Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal worden gebruikt worden om te gamen (ik speel legio verschillende spellen) én om films en series te streamen naar een Philips smart TV. Muziek en geluid wil ik gaan afspelen via een versterker en een 5.0 setje
Videobewerking of rendering gebruik ik nooit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil nog maximaal €350,- spenderen om een operationeel systeem te krijgen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een aantal componenten al liggen:
Tevens heb ik nog enkele HDDs liggen die voorlopig gebruikt zullen worden. Deze zullen uiteindelijk wel geüpgraded worden naar 7200rmp 3TB schijven, maar dit is voor een andere keer.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, SSD(250Gb), kast. Ik heb nu het volgende op het oog:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc komt in de slaapkamer te staan en hij zal ook aanstaan tijdens films daarom wens ik een stil systeem.
Verder heb ik nog een laptop met een dockingstation, ik vraag me af of ik middels een KVM-switch hetzelfde beeldscherm(hdmi), toetsenbord(usb) en muis(usb) kan gebruiken voor zowel de laptop op het dockingstation als de nieuw te bouwen desktop?
Ga je overklokken?
Nee
Vragen?
Ik ben benieuwd of de onderdelen die ik uitgezocht heb als aanvulling op wat ik reeds in mijn bezit heb goed bij elkaar past.
Verder kan ik iemand mij vertellen of een KVM-switch mij kan helpen om zowel de desktop als laptop op dockingsstation te bedienen. Zo ja, welke is hiervoor geschikt?
Het systeem zal worden gebruikt worden om te gamen (ik speel legio verschillende spellen) én om films en series te streamen naar een Philips smart TV. Muziek en geluid wil ik gaan afspelen via een versterker en een 5.0 setje
Videobewerking of rendering gebruik ik nooit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil nog maximaal €350,- spenderen om een operationeel systeem te krijgen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een aantal componenten al liggen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | ASRock H81 Pro BTC | € 32,67 | € 32,67 |
| 1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC | € 295,- | € 295,- |
| 2 | GeIL Dragon RAM GD34GB1333C9SC | € 37,49 | € 74,98 |
| 1 | Corsair RM1000 | € 146,45 | € 146,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 549,10 | |
Tevens heb ik nog enkele HDDs liggen die voorlopig gebruikt zullen worden. Deze zullen uiteindelijk wel geüpgraded worden naar 7200rmp 3TB schijven, maar dit is voor een andere keer.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, SSD(250Gb), kast. Ik heb nu het volgende op het oog:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 172,50 | € 172,50 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 82,85 | € 82,85 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 33,88 | € 33,88 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 89,95 | € 89,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 379,18 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc komt in de slaapkamer te staan en hij zal ook aanstaan tijdens films daarom wens ik een stil systeem.
Verder heb ik nog een laptop met een dockingstation, ik vraag me af of ik middels een KVM-switch hetzelfde beeldscherm(hdmi), toetsenbord(usb) en muis(usb) kan gebruiken voor zowel de laptop op het dockingstation als de nieuw te bouwen desktop?
Ga je overklokken?
Nee
Vragen?
Ik ben benieuwd of de onderdelen die ik uitgezocht heb als aanvulling op wat ik reeds in mijn bezit heb goed bij elkaar past.
Verder kan ik iemand mij vertellen of een KVM-switch mij kan helpen om zowel de desktop als laptop op dockingsstation te bedienen. Zo ja, welke is hiervoor geschikt?
[ Voor 2% gewijzigd door Werewood Elf op 07-09-2014 15:58 . Reden: Typo's ]