Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-11 21:23
Ik ben momenteel in het bezit van een iPhone 5, en ik mag mijn abonnement verlengen.
Nu heb ik diverse opties voor mezelf op een rij gezet:

* Simonly abonnement afsluiten voor een jaar en na dat jaar voor een iPhone 6 gaan (vind hem bij de release veel te duur)

* Simonly abonnement afsluiten icm een goedkopere Android telefoon (heb de Nexus 5 op het oog)

* Nieuw abonnement afsluiten met een Android telefoon (HTC One of Galaxy S5)

Van deze opties twijfel ik tussen de laatste 2 omdat ik graag Android eens wil proberen.
Dan zouden er dus 3 telefoons overblijven: de Nexus 5, Galaxy S5, HTC One

Voor mezelf had ik de volgende voor- en nadelen op een rijtje gezet:

Nexus 5

Voordelen: Goede prijs/kwaliteit verhouding, simpel en strak uiterlijk, kale versie van Android
Nadeel: Verouderd toestel (misschien zijn er al betere uit in dezelfde prijsklasse?)

Galaxy S5:

Voordelen: Specs, oogt wat frivoler tov HTC en Nexus
Nadelen: Behuizing (voelt wat goedkoop aan), de schil die Samsung over Android heen gooit

HTC One:

Voordelen: Specs, aluminium behuizing
Nadelen: Oogt wat zakelijker, HTC (heb gewoon vrij weinig met het merk).

Als ik voor mezelf alle plussen en minnen tegen elkaar afzet, kom ik eigenlijk geen stap verder.
Vandaar dat ik er ook een onderwerp over ben gestart. Wellicht dat wat andere meningen mij wat meer duidelijkheid kunnen verschaffen.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Waar gebruik je een telefoon het meest voor?
Ik zie bij nadelen twee keer uiterlijke kenmerken staan, wat is jouw smaak?

Het is moeilijk om zo een goed advies te geven. Ik zou zelf als het enigszins kan, een simonly abonnement nemen en een los toestel kopen. Dan ben je op termijn voordeliger uit vermoed ik.

• jaihel
Internet, apps, misschien bellen ;). Normaal gebruik dus.
Mijn smaak qua uiterlijk is toch wel dat het stevig moet aanvoelen. Premium kwaliteit, maar niet te zwaar (kom je volgens mij dus uit op HTC).

Echter zal ik de HTC niet los kopen, want dat vind ik toch vrij prijzig.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik denk dat je met deze opties en jouw smaak inderdaad bij de HTC uitkomt. Heb hem zelf niet gehad maar een collega wel en die is er positief over. Maak je mijns inziens geen verkeerde keus mee.

Ikzelf zou nog wel even 9 september afwachten, misschien komt Apple wel met iets dat je denkt dat je toch voor de iPhone 6 wil gaan.

Verwijderd

Ik ben onlangs van de iPhone 5 overgestapt naar de HTC one m8. Mijn gebruik is ook 'normaal' . Nu, na een paar weken, ben ik erg blij dat ik het gedaan heb. De HTC voelt minstens zo solide als de iPhone, werkt sneller, kan meer. Het is even wennen aan android na de ultieme simpele UI in iOS, maar juist de mogelijkheid om android te customizen maakt dat ik hem nu precies zo heb kunnen maken zodat het bij mijn gebruik past. Heb je hier geen zin in kun je beter wachten op de nieuwe iPhone.

• jaihel
Ik zal sowieso even wachten op de iPhone 6 om te kijken wat dat precies te bieden heeft (ook kwa abonnementsprijzen). Maar als het dan Android wordt, zal het de HTC One worden. Of komt er op (korte) termijn nieuwe, high-end Android toestellen uit?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 09:46:
Ik ben onlangs van de iPhone 5 overgestapt naar de HTC one m8. Mijn gebruik is ook 'normaal' . Nu, na een paar weken, ben ik erg blij dat ik het gedaan heb. De HTC voelt minstens zo solide als de iPhone, werkt sneller, kan meer. Het is even wennen aan android na de ultieme simpele UI in iOS, maar juist de mogelijkheid om android te customizen maakt dat ik hem nu precies zo heb kunnen maken zodat het bij mijn gebruik past. Heb je hier geen zin in kun je beter wachten op de nieuwe iPhone.
Ik ook, vanuit iPhone 5 naar de Nexus 5. Echter vond ik het zelf echt helemaal niks en ben ik na een week of 3 weer terug gegaan naar mijn iPhone. Als je de kans hebt zou ik Android eerst goed proberen voordat je een definitieve aankoop doet.

