Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dign HV5 / OrigenAE H5 display aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
hoi,

Ik heb al geruime tijd een Dign HV5 HTPC kast. Deze heb ik ooit van iemand overgenomen, maar heb nooit het display aan de praat gekregen.

Vandaag ontdekte ik echter dat er een aantal aansluitingen op het display paneel (merk Sasem) zitten die ongebruikt waren. Nu ben ik erin geslaag om de Gnd en +5v op een interne usb connector aan te sluiten, waarna het display een welkomsttekst weergeeft. _/-\o_

Ik kan echter met iMon niks anders dan dat op het display toveren, vermoedelijk omdat ik nog meer draden naar mijn moederbord mis.. Heeft er iemand toevallig nog zo'n kast in gebruik, en zou diegene me foto's kunnen tonen van de connecties?

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
Even een kleine toevoeging omdat ik vermoed dat niet veel mensen deze kast (meer) hebben.

Zo ziet het printplaatje er van de achterkant uit:

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/75trol1s9/DA077690.jpg

De usb connector rechts heeft er altijd opgezeten, ik vermoed nu dat deze alleen voor de infrarood ontvanger is.
In het midden zit de +5v en GND die ik als zodanig op mijn mobo heb aangesloten.

Links zitten echter nog 3 mogelijke aansluitingen waar de volgende omschrijvingen bij staan (van links naar rechts): Switch IN - Mainboard OUT - de derde heeft geen omschrijving.

Welke van deze connecties zou ik met mijn mobo moeten verbinden, en op welke pinnetjes van de interne USB?

edit:
Gezien de benamingen van de connectors vermoed ik dat de Switch in vanaf de powerknop dient te komen, en via de mainboard out naar het moederbord zou moeten. De reden begrijp ik nog niet helemaal, wie wel?
Bovendien zou dat betekenen dat ik mijn LCD al moet kunnen aansturen, hetgeen nog niet gelukt is :P

[ Voor 17% gewijzigd door ase- op 07-09-2014 12:10 ]

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.