Toon posts:

Pro Wrestling

Pagina: 1
Acties:

• Knifypie
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-08-2017
De meeste kennen het wel Pro Wrestling, ze hebben het als hobby gehad of zapte ze er vroeger voorbij de meeste die in de jaren 80 televisie keken zullen zeker wel ooit gehoord hebben van:

Hulk Hogan,Randy Savage R.I.P(Mei 2011) en Ultimate Warrior R.I.P(April 2014)

Of misschien heb je het ooit gezien in de jaren 90?

Shawn Michaels,The Undertaker, Stone Cold Steve Austin, The Rock 'Dwayne Johnson(Ja, Dwayne Johnson is een worstelaar en nogsteeds als hij niet hoeft te filmen. Door het worstelen is hij zo beroemd geworden.) en Bret'The Hitman' Hart.

Of misschien in 2000 of hoger geen probleem:

De wrestlers die hier dubbel in zitten domineerde ook het volgende decade ze zullen er dan ook veel ouder uitzien(The Rock 'Dwayne Johnson', The Undertaker, Brock Lesnar, Triple H, Shawn Michaels, Jeff Hardy, Daniel Bryan, Kurt Angle, Randy Orton, Chris Jericho, Edge, CM Punk en de laatste en de held van alle kinderen, John Cena.)

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-03 17:09
Ha, je had ze vroeger op Sportnet (oud-eurosport), ik vond toen ik jonger was die tag teams altijd wel lachen om te zien (hoe fantastisch gescript dan ook) Je had zo'n duo met maskers (volgens mij rood & blauw) die altijd wel populair leken.

Het blijft een apart iets.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn grotw helden waren toch altijd Scot Norton en El Gigante, gaat ook terug naar de jaren 90. :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik keek er vroeger ook naar en soms doe ik nog wel eens op Youtube ondanks de vaak slechte beeldkwaliteit van fans die complete wedstrijden online gezet hebben.
WWE heeft daar ondertussen een antwoord opgegeven om hetzelfde te doen, maar dan in goede kwaliteit. Alleen van nieuwe wedstrijden laten ze alleen hoogtepunten zien en van hele oude wel alles.

Maar ook al weet ik dat het ze een script gebruiken en de handelingen die ze doen bij elkaar nep uitziet, is het heel soms wel vermakelijk.
Vroeger als kind vond ik het indrukwekkend, maar nu kijk ik er na als tijdverdrijf en weet ik hoe het er echt aan toe gaat.

En toch hebben ze vaak genoeg blessures door al die capriolen die ze uithalen. Vaak wel door hun eigen moves. Zoals The Undertaker die vaak de Tombstone Piledriver(bron: Wikipedia) uitvoert, hij heeft hierdoor wel vaak last van zijn knieën gekregen. Niet zo gek als je een persoon vast houd van je eigen gewicht van rond 100 kg en dan hard op je knieën valt.
Het zijn wel vaak sportmannen en sportvrouwen, maar wel die kunnen entertainen.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:26
ik moet dan altijd terugdenken aan die oude worstel spellen op de SNES, lekker elkaar neer meppen met stoelen en allerhande spul :)

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:27
Toen ik nog te jong was om in te zien dat dit nep was, keek ik ook vrijdagavonden naar WCW. Mooie verhalen met Sting, The Wolfpack, Rey Mysterio, Raven, Goldberg, Billy Kidman.

[Voor 4% gewijzigd door RudyL op 08-09-2014 11:37]

LOETKE

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:56
Keek het zelf ook toen ik nog jong was en doe dat nog steeds regelmatig.
In principe alleen als ik hoor dat er een goed gevecht was en deze zijn er gelukkig regelmatig.

Van die extreme worstel bonden moet ik eerlijk gezegd niets hebben. Van die gevechten waar ze met prikkeldraad enzo werken en de worstelaars de ring vol met bloed verlaten.

En het is nep maar bij sommige gevechten heb je dan toch weer je twijfel want ze verkopen het soms zo goed (en soms ook weer zo slecht).

@Larrs
Dat is ook waarom de Tombstone Piledriver in veel bonden verboden is.
Bij de WWE moet men geloof ik toestemming hebben voor de Piledriver en in de regel mogen alleen de grote jongens deze doen.
De versie welke The Undertaker doet is inderdaad zeer zwaar voor de knieen omdat deze de impact opvangen van 2 volwassen mensen.
Paar jaar geleden deed in de WWE iemand de zittende versie en aan zijn gezicht kon je min of meer zien dat hij geen toestemming had voor deze variant.

• DSanka
  • Laatst online: 17-07-2019

DSanka

Holland Duck

Het hangt allemaal af hoe goed de worstelaar kan acteren. Ook de backstage interview kunnen soms best grappig zijn zoals deze.

Ben een half jaar geleden eigenlijk pas weer begonnen met kijken toen ik het een keer op RTL5 of 7 tegen kwam. Het is meer een soap zoals GTST is, maar dan vallen er wat meer klappen dan in een normale soap.

DSanka Kickers 2 (VII.666) GoT-Cup seizoen 1 en 7

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Is daar het afgelopen jaar niet van alles om te doen geweest in de VS omdat er nogal wat lekken geweest waren waar bij duidelijk werd dat het allemaal doorgestoken kaart is vanuit commercieel belang?

