eens in verdiepen
http://www.dslreports.com...-registred-using-1-phone-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja die SPA2102 uit de tweede tread heb ik, is qua functionaliteit dus vergelijkbaar met jouw SPA. Ik ben dus voor optie 3 van Stewart gegaan. Heb een Voipinnummer van Voipbuster maar andere betamax klonen zijn intussen een stuk goedkoper. Daar kan ik niks aan veranderen of porteren en heb ook geen zin om weer andere hardware te kopen.

PBXes werkt gewoon goed, met een gratis account heb je 2000 minuten per maand en ik gebruik er maar ongeveer 500. Met Rebvoice betaal ik 28 cent voor een uur lang bellen naar vaste nummers in Nederland. Dat vind ik ook heel goedkoop (is misschien 1 of 2 keer per week dat ik zo lang bel) en verder bel ik ook veel naar mobiels en naar verschillende landen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Dus als ik het goed begrijp:
binnekomende gesprekken --> poort 1
uitgaande gesprekken --> poort 2
112 --> poort 1

Je kunt een dial plan maken dat er als volgt uitziet:
( 112S1 | <:0031512>[2-8]xxxxxS2<:@gw2> | <0:0031>[1-57]xxxxxxxxS2<:@gw2>)

Zie ook: http://www.callvoip.nl/te...p_sipura3000_dialplan.pdf

[ Voor 14% gewijzigd door sjolmers op 08-09-2014 12:46 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ sjolmers, dat is inderdaad vat ik wil doen. alleen kun je bij de SPA112 geen @GW1/@GW2 opties gebruiken. dus zal het op een andere manier gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb weer eean geprobeerd, maar dat lukt niet.
uiteindelijk maar voor een online route gekozen. namelijk pbxes.org hier kun je de providers instellen die je maar wilt gebruiken en zij routeren voor jou.
vanmiddag eens testen of het ook werkt zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die gebruik ik ook. Kies dan een provider die ook buiten de freedays (als je naar betamax dingen kijkt) ook goedkoop is want je zit de meeste tijd (zeker bij langere gesprekken) over de limiet omdat je het ipadres deelt met alle gebruikers van pbxes.

Ik vind het zelf niet zo boeiend want we bellen veel naar nummers die toch buiten de freedays vallen (mobiel, andere landen).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Marzman,
ik heb nog een probleem met het registreren van pbxes op mijn ata. ik gebruik "inlognaam" als userID en displayname met uiteraard wachtwoord. proxy =pbxes.org
ik gebruik geen extension (op de site) en geen ring-groups
heb mijn 2 providers aangemaakt
inbound routing is leeg (want alles gaat uiteindelijk naar 1 poortje op mijn ata)
outbound routing heb ik mn dialplan staan (kan ik nog niet checken omdat mijn ata niet registreert met pbxes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Heb ik ook zo, inlognaam als userid, wachtwoord en als proxy pbxes.org

Je inlognaam is niet hetzelfde als voor de website van pbxes, maar wat je daar als extension hebt aangemaakt (je kan er zo meerdere sipaccounts aanmaken mocht je dat willen). Bij mij is dat mijn loginnaam met -1 er achter.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tnx marzman, ik had al een vermoeden dat het probleem daar lag. Het werkt als een zonnetje.
Pagina: 1