Haperend geluid bij Ziggo PVR in combinatie met receiver

Pagina: 1
Acties:

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-01 21:17
Ik heb een probleem met het geluid wat komt vanuit de Ziggo PVR om deze goed door te sturen naar mijn nieuwe receiver. Ik loop op dit moment een beetje uit mijn opties en hoop dat hier iemand een goede suggestie heeft.

De specs:
- Ziggo Cisco 8585 HD recorder
- Denon AVR-X2100
- Samsung UE40d5000
- Monitor Audio Bronze speakers

Poging 1: Ziggo aansluiten middels HDMI op receiver (resultaat: wel beeld geen geluid)
De eerste optie die ik heb geprobeerd is de Ziggo PVR middels een HDMI kabel (inmiddels meerdere kabels geprobeerd) aan te sluiten op mijn receiver (CBL ingang). De monitor output van de receiver gaat naar mijn HDMI ingang op de TV. Het resultaat is dat ik goede kwaliteit beeld krijg maar op geen enkele manier geluid. Ik heb al geprobeerd om te switchen tussen de output van de Ziggo (Stereo vs. Origineel) maar dit maakt geen verschil.

Als ik een laptop pak met HDMI aansluiten en dit aansluit op dezelfde poort dan heb ik wel beeld en geluid in goede kwaliteit zonder haperingen.

Poging 2: Ziggo aansluiten middels HDMI op receiver en optische kabel voor geluid (resultaat: haperend geluid)
De tweede poging die ik heb gedaan is de Ziggo PVR middels een HDMI kabel aan te sluiten op mijn receiver (CBL ingang) en de optische kabel vanuit de Ziggo PVR koppel aan de optische ingang op de receiver. De monitor output van de receiver gaat naar mijn HDMI ingang op de TV. Het resultaat is dat ik goede kwaliteit beeld krijg maar het geluid valt vaak weg (receiver geeft op dat moment ook aan dat hij geen input lijkt te krijgen omdat digitaal knippert en de speakers maken een krakend geluid). Ik heb hier al geprobeerd om te switchen tussen de output van de Ziggo (Stereo vs. Origineel) maar dit maakt geen verschil.

Poging 3: Ziggo aansluiten middels HDMI op TV en optische kabel voor geluid (vanaf de Ziggo PVR) aansluiten op de receiver (resultaat: goed werkend beeld en geluid)
De derde poging die ik heb gedaan is de Ziggo PVR middels een HDMI kabel aan te sluiten op mijn TV (HDMI ingang) en daarnaast de optische kabel vanuit de Ziggo PVR koppelen aan de optische ingang op de receiver. De monitor output van de receiver wordt hierbij dus niet gebruikt. Het resultaat is dat ik goed beeld en geluid heb.

Deze optie is uiteraard niet het meest wenselijke omdat ik geen 'on screen display' meer heb van de Denon omdat er een andere HDMI poort van de TV wordt gebruikt, daarnaast moet ik telkens switchen van TV input om tv te kijken (zolang ik nog geen Logitech Harmony One heb :) ) ook zit er nogal een groot verschil in geluidvolume via receiver en rechtstreeks op tv.

Heeft iemand suggesties waarom optie 1 al niet werkt? Dit zou het meest logische en beste zijn dus zowel geluid als beeld via de HDMI kabel naar de receiver. Of heeft iemand andere suggesties die ik nog kan proberen?

Alvast bedankt!

• Tudelft
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-06-2025
Onedayflyer682:

Ook hier exact het zelfde probleem, sinds een paar maanden de Denon avr-x-2000 in gebruik,werkt prima alleen de
Tv-Audio configuratie werkt niet goed! (in combinatie met een (LG 47LB730V) deze hebben beide een ARC
mogelijkheid,mijn aangesloten (HDMI) componenten werken goed,Tv-Audio dus niet (ARC functie!). ik heb Denon gemaild, die wijst naar LG, en LG wijst na een perfecte service! weer naar Denon,wat hier dus blijkbaar aan de hand is is dus vermoedelijk een software matig (audio) probleem van een van beide merken.Als oplossing heb ik mijn receiver instelling van de Tv-Audio dus (helaas) op optisch gezet waardoor ik niet volledig van de HDMI /ARC aansluiting gebruik kan maken,dus ook handmatig terug schakelen!

• Onedayflyer682
Bedankt voor je reactie maar volgens mij schets je niet exact hetzelfde probleem. Mijn tv heeft namelijk geen ARC functionaliteit maar die zou ik ook niet nodig moeten hebben aangezien ik het geluid niet naar mijn tv wil sturen maar naar mijn receiver (afkomstig vanuit de Ziggo). Vanuit de receiver hoeft alleen het beeld maar naar de TV.

Ik zit zelf even te twijfelen of dit nou aan Ziggo ligt of aan de Denon (met andere apparaten gaat het wel goed dus dit kan ik me bijna niet voorstellen).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je bij poging 1 ook de input assign goed gezet? Dus de juiste HDMI aan je CBL bron toegewezen?
Beeld doorsturen op de monitor uitgang doet ie eigenlijk altijd wel namelijk, maar voor geluid moet je de bron goed toewijzen. Zie je handleiding :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Onedayflyer682
Input staat op automatisch maar heb ook geprobeerd handmatig te zetten. Ik heb zelf het idee dat de receiver probeert om het geluid via de HDMI te krijgen iets wat niet goed lukt (je ziet de Denon ook schakelen tussen bepaalde modus). Dit zou ook de reden kunnen zijn dat het via optisch wel goed gaat?

Niemand onder de Ziggo'ers ditzelfde probleem?

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:43
Is je HDMI kabel niet defect?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Onedayflyer682
Helaas. Was het maar zo simpel, al meerdere kabels geprobeerd.
Pagina: 1