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• DSanka

DSanka

Holland Duck

Natuurlijk zijn de meeste al dan niet alle wedstrijden doorgestoken kaart. Echter is het ook meer een showcase van kracht en kunde dan dat het een sport is.

Er worden van te voren worden er verhaallijnen bedacht tussen de worstelaars. Die meestal opbouwen richting een groot evenement als Wrestle Mania.

Als een van de hoofdpersonen in zo'n verhaallijn al zijn wedstrijden voor het evenement zou verliezen dan kijken er een stuk minder mensen. Om die hele boel draaiende te houden is er geld nog en zijn ze dus afhankelijk van onder andere pay-per-views.

• Deadsy
Natuurlijk is het grotendeels doorgestoken kaart.
Veel gevaarlijke moves zijn vantevoren afgesproken, voordat er een groot gevecht komt op een PPV moeten de 2 worstelaars vaker tegen elkaar vechten zodat ze een gevoel voor elkaar krijgen. Ook communiceren worstelaars met elkaar tijdens het gevecht en geven signalen.

Maar toch komt er veel techniek, kracht en pijn bij kijken.
En sommige worstelaars spelen hun rol echt bizar goed.

Als het helemaal echt zou zijn dan zou men denk ik mazzel hebben als er 1x in de maand een show zou zijn.

@Virtuozzo
Gebeurt al jaren dat er ergens iets uitlekt.
Soms per ongeluk maar soms ook expres (kan soms een rating boost opleveren) en dingen zijn niet live
.
Kan me nog de fout van de WCW herinneren. De WCW en WWE concureerden vroeger hevig (hun shows waren op dezelfde dag) en de WCW dacht kijkers weg te lokken bij de WWE door de uitkomst van een titel gevecht te verklappen.
Nou ze schoten zichzelf flink in de voet, nadat ze tijdens de WCW show verklapten wie de titel in de WWE zou winnen schakelden de kijkers massaal over naar de WWE.

[Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 09-09-2014 17:09]

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:40
Pakweg 10 jaar geleden keek ik hier best vaak naar, leuk vermaak voor adolescente kerels. Weken achtereen feuds opbouwen met een (anti)climax op een PPV :P .

Er zijn geloof ik wel wat schandalen rondom drugs- en steroïdegebruik geweest. Neem een Eddie Guerrero met een overdosis of een Chris Benoit die z'n gezin en zichzelf van kant gemaakt heeft. Ik zie nu zeer incidenteel eens wat en ze lijken nogal wat lichter geworden te zijn. De cruiserweight championship voor <220lbs is er ook niet meer, dat was eerder de gewichtsgrens waaronder je eigenlijk niet meetelde :P .

Signal. Speak freely

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Virtuozzo schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:17:
Is daar het afgelopen jaar niet van alles om te doen geweest in de VS omdat er nogal wat lekken geweest waren waar bij duidelijk werd dat het allemaal doorgestoken kaart is vanuit commercieel belang?
Afgelopen jaar? Afgelopen decennia was dat toch al bij iedereen bekend?

Het is niet minder acteren en niet anders spannend dan in een willekeurige film of serie (en voor de acteurs vast ook niet minder hard werk qua voorbereiding en wel pijnlijker werk qua uitvoering).

offtopic:
Ik heb er trouwens daarom helemaal niets mee gehad. Er zijn gemiddeld genomen betere verhalen in films/series en voor de afgetrainde lichamen kijk ik wel naar Conan the Barbarian, of naar pr0n:+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mystic_Jack
  • Niet online
Naast WWE heb je ook de concurrent TNA, daar gaan ze verder waar WWE gestopt is. De veel genoemde attitude era.

Mooi voorbeeld hoe het ook kan tijdens vrouwen worstelen, wat je nooit zal zien bij WWE en wel bij TNA.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=D9HPeM3LhgM]
Taryn Terrel vs Gail Kim

Alleen de laatste sprong leek extreem en was het opzich ook wel, maar daarna laten ze toch de volledige beelden zien en dan ziet het er toch anders uit. De uitkomst had eigenlijk andersom moeten zijn.

Als je dit gaat analyseren zit er misschien wel gevaren aan vast, maar het zal uiteindelijk ook weer mee vallen. Misschien zere spieren en paar blauwe plekken, maar ze hebben waarschijnlijk een dag later nauwelijks last van.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=tvsmWnwaN4M]

Waarom kijk ik dit eigenlijk nog? 8)7 :P

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:32
Wolfpack + The Sting ! :D

YouTube: WWE - nWo(2002) Theme

N W O !

Zou dat graag nog is zien van hoe dat ontstaan was en veranderde :), helaas opnamens op youtube erg slecht.

[Voor 97% gewijzigd door Mektheb op 12-09-2014 17:01]

• Deadsy
Bananenplant schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:39:
Pakweg 10 jaar geleden keek ik hier best vaak naar, leuk vermaak voor adolescente kerels. Weken achtereen feuds opbouwen met een (anti)climax op een PPV :P .

