BIOs omzeilen laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Beste

ik zit compleet vast. Ik kreeg een laptop (Acer Aspire 5532) in m'n handen om te formatten en Windows 7 opnieuw te installeren.
Geen probleem, ik formatteer en partitioneer wat, wil ik Windows installeren, geeft hij een fout dat dat niet gaat door een BIOS instelling. 2 keer raden: BIOS wachtwoord.

Ik heb al alle softwarematige dingen geprobeerd, geen succes. Ik heb daarnet de laptop deel uit elkaar proberen halen om het CMOS batterijtje eruit te halen, maar ik geraak er absoluut niet aan (als ik hem niet wil slopen)

Hebben jullie technieken die ik niet ken om langs een BIOS wachtwoord te komen, of gewoon Windows te installeren?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:50

Koenvh

Hier tekenen: ______

Is het mogelijk om aan de eigenaar van de laptop het BIOS wachtwoord te vragen? Lijkt me een stuk makkelijker.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:37

TommieW

Numa numa.

Weet je wat voor een BIOS het is (Award enz.)? Ik heb bij een Dell een keertje op een hele makkelijke manier het wachtwoord er af gehaald. Dat was toen met behulp van een generator die gebruik maakt van een backdoor. Met een beetje geluk is er ook zoiets voor je Acer.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
je zou een bios recovery kunnen proberen, door de laptop met FN+ESC te starten en een usb stick met je BIOS/EFI bestand erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:14
Je zou cmospwd kunnen proberen of het tooltje hier. Maar daarvoor heb je een werkende windows install nodig. http://forums.mydigitalli...996&viewfull=1#post726996

Alternatief:
BIOSchip vervangen.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-07 10:12

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

Er bestaat een CLNPASSWD.exe utility dia je via USB kan laten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als jij het kassabonnetje laat zien wil ik best voor je kijken hoe je dat moet resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Wolly schreef op zondag 07 september 2014 @ 15:01:
Als jij het kassabonnetje laat zien wil ik best voor je kijken hoe je dat moet resetten.
Die heb je ook echt nog van een oude laptop. Een bios password is niet automatisch een gestolen laptop, kom op.

Download een bootable cd zoals Ultimate Boot CD, daar staan ook een aantal bios killers op (zetten alles terug naar std, incl password. Let op, werkt niet op alle bios chips.)

Of, gewoon even met een schroevendraaiertje en concentratie aan het werk en bij die bios batterij komen. Zo ingewikkeld kan het nooit zijn, laptops zijn compleet demonteerbaar als je geen 2 linkerhanden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:14
Anoniem: 472287 schreef op zondag 07 september 2014 @ 15:08:
[...]

Die heb je ook echt nog van een oude laptop. Een bios password is niet automatisch een gestolen laptop, kom op.

Download een bootable cd zoals Ultimate Boot CD, daar staan ook een aantal bios killers op (zetten alles terug naar std, incl password. Let op, werkt niet op alle bios chips.)

Of, gewoon even met een schroevendraaiertje en concentratie aan het werk en bij die bios batterij komen. Zo ingewikkeld kan het nooit zijn, laptops zijn compleet demonteerbaar als je geen 2 linkerhanden hebt.
Bios batterij erin eruit, reset je bios password echt niet hoor :) 8)7

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Biersteker schreef op zondag 07 september 2014 @ 15:12:
[...]

Bios batterij erin eruit, reset je bios password echt niet hoor :) 8)7
Dat doet 'ie bij goedkope laptops/oudere laptops dus wel. De bioschip daarin is voorzien van vluchtig geheugen, zodra de spanning eraf is gaan alle instellingen(inclusief password) verloren. Duurdere of nieuwe laptops zijn voorzien van ander geheugen, zoals de HP TPM chips. Deze bewaren je password dus ook als het batterijtje eruit gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Vraag de huidige eigenaar naar het wachtwoord.

Er zijn daarnaast meerdere mogelijkheden, maar dat moet je zelf maar gaan uitzoeken, ik zou beginnen met Google.

In het kader van de huidige verstrekte gegevens hoor je eigenlijk geen hulp te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
09003233340.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 17:47

MrMonkE

★ EXTRA ★

Kun je niet de install omzeilen?
Haal HDD er uit, install windows erop in een andere machine, zet HDD terug in laptop.
Of restore een image op dat ding.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Pagina: 1