• jaihel
.

[ Voor 100% gewijzigd door jaihel op 07-09-2014 10:43 ]

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 15:46

Sorbo

Uw hulp in huis!

CrimpyRex schreef op zondag 07 september 2014 @ 10:37:
[...]

Dat begrijp ik niet helemaal?
Je topic is verplaatst naar het Mobiel Aankoop Advies forum ;) Geen probleem, hier krijg je wat meer exposure op je vraag :)

Ik zou als ik jou was zeker de batterijduur meenemen in je zoektocht. De nexus 5 heeft een vrij matige batterijduur, waarbij je met zwaar gebruik zelfs moeite kunt hebben om de dag door te komen. Dat is voor mij reden om te zeggen dat ik hem sowieso niet wil, en daar ben ik denk ik niet alleen in.

De S5 en One M8 scoren daar veel beter in. Ik heb zelf een s5, en kan er met mijn gebruik 2 dagen mee vooruit. Dat is heerlijk, nooit druk hoeven maken om je batterij en dus altijd gewoon kunnen doen wat je wil. Ik laad hem alsnog iedere nacht op natuurlijk, maar zwaar gebruik levert geen problemen op, als ik het een keer vergeet is het geen issue, en ik ben daar dus dik tevreden over. De M8 zou een vergelijkbare batterijduur moeten hebben.

Verder raad ik je aan eens naar de Z2 en Z3 (compact) te kijken. Mooie telefoons, die kwalitatief erg goed aanvoelen. De Z2 heeft een nog betere batterijduur dan mijn S5, is waterdicht, heeft een mooi scherm en meer dan genoeg rekenkracht om vloeiend te blijven onder welk gebruik dan ook.

De Z3 Compact is waarschijnlijk de opvolger van mijn S5 (telefoonverslaafd...). Een compacte behuizing, met dezelfde inhoud als zijn grote broer, en dus kracht te over. De Z3C heeft wel een lagere resolutie, maar dit is naar mijn ervaring geen probleem, tekst is goed leesbaar en de kijkhoeken zouden prima in orde moeten zijn.

De Z3 komt wel pas eind deze maand op de markt, maar het voordeel daaraan is dat je, mocht het niet bevallen, een gloednieuw toestel hebt waar iedereen op zit te wachten, en tweedehandsprijzen dus nog erg netjes zullen zijn. Dan kun je android uitproberen zonder problemen, met de garantie dat je m nog voor een leuke prijs kunt verkopen.

Bij Hi is de Compact vanaf 32 euro gratis, dus misschien iets om naar te kijken ;)

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:18
HTC One en S5 zijn gelijkwaardige toestellen. Persoonlijke smaak bepaald welke je voorkeur heeft.
Beste kun je ze beide bekijken/testen welke jou het meeste aanspreekt.

Zelf een HTC One (m8) en zeer content mee. Maar mij spreek HTC meer aan dan de Samsung qua model. En andere hebben dat precies andersom.

Eingelijk mis je nog een optie.
Wachten op de release van de iPhone 6 en als het je dan al niet aanspreek of je gevoel voor Android blijft dan kun je daarna bepalen welk toestel je het meeste aanspreekt.

Je abbo loopt gewoon door, mits er geen kortingen op zitten die na afloop wegvallen (let daar op), dus je kan indien je dat lukt rustig wachten op een mooie aanbieding..

• jaihel
Het nadeel van de iPhone 6 bij release is dat je relatief duur uitbent me je abbo. Deze iPhone 5 had ik ook direct bij release, met maar 500mb (waar ik maandelijks dubbel overheen zit) en een prijs van 50 euro per maand. Tel daarbij de toestelprijs op van ongeveer 150 euro en je bent harstikke duur uit, ook t.o.v een S5 of M8. Dat houdt mij dus tegen vwb de iPhone 6.

@ Sorbo: De Sony's ga ik ook even wat beter bekijken, ik had ze wat links laten liggen omdat ik niet zoveel heb met Sony, maar ik ga me er even in verdiepen. Heeft Sony het os ook aangepast, of is dat redelijk basic?