Er zijn geloof ik wel wat schandalen rondom drugs- en steroïdegebruik geweest. Neem een Eddie Guerrero met een overdosis of een Chris Benoit die z'n gezin en zichzelf van kant gemaakt heeft. Ik zie nu zeer incidenteel eens wat en ze lijken nogal wat lichter geworden te zijn. De cruiserweight championship voor <220lbs is er ook niet meer, dat was eerder de gewichtsgrens waaronder je eigenlijk niet meetelde :P .
Vroeger hadden ze zogenaamd een programma dat worstelaars getest werden op steroiden etc maar dit werd vaak door de vingers gezien.
Tegenwoordig (vanwege de genoemde gevallen) gaat men er strenger mee om (of het ook klopt is dat maar de vraag).

Het hele steroiden verhaal zou ook de terugkeer van bepaalde worstelaars tegenhouden zoals Jeff Hardy die een paar jaar geleden gepakt werd met een dusdanig grote hoeveelheid dat hij voor dealen werd opgepakt.

• Mystic_Jack
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 02:05:
[...]

Vroeger hadden ze zogenaamd een programma dat worstelaars getest werden op steroiden etc maar dit werd vaak door de vingers gezien.
Tegenwoordig (vanwege de genoemde gevallen) gaat men er strenger mee om (of het ook klopt is dat maar de vraag).

Het hele steroiden verhaal zou ook de terugkeer van bepaalde worstelaars tegenhouden zoals Jeff Hardy die een paar jaar geleden gepakt werd met een dusdanig grote hoeveelheid dat hij voor dealen werd opgepakt.
Brock Lesnar hebben ze ook ooit opgepakt vanwege het bezit en gebruik van steroïden. Hij is vrij gelaten vanwege het feit dat zijn advocaat zei dat het soort van vitaminen waren.
In January 2001, Lesnar was arrested for allegedly receiving large amounts of anabolic steroids. The charges were dropped when it was discovered that the substances were a legal growth hormone. His lawyer described it as a "vitamin type of thing".
En zo zijn wel meer bekende wwe worstelaars die ooit steroïde gebruikt hebben.
Randy Orton was er ook 1 van.

Volgens mij is het alleen om de gimmick te bewaren waarmee ze bekend zijn, alles draait om je personage. WWE heeft misschien liever geen steroïde gebruik, maar de mannen die het gespierdst en/of sterkst zijn maken wel de meeste kans om bekender te worden door WWE en wedstrijden te winnen.

Ik begrijp ook wel dat de bult spieren ook aanwezig zijn om klappen te kunnen opvangen en bepaalde moves te kunnen uitvoeren.

Door een verhaal te verzinnen om een personage, krijg je veel fans voor een worstelaar en WWE veel geld.

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:59
grappig vind ik dit altijd. iedereen weet dat het zo nep als wat is en tch kijken we met zn allen naar. ook ik maakte me hier vroeger schuldig aan :)

• Mystic_Jack
  • Niet online
Toch is het bij mij wel zo, dat ik alleen naar WWE of TNA kijk als ik zin en tijd heb. Maar nooit de complete uitzendingen en nooit van andere bedrijven/organisaties die dit ook organiseren.

En waarom dit is, geen idee. Misschien heb ik wat met sterke mannen die strijden in een competitie. En dan niet met mannen die aan de anabolen/steroïde zitten(al valt dit niet altijd op), maar natuurlijk ogende sterke mannen. En vrouwen ook wel, mits ze vrouwelijk blijven.

Al die verhaallijnen boeien mij niet zo, maar soms hebben ze goede entertainment tijdens een goed gevecht.
Het is ook geen olympisch worstelen, maar hoe het soms ook wel eens genoemd wordt. Een gladiatoren gevecht.

Keek als kind ook vaak naar De sterkste man van Nederland. Zoals Ted van de Parre, Berend Veneberg en Wout Zijlstra. Voor mij de drie bekendste.
Dit is natuurlijk wel echt en sterk zijn ze ook.

• Anoniem: 620028
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Eind jaren 80 begin 90 keek ik niks liever. Nu kan ik er nog geen 5 minuten naar kijken. Al was ik laatst bij een Nederlandse live show en dat vond ik wel heel gaaf haha.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:58

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Een van de meest fascinerende personages vond ik toch wel Andre the Giant:

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:50

vhal

ಠ_ಠ

Blast to the past with Booker T, Diamond Dallas Page, Ric Flair en veeeeeele andere

Man, wat een tijden...

STRAVA

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik vond the "heart foundation" altijd zo MEAN!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Deadsy
Dinictus208 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:38:
Ik vond the "heart foundation" altijd zo MEAN!
Goede heels zijn altijd vermakelijk.

Sommige gasten brengen het zo goed dat het gewoon geniaal is.

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-03 16:37
ik ben alweer ruim 13 jaar die-hard fan en heb al enkele tientallen wrestling shows bezocht in binnen en buitenland waaronder wrestlemania 28 in Miami FL 2 jaar geleden

Het is ook erg moeilijk uit te leggen wat ik er nog steeds leuk aan vind wat ik wel vind is dat de argumenten dat het nep is: een film met steven seagal is ook nepper dan nep maar dat is geen probleem want het is een film.

Wwe pretendeert al jaren niet meer dst het echt worstelen is maar hebben de term "sports entertainment" geintroduceerd met de nadruk op entertainment. Het gaat ook om de karakters, verhaallijnen en spektaculaire stunts in de ring.

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:13
Ik keek vroeger als kind altijd WCW, dat was geweldig, vooral Sting! 8) Toen was ik ook nog 'gelovig'.
Maar op een gegeven moment werd het niet meer uitgezonden en heb ik er niet meer naar omgekeken.

Een paar jaar terug kwam ik in aanraking met het Nederlandse pro wrestling, en toen wilde ik ook uit Amerika weer volgen. Ik zag door de bomen het bos niet, en liet me adviseren om dan TNA te volgen omdat ik niet zoveel tijd had en TNA op dat moment beter was. Dat heb ik dus ook gedaan :). (al heb ik de laatste maanden helemaal geen tijd gehad, dus ik loop achter, maar dat haal ik nu weer in)

Bij het Nederlandse pro wrestling ben ik ook nog steeds betrokken. Ik zie nu ook de andere kant en vind het daarom jammer als mensen de term 'nep' gebruiken. Het is hard werken en (legit) blessures komen zeker voor. Theater is een betere omschrijving.

Zaterdag ben ik weer bij een show met o.a. Brian Kendrick en Paul London. Vooral Kendrick vind ik vet, want hem ken ik goed van TNA. 8) London ken(de) ik niet echt, want ik volgde geen WWE. Nu probeer ik af en toe er wat van op te pikken.

F1Pool.net :: Yamaha Fazer FZ6 SA

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:15
Vond deze game altijd wel grappig met Doink the Clown :P

Verder heb ik er niet zo veel mee eerlijk gezegd :)

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-03 14:55
Kijk dit is nou een topic waar ik me ook goed in kan vinden.
WWE werd zo'n 8-10jaar geleden bij mij geintroduceerd door een klasgenoot (Dit vind jij misschien wel leuk(want ik keek op zijn scherm al een tijdje :P) Ik vond het geweldig, lekker potje zinvol geweld. Toen was ik dus eigelijk al verkocht en begon het iedere week te kijken.

Ik volg het nog steeds weekelijks via streams, Dinsdags Raw, Donderdag(tegenwoordig) TNA IMPACT, Zaterdags Smackdown en Maandags PPV's.

Ik heb ook andere shows geprobeerd te kijken zoals CZW en ROH en ECW Die helaas weg is :( Ook MMA paar keer maar das geen Pro Wrestling maar weer een andere gergne.
Maar CZW vond ik wel vet vanwege Masada maar die kreeg blesure en was dus tijd weg en ROH nooit in gekomen.

Het mooiste WWE tijd vond ik eigelijk wel de DX Verhaallijn nog het beste/leukste. De Additude Era vind ik helemaal niks. Zeker niet nu dat CM Punk weg is. Hij was echt The Best in The World on his mic, in the ring, on the commentairy and wearing Tripple's H his Blazer (Ep van RAW waar iedereen in staking ging behalve hij, John Cena, Sheamus en Tripple H(hij was/is COO).

Nu moet ik zeggen dat TNA Soms wel betere Diva's matches heeft maar ze hebben ook vaak genoeg prut matches en is WWE weer beter. Zeker met AJ Lee en Paige op dit moment.(Al doet Paige bij elke klap die ze krijgt wel alsof ze al half uur match achter der rug heeft)

Ik weet zelf al jaren dat het grootste gedeelte geacteerd is en dat maakt mij niks uit. Alle Superplex en DDT's zijn wel echt met bepaalde houding om zelf ook meer impact op te vangen maar dat bederft voor mij de pret niet, want dan heb je altijd nog een show genaamd Botchamania waar ze de fouten ff nogmaals laten zien en ik vind dat wel grappig :P

Maar toch een vraag aan de mensen hier. Zijn jullie de enige in jullie vriendenclub of mensen die jullie kennen die dit kijkt of kan je wel eens een gesprek met iemand hierover voeren? Want ik ken niemand extra die ook weekelijks ofzo kijkt.

• torx
Nielsjuhz schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:57:Maar toch een vraag aan de mensen hier. Zijn jullie de enige in jullie vriendenclub of mensen die jullie kennen die dit kijkt of kan je wel eens een gesprek met iemand hierover voeren? Want ik ken niemand extra die ook weekelijks ofzo kijkt.
Diegene die me aanraadde TNA te kijken keek alle grote (en volgens mij ook een aantal kleinere) promoties. Ik begon toen expres met oudere shows omdat ik een beetje achtergrondverhaal wilde. Maar wanneer ik eindelijk bij was stopte hij met kijken (want vriendin :+ ). Van m'n directe vriendengroep of familie kijkt er niemand helaas. Maar aangezien ik dus bij een Nederlandse organisatie betrokken ben zie ik regelmatig mensen die het ook kijken, en daar kan ik er natuurlijk wel over praten :). Maar misschien is dat ook wel het beste, als ik er elke dag over zou praten gaat het wellicht vervelen...

• torx
Voor degenen die willen kijken hoe het er in het Nederlandse wrestling aan toe gaat: vanavond om 22:00 uur op NPO 3 is Lauren Verster te gast bij Pro Wrestling Holland.

(normaal edit ik mijn laatste post altijd, maar die is zo oud dat mensen bovenstaande notificatie kunnen missen)

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-03 20:54

The_Bird

Meneer de Raaf

The Champ is HERE!

