Toon posts:

Logitech G51 aansluiten op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik probeer mijn Logitech G51 speakerset aan te sluiten op mijn Dell laptop.
Echter loop ik tegen het probleem aan dat slechts 2 van de 5 speakers het doen.
Dit komt denk ik doordat hij de speakerset alleen als hoofdtelefoon pakt bij geluidsinstellingen.

Via geluidsinstellingen kun je de luidsprekers wel configureren (en op 5.1 zetten waarschijnlijk) maar de hoofdtelefoon niet.. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:47
Waarschijnlijk sluit je alleen de groene 3,5mm plug aan? Dan klopt het, er kunnen namelijk maar 2 kanalen over. Je zult ze alledrie moeten aansluiten om allezes de speakers aan te sturen.
Meeste setjes hebben wel een optie om stereo geluid over 4 of alle speakers te verdelen, volgens mij bij de G51 onder de 'matrix' knop op het bedieingspaneel.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!
Ik sluit niet alleen de groene plug aan, ook de zwarte en de rode.
Mijn laptop heeft 3 ingangen aan de zijkant, 2 voor koptelefoon en 1 voor microfoon.
Ik heb vernomen dat je de microfooningang ook kunt gebruiken..

• ShitHappens
Ja maar dan moeten die poorten wel als dusdanig ingesteld staan. Al gecheckt of er een programma'tje draait van de chipset/geluidskaart waarin ingesteld kan worden welke poort wat doet? Windows geluidsbeheer kan dat namelijk niet afhandelen.

[ Voor 13% gewijzigd door ShitHappens op 07-09-2014 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik stuur je even een PB

• ShitHappens
Ik houd het liever even binnen dit topic, dan kunnen andere mensen eventueel ook meehelpen en blijft het voor een volgende met hetzelfde probleem ook vindbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Geen probleem uiteraard :-)

Ik ben een redelijke leek op dit gebied, maar ik kan dus met een programma instellen welke poort wat doet?

• ShitHappens
Beetje afhankelijk van of je chipset dat ondersteunt. Beste kun je even Googelen op 'surround audio' + het typenummer van je laptop. Dan zul je ongetwijfeld bij de juiste drivers etc uitkomen, of bij anderen met ongeveer hetzelfde probleem.

Bedenk wel dat dit Tweakers is en niet de helpdesk van Dell, dus blijft wel de bedoeling dat je zelf onderzoek doet en wat probeert. Check bijvoorbeeld Het algemeen beleid #quickstart

[ Voor 9% gewijzigd door ShitHappens op 07-09-2014 14:33 ]

Pagina: 1