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Ik heb op dit moment een s3 omdat mijn iphone 5 gestolen is. En moet zeggen dat ik android vind tegen vallen. Het meest omdat je er juist zoveel mee kan doen. Dus je krijgt meer dan waar voor je geld. Maar ik vind het veel te veel. Heb er daarom ook een ios thema opgezet etc. Daarnaast vind ik de s3-4-5 beetje plastic voelen terwijl de iphone was luxer aanvoelde.
Ik ben niet zo een super apple fan boy maar de software van de iphone's vind ik fijner.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 15:46

Sorbo

Uw hulp in huis!

Sony doet wat aanpassingen inderdaad, maar niet zo veel als Samsung of HTC. Ze hebben een andere launcher, wat eigen apps als bijvoorbeeld de Walkman muziekspeler, een uitgebreide camera app en wat andere praktische dingetjes.

De grafische stijl verschilt iets met de stock android stijl, maar niets ingrijpends. Het fijne is dan ook dat het je telefoon niet traag aan doet voelen, en dat de "flow" van stock android nog zo goed als onveranderd is. Daardoor vind ik het zelf een fijne skin om mee te werken.

• RockNoobster
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:26
Je zou ook voor de OnePlus One kunnen gaan. Een beetje hetzelfde idee als de Nexus 5 (stock android voor een bodemprijs) maar dan met recentere hardware. Op Tweakers stond laatst een nieuwsbericht waarin werd vermeld dat deze telefoon vanaf oktober zonder invite voor iedereen te koop is. Mocht je hem eerder willen kun je via V&A een invite proberen te krijgen. Mijn vriendin heeft hem sinds een paar weken en ik moet zeggen dat ik aardig jaloers ben. De batterijduur is enorm goed en als Tweaker wordt ik alleen maar blij van het feit dat het Cyanogenmod draait. Uiterlijk is natuurlijk subjectief, maar ik vind het een mooie stevige telefoon.

Verwijderd

Ik vind zelf de Xiaomi Mi4 zeer interessant. Misschien dat je daar eens naar kan kijken? Zeer goede bouwkwaliteit, snelle hardware, mooi uiterlijk, goede ondersteuning, snel en er draait MIUI op. MIUI is de skin van Xiaomi, en dat is wat mij betreft de beste versie van Android die er is.

http://androidworld.nl/review/review-xiaomi-mi4/
http://m.gsmarena.com/xiaomi_mi_4-review-1119.php

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:35
Ik zou een oneplus one nemen of een iets kleinere high end telefoon, zoals de sony z3c. Als je de oneplus kan bemachtigen moet je zeker die nemen.

• jaihel
Ik ben niet zo van de 'import telefoons', het moet dus een telefoon worden die ik in de winkel kan halen.
Waarschijnlijk wordt het de Z3C, die spreekt me het meest aan (voornamelijk prijs/kwaliteit) en hij heeft daarnaast geen absurd groot scherm.

Verwijderd

Is een zakelijke look van de HTC een nadeel?

Ben zelf ook een iPhone gebruiker, en wil ook naar Android overgaan.
Ik kijk zelf nu naar de Huawei Ascend Mate 7.
Wel een grote telefoon, maar dat trekt mij opzich wel. Misschien ook iets voor jou?

Verder heb ik ook gekeken naar de Meizu MX4 en Xiaomi Mi4, al zijn dit wel 'import telefoons' zoals je het zelf beschrijft.

Ik wou zelf ook nog even een vraagje toevoegen;
Ik ga vooral naar Android voor de customization, en zoals ik zei ben ik van plan om de Huawei Mate 7 te kopen. Hierbij vind ik dingen zoals het instellingenmenu en notificatiescherm erg mooi, maar wil de rest van de look graag aanpassen.
Ik heb al gezien dat ik launchers kan downloaden, en weet ongeveer hoe het werkt (wat geprobeerd bij vrienden), alleen wat ik niet kon zien of vinden op internet;
veranderd bij het downloaden van een nieuwe launcher ook de 'standaard dingen', zoals het notificatiescherm en het instellingenmenu?

Ik hoop dat je een goede beslissing maakt!
En bedankt voor de reacties/antwoorden!
Pagina: 1