"21 jaar DSL!"

• Deadsy
TorX schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:03:
Voor degenen die willen kijken hoe het er in het Nederlandse wrestling aan toe gaat: vanavond om 22:00 uur op NPO 3 is Lauren Verster te gast bij Pro Wrestling Holland.

(normaal edit ik mijn laatste post altijd, maar die is zo oud dat mensen bovenstaande notificatie kunnen missen)
Lang geleden zag ik eens iets dergelijks van Louis Theroux.
Aardig wat interviews met bekende maar ook met indie worstelaars. Ook ging hij langs bij zo een bootcamp waar mensen de fijne kneepjes van het vak leren.

Deze zondag is trouwens weer een PPV (Fastlane) van de WWE.
Er staat niets op de planning waar ik echt warm van word behalve dan de confrontatie tussen Sting en Triple H.

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:28
Ik heb ook die aflevering van Lauren gezien... gaf ervoor geen zier om pro wrestling... nu kan ik me al iets meer voorstellen dat men het leuk vindt. (echter, om het na te doen in een woonkamer.... 8)7
Alleen wat ik nog niet begrijp is hoe ze bepalen wie kampioen wordt. Tijdens de aflevering zegt de Nederlandse kampioen dat van te voren niet vast staat wie een wedstrijd wint. Okay, prima. Maar hoe wordt het dan bepaald? Want het lijkt zo ontzettend nep en in scene gezet allemaal. Wie wint er dan?

En verder blijf ik er moeite mee houden om dit een sport te noemen. Bij sporten heb ik toch het beeld dat 2 (of meerdere) partijen tegen elkaar strijden om te winnen en van te voren de uitkomst niet vast staat. Moge de beste winnen. Maar of dat nu ook geldt voor pro wrestling...?

• Deadsy
segil schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:52:
Ik heb ook die aflevering van Lauren gezien... gaf ervoor geen zier om pro wrestling... nu kan ik me al iets meer voorstellen dat men het leuk vindt. (echter, om het na te doen in een woonkamer.... 8)7
Alleen wat ik nog niet begrijp is hoe ze bepalen wie kampioen wordt. Tijdens de aflevering zegt de Nederlandse kampioen dat van te voren niet vast staat wie een wedstrijd wint. Okay, prima. Maar hoe wordt het dan bepaald? Want het lijkt zo ontzettend nep en in scene gezet allemaal. Wie wint er dan?

En verder blijf ik er moeite mee houden om dit een sport te noemen. Bij sporten heb ik toch het beeld dat 2 (of meerdere) partijen tegen elkaar strijden om te winnen en van te voren de uitkomst niet vast staat. Moge de beste winnen. Maar of dat nu ook geldt voor pro wrestling...?
Oef dit gaat lang worden.

Er zijn bonden/organisaties waar het echt totaal niet vast staat wie wint. Bij deze bonden zijn er gewoon een paar simpele regels van dingen die je niet mag doen om elkaar te beschermen.
Dan gaat het gewoon erom wie het het langste volhoud.
Dit zijn meestal de kleine organisaties en ik volg ze niet omdat ze ook vaak nogal ver gaan, gezichten die vol met bloed zijn enzo is geen uitzondering.

En de kans is groot dat die vent gewoon zat te liegen want in de meeste bonden staat gewoon vast wie wint. Maar ze willen gewoon het mysterie een beetje in stand houden.

De meeste worstelaars moeten een paar keer per week aan de bak en dat is gewoon niet haalbaar als het 100% echt zou zijn. Dus staat meestal vast wie wint en maakt men vooraf afspraken over welke moeilijke grepen gedaan worden. Tijdens het gevecht word ook met elkaar gecommuniceerd (meestal via de scheids). Op deze manier voorkomen ze blessures.

Bij de grote organisaties is het bij de grote gevechten zelfs zo dat het hele gevecht gechoreografeerd is.
Dus dat het gevecht dat je ziet voor de volle 100% afgesproken is.

Bijvoorbeeld de WWE. Die hebben 1x per maand een PPV en 2x per week een televisie evenement (RAW en Smackdown). Maar daarnaast hebben ze elke week ook nog diverse evenementen waar geen camera's bij zijn.
Dit laatste word vaak voor de fans gedaan (meestal een klein publiek maar wel vaak grote namen) maar op deze manier kunnen ze ook zien hoe fans op bepaalde dingen reageren. Worstelaars kunnen dan ook oefenen voor een TV evenement.

Daarnaast, dat je kampioen word betekend niet dat je extra geld krijgt ofzo. Het is leuk voor de worstelaar zelf enzo maar hij krijgt geen dikke bonus of een salaris verhoging.

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:28
Ok, dat is duidelijk, thanks :)
Lijkt me lastig voor een sporter om te horen van een organisator: "jij gaat vandaag niet winnen", of "jij wordt dit jaar geen kampioen" Maar misschien zien zij het anders en willen ze vooral een mooie show neerzetten.

Vind jij het vallen onder de noemer sport?

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik heb toevallig ook die aflevering van Lauren gezien. Ik zou het schouwspel theater noemen, maar de mensen die hieraan deelnemen bedrijven opzich wel topsport. Ze hangen wel 6 dagen per week in de sportschool....

Als ik kijk naar een bodybuilder oid, het showtje is niet de topsport, de weg ernaar toe lijkt me wel...

maarja misschien zie ik het helemaal verkeerd :P

• Deadsy
segil schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:42:
[...]

Ok, dat is duidelijk, thanks :)
Lijkt me lastig voor een sporter om te horen van een organisator: "jij gaat vandaag niet winnen", of "jij wordt dit jaar geen kampioen" Maar misschien zien zij het anders en willen ze vooral een mooie show neerzetten.

Vind jij het vallen onder de noemer sport?
Lastig te zeggen, de nadruk ligt uiteraard op entertainment maar toch zie ik het als topsport.
Zoals Yemoke al zegt moeten ze hard werken om er te komen en vooral om er te blijven.

En dat ze je vertellen dat je een gevecht gaat verliezen dan moet je dat denk ik maar accepteren. Een worstel carriere kan lang duren (als je mazzel hebt) en je hoeft niet te verwachten dat je continu aan de top zit.
Als je wat kunt dan zul je vroeg of laat een kans krijgen (dan gaan ze je pushen) en dan moet je die kans grijpen. Doe je dat niet dan is het je eigen schuld.

Bij Pro Wrestling zijn vind ik diverse dingen belangrijk. Je vaardigheden in de ring, je vaardigheden aan de microfoon en je uitstraling.
Je hoeft niet in alle 3 deze punten top te zijn maar er moet wel een goede mix zijn. En zelfs dan win je misschien nooit de grote titel.

Maar soms heb je worstelaars die in alle 3 de punten bizar laag scoren maar toch populair zijn bij de fans en daardoor een push krijgen.
bv op dit moment krijgt bij de WWE Roman Reigns een push en de kans is groot dat hij dit jaar de titel pakt. Terwijl hij in de ring vrij matig is en aan de microfoon waardeloos is maar het publiek is gek op hem.

Het lijkt mij vooral lastig als je je hele carriere een jobber bent ( kanonnenvoer).
Als jobber pak je nooit een titel (soms aan het einde voor bewezen diensten) en je baan bestaat eruit ervoor te zorgen dat jouw tegenstander goed voor de dag komt.

• torx
segil schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:52:
Het staat wel van te voren vast wie er wint. Alleen dat is een 'publiek geheim' en de worstelaars in die uitzending wilden niet degenen zijn die dat hard op nationale tv roepen, en terecht. Keerzijde is dat als mensen horen dat het 'niet echt' is, ze het gaan classificeren als 'nep'. En al is het dan theater, wat Yemoke al noemde moeten ze veel trainen en is het echt zwaar fysiek werk.
segil schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:42:
Dat laatste vooral. Het zijn gewoon mensen die samen een vette show willen geven. En winnen of verliezen is dan bijzaak. Vergelijk het met een film waarbij iemand sterft. Veel acteurs vinden het geweldig om zo'n scene te spelen.

• DSanka

DSanka

Holland Duck

Deadsy schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:56:
[...]
Daarnaast, dat je kampioen word betekend niet dat je extra geld krijgt ofzo. Het is leuk voor de worstelaar zelf enzo maar hij krijgt geen dikke bonus of een salaris verhoging.
In principe ben je voordat je kampioen word al meer gaan verdienen omdat je meestal eerst een soort conflict word gezet met de huidige kampioen. Indien je dan in de hoofd-partij van een evenement staat zal je vergoeding iets hoger zijn dan wanneer je partij doet die als opvulling dient.

Er zijn verdeel sleutels hoe de inkomsten verdeeld worden. Als je het hoofd-programma bij shows bent dan krijg je meer betaalt dan wanneer je als opvulling van het programma dient. Tenminste dat is wat ik heb begrepen van een podcast van Jim Ross. http://podcastone.com/The-Ross-Report. Natuurlijk kan dit allemaal verschillen per organisatie, maar hij legde het uit aan de hand van zijn ervaringen binnen de WWE.

• Deadsy
DSanka schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:39:
[...]

In principe ben je voordat je kampioen word al meer gaan verdienen omdat je meestal eerst een soort conflict word gezet met de huidige kampioen. Indien je dan in de hoofd-partij van een evenement staat zal je vergoeding iets hoger zijn dan wanneer je partij doet die als opvulling dient.

Er zijn verdeel sleutels hoe de inkomsten verdeeld worden. Als je het hoofd-programma bij shows bent dan krijg je meer betaalt dan wanneer je als opvulling van het programma dient. Tenminste dat is wat ik heb begrepen van een podcast van Jim Ross. http://podcastone.com/The-Ross-Report. Natuurlijk kan dit allemaal verschillen per organisatie, maar hij legde het uit aan de hand van zijn ervaringen binnen de WWE.
Yup, wanneer je een titel gevecht krijgt behoor je meestal al tot de grote namen en verdien je meestal al hetzelfde salaris als de rest van de grote namen (er zullen wel uitzonderingen zijn).

De grote namen krijgen allemaal min of meer hetzelfde salaris. Dus of je dan kampioen bent of je hebt al pakweg 2 jaar geen titel gevecht gehad het salaris is ongeveer hetzelfde.
Naast salaris worden dan nog de reis en verblijfs kosten betaald welke ook min of meer hetzelfde is voor de hele top.
Dan krijgen ze nog een % van de merchandising waar ook weer verschillen zijn.

