Wat ga je met je laptop doen?
In volgorde van belangrijkheid:
- Virtual windows desktop van werk (citrix plugin vereist)
- office (word, excel, outlook etc)
- Browsen
- muziek afspelen
- foto-, video bewerking
Wat is je budget?
Ongeveer eur 1200, maar dat is een schatting. Als er tips zijn die meer kosten dan is dat geen probleem.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dus een laag gewicht en een lange accuduur is van belang. Hierbij denk ik aan maximaal 1.7 kg (hoe minder hoe beter) en een minimale accuduur van 6 uur bij belasting (virtual desktop)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Hardware must have:
1) laatste generatie Haswell core, i5 of hoger
2) SSD (minimaal 128 gb)
3) WIFI is van mega belang, snel en stabiel. De laptop gaat mee op klant bezoek, hotels etc.
4) toetsenbord, (fixed of via bluetooth)
5) USB poorten
6) bleutooth indien los toetsenbord
7) mogelijkheid om extern beeldscherm aan te sluiten
Windows of OSx
Bekeken opties
Macbook Air 13 inch: vanwege het lage gewicht en de fenomenale accuduur
Macbook Pro Retina 13 inch: Beter scherm en gpu. Nog steeds redelijk licht en goede accuduur
Surface Pro 3: Licht gewicht, beter resolutie dan Air. Mindere accuduur, alhoewel nog steed goed. Reviews geven echter aan dat hij te warm word bij belasting.
Extra vragen
1) Kan ik beter op de eerste broadwell (Core M) laptops wachten?
2) gewicht van de lader word nooit getest maar dit is wel handig vooral bij meer daagse trips.
Aarnoud
In volgorde van belangrijkheid:
- Virtual windows desktop van werk (citrix plugin vereist)
- office (word, excel, outlook etc)
- Browsen
- muziek afspelen
- foto-, video bewerking
Wat is je budget?
Ongeveer eur 1200, maar dat is een schatting. Als er tips zijn die meer kosten dan is dat geen probleem.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dus een laag gewicht en een lange accuduur is van belang. Hierbij denk ik aan maximaal 1.7 kg (hoe minder hoe beter) en een minimale accuduur van 6 uur bij belasting (virtual desktop)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Hardware must have:
1) laatste generatie Haswell core, i5 of hoger
2) SSD (minimaal 128 gb)
3) WIFI is van mega belang, snel en stabiel. De laptop gaat mee op klant bezoek, hotels etc.
4) toetsenbord, (fixed of via bluetooth)
5) USB poorten
6) bleutooth indien los toetsenbord
7) mogelijkheid om extern beeldscherm aan te sluiten
Bekeken opties
Macbook Air 13 inch: vanwege het lage gewicht en de fenomenale accuduur
Macbook Pro Retina 13 inch: Beter scherm en gpu. Nog steeds redelijk licht en goede accuduur
Surface Pro 3: Licht gewicht, beter resolutie dan Air. Mindere accuduur, alhoewel nog steed goed. Reviews geven echter aan dat hij te warm word bij belasting.
Extra vragen
1) Kan ik beter op de eerste broadwell (Core M) laptops wachten?
2) gewicht van de lader word nooit getest maar dit is wel handig vooral bij meer daagse trips.
Aarnoud