Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toshiba Satellite P30W-B-102

Pagina: 1
Acties:

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Graag jullie mening over deze nieuwkomer: pricewatch: Toshiba Satellite P30W-B-102

Wat ga je met je laptop doen?
Xampp, misschien een old school game (als het draait:)), Gimp, Office, heel af en toe iets met video, korte snagit filmpjes. Niet echt spannend of belastend dus.

Wat is je budget?
Gevoelsmatig heb ik een budget van 1000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet echt, maar wel van bureau naar zitbank.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Laatste keren Dell gekocht, xps. Niets mis mee, maar vind wel dat de keuzemogelijkheden nu erg beperkt zijn, prijzen fors, en ik lees iets te veel gemekker over support, slechte producten (xps11/12), gedoe met knetterende laders etcetc. Voorts loop ik met een grote boog om samsung spul heen, geeft bij mij altijd de geest (tv/telefoon/audio). Sta op zich open voor elk alternatief.

Ter vervanging van xps15 zoek ik een laptop met een puik fhd scherm, backlit keyboard, ssd only, wifi ac en eentje die niet constant aan de oplader hangt. De spoeling blijkt best wel dun te zijn, meestal kom ik uit op 1400-1500 euro voor zo'n laptopje en dat vind ik het gewoon niet waard:P Bovendien wil ik eigenlijk alleen een onboard kaartje en niet een extra fan/energiegebruiker in de vorm van een grafische kaart.

Kortom, groot was mijn verrassing deze toshiba tegen te komen. Het click systeem ondervangt het relatief hoge gewicht, dan maar met tablet op de bank ipv de gehele laptop zoals een vaio pro 13.

De zwakke punten die ik zie zijn:
1. de ssd van slechts 128 GB, maar daar kom ik wel overheen en met opslag elders loop ik met programma's toch niet tegen de grens aan. Ik kan geen info vinden over de gebruikte ssd en de kwaliteit/eigenschappen ervan, hopelijk kunnen jullie dat beter beoordelen.
2. Geheugen van slechts 4GB. Had liever 8 GB gehad, maar icm ssd zie ik geen performance teleurstelling in het verschiet liggen met 4 GB. Wel jammer is dat het niet uitbreidbaar is, magoed 4 GB lijkt me afdoende.
3. In de specs staat kleur goud. Mocht dat echt zo zijn dan gaat het niet door, kom op zeg goud. De foto's hier en daar laten toch echt zilver(ig) en zwart zien, en dat is prima. Voor aanschaf ga ik nog wel in een winkel kijken, en dat zie ik toch ook als een groot voordeel om eerst de laptop aan te raken etc.

Wat is jullie mening over deze toshiba? Zien jullie nog betere alternatieven, zwakke punten of missende features? Of is dit (indachtig mijn eisen) gewoon een heel interessant apparaat? Bedankt alvast _/-\o_

Verwijderd

Het overwegen waard: http://tinyurl.com/ksffg8k :w