Je hebt wel weer uitzonderingen, zoals mensen die slechts bij een beperkt aantal events aanwezig zullen zijn (zoals Lesnar, ik vraag me af wat hij krijgt voor die paar gevechten) of mensen die min of meer het gezicht zijn van het bedrijf en een zeer lang contract hebben.

Dat je wat extras krijgt per keer dat je vecht en zelfs nog iets meer voor wanneer je de main event bent kan ik me voorstellen. Maar ik denk dat dit op jaar basis slechts een klein deel van je salaris zal zijn.

Ik weet dat vroeger de salaris verschillen groter waren en dat je dus echt afhankelijk was van de bonus die je kreeg voor een main event etc.

edit:
Sting vs Triple H op Wrestlemania _/-\o_
Alhoewel ik het gevoel heb dat bij Sting het beste er al lang af is.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Cena is dus echtwel de beste!

"21 jaar DSL!"

• Nielsjuhz
Het is van ten voren al gescript wie er gaat winnen (tenminste bij de grote organisaties wel hoe het bij de kleine gaat weet ik niet), maar hoe lang sommige matches duren is afhankelijk van het publiek. Soms staat een match wel lang gepland maar wordt totaal niet goed ontvangen door het publiek. Dan wordt de match eerder gestopt (de ref geeft aan de wrestlers/diva’s dat er een einde aan moet komen) en dan vullen ze het wel door tijdens een speech ff pauzes in te lassen als het publiek juichen of boëen

En dat wrestling nep is is niet zo heel gek. Bij WWE heten wrestlers geen wrestlers meer maar Superstars/Entertainers (Nog heel leuke “I QUITE!” Filmpje hierover van Joey Styles). Er zijn nog wel organisaties waar wrestlers nog wel echt wrestlers zijn maar daar heb je dan ook meer amateuristische matches of Deathmatches (elkaar slaan met prikkeldraad/glas/bakstenen)

Ik weet al lang dat Wrestling nep is. Maar tegelijk tijd is het eigenlijk ook weer niet nep. Als ze bijv. een “Leg-drop” doen dan zorgen ze dat de been niet gestrekt is en dat de persoon wie de legdrop ontvangt eigelijk zo min mogelijk last van heeft. Hij moet tenslotte de move verkopen. Maarjah je moet er wel ontzettend goeie uithoudingsvermogen en kracht hebben om hun na te kunnen doen. Bedoel, dat ryback de Big Show Shellshocked dat draagt hij echt zelf hoor. Daar is niks nep aan.

Maar ben blij dat AJ terug is. Zij en Paige maken de Diva’s division tenminste intresant. Enige 2 echt goeie Female Wrestlers van nu.

Ik hoop dat WrestleMania dit keer wel een goeie PPV wordt want de vorige 2 (Fast-lane en RR) waren echt bagger. Vond NXT Take-over Rivals 10x beter. Vooral de match met Fin Baylor.

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Wrestlemania wordt dit jaar bagger. Zeer voorspelbaar en gros van de wedstrijden zijn wedstrijden die je op een willekeurige andere PPV zou kunnen zien.

"21 jaar DSL!"

• Deadsy
Bij NXT zijn ze sowieso al een tijdje goed bezig en aangezien Triple H de creatieve leiding heeft over NXT is het succes volgens velen te danken aan hem.

Vince moet gewoon met pensioen gaan en de leiding aan Triple H geven. Ik denk dat het dan veel leuker word om te zien.
Ik denk dat hij ook beter was omgegaan met het opstootje dat recentelijk geweest zou zijn tussen Vince en Lesnar.

Ik hoop echt dat ze het contract met die gast niet verlengen.

• Nielsjuhz
Naja hoop dat ze niet Bray Wayet vs The Undertaker doen want een verlies voor 1 van de 2 is cariere killer. The Undertaker is zonder want the Streak is al gebroken dus nog een verlies is een slechte zet van WWE en als Bray Wayet verliest is het jammer van de match want dat geeft hem geen boost. (ookal wint hij zou het hem geen boost geven denk ik).

Ik moet wel zeggen bray wayet is wel echt een goeie op de mic en goeie alternative voor the undertaker.

En nee denk niet dat het goed komt als Triple H Raw en Smackdown ook Runt. Tenminste nu nog niet. kan alleen niet onderbouwen waarom niet xD

• Deadsy
Nielsjuhz schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:28:
Naja hoop dat ze niet Bray Wayet vs The Undertaker doen want een verlies voor 1 van de 2 is cariere killer. The Undertaker is zonder want the Streak is al gebroken dus nog een verlies is een slechte zet van WWE en als Bray Wayet verliest is het jammer van de match want dat geeft hem geen boost. (ookal wint hij zou het hem geen boost geven denk ik).

Ik moet wel zeggen bray wayet is wel echt een goeie op de mic en goeie alternative voor the undertaker.

En nee denk niet dat het goed komt als Triple H Raw en Smackdown ook Runt. Tenminste nu nog niet. kan alleen niet onderbouwen waarom niet xD
Ik vind niet dat je een dergelijk gevecht hoeft te winnen om een boost te krijgen.
Ook al verliest Bray Wyat dan denk ik dat dit hem toch een boost kan geven afhankelijk van het gevecht.
Want ook al is hij een heel hij is toch al vrij populair bij de mensen, dus een verlies partij tegen een icoon zoals The Undertaker kan hem denk ik echt wel een boost geven.

Ook vind ik het een goede match. Een zeer ervaren worstelaar van naam zoals The Undertaker tegen een groot talent zoals Bray. De een heeft het talent en de ander heeft de ervaring om het talent door het gevecht te slepen.

Ik denk dat als Triple H de leiding krijgt over Raw en Smackdown hij minder zou pikken en ook beter om zou gaan met de talenten. Ook denk ik niet dat hij iets gaars zou doen als het huidige contract aangaan met Lesnar en al helemaal niet hem de Streak zou laten beeindigen.

Ze hadden The Undertaker met pensioen moeten laten gaan met de Streak intakt of de streak laten beeindigen door een groot talent dat het stokje kan overnemen zoals Bray Wyat. Hij is wel het type dat hem zou kunnen vervangen. Dan had je er een hele show omheen kunnen maken met een opbouw etc.

• Nielsjuhz
Deadsy schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:37:
[...]
Ik vind niet dat je een dergelijk gevecht hoeft te winnen om een boost te krijgen.
Ook al verliest Bray Wyat dan denk ik dat dit hem toch een boost kan geven afhankelijk van het gevecht.
Want ook al is hij een heel hij is toch al vrij populair bij de mensen, dus een verlies partij tegen een icoon zoals The Undertaker kan hem denk ik echt wel een boost geven.
True dit heeft Bray ook gehad met Matches tegen bijv. John Cena. Die heeft hij wel verloren maar ook een kleine boost erdoor gekregen. Of ook Match tegen Kane dacht ik.
Deadsy schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:37:
[...]
Ik denk dat als Triple H de leiding krijgt over Raw en Smackdown hij minder zou pikken en ook beter om zou gaan met de talenten. Ook denk ik niet dat hij iets gaars zou doen als het huidige contract aangaan met Lesnar en al helemaal niet hem de Streak zou laten beeindigen.

Ze hadden The Undertaker met pensioen moeten laten gaan met de Streak intakt of de streak laten beeindigen door een groot talent dat het stokje kan overnemen zoals Bray Wyat. Hij is wel het type dat hem zou kunnen vervangen. Dan had je er een hele show omheen kunnen maken met een opbouw etc.
Dat de Streak eindigt door Lesnar was de wens van The Undertaker. Dit werd ook in het geheim tussen vince undertaker en lesnar besproken. Volgens mij wist paul heyman er niks van af.

• Deadsy
Nielsjuhz schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:11:
[...]

Dat de Streak eindigt door Lesnar was de wens van The Undertaker. Dit werd ook in het geheim tussen vince undertaker en lesnar besproken. Volgens mij wist paul heyman er niks van af.
Dat was inderdaad het verhaal dat naar buiten kwam de dag erna.

Maar sindsdien zijn er vrij veel mensen uit de WWE geweest (inclusief Vince zelf) die verteld hebben dat het een idee van Vince was en dat hij er het publiek mee wilde verassen.
Volgens velen deed VInce dit om de populariteit van Lesnar te pushen.

• Nielsjuhz
Deadsy schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:30:
[...]

Dat was inderdaad het verhaal dat naar buiten kwam de dag erna.

Maar sindsdien zijn er vrij veel mensen uit de WWE geweest (inclusief Vince zelf) die verteld hebben dat het een idee van Vince was en dat hij er het publiek mee wilde verassen.
Volgens velen deed VInce dit om de populariteit van Lesnar te pushen.
Ik had juist gelezen dat Undertaker het aangaf ipv wat jij zegt Vince.

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-08-2022
Nielsjuhz schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:37:
[...]

Ik had juist gelezen dat Undertaker het aangaf ipv wat jij zegt Vince.
Volgens mij zei Vince in een interview met Steve Austin (op WWE Network te zien) dat het inderdaad zijn eigen (Vince's dus) idee was om de streak te beëindigen, maar het is Taker die Lesnar als ideale kandidaat zag om de streak te beëindigen.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• Nielsjuhz
WickedWizard schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:51:
[...]

Volgens mij zei Vince in een interview met Steve Austin (op WWE Network te zien) dat het inderdaad zijn eigen (Vince's dus) idee was om de streak te beëindigen, maar het is Taker die Lesnar als ideale kandidaat zag om de streak te beëindigen.
Ooh kan me dat stukje van de interview niet meer herrinneren. Maar vind die interviews en behind the story dvds enz. mooi om te zien. Kijk er graag naar alleen blijft er blijkbaar niet altijd alles hangen xD

• Deadsy
WickedWizard schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:51:
[...]

Werd inderdaad door Vince gezegd op de podcast van Steve Austin.
Maar ik geloof dat het Vince was die Lesnar koos en als perfecte kandidaat zag.

Hij zei geloof ik iets zoals dat er in de lineup van de WWE niemand anders was die het zou kunnen doen etc. Vince is sowieso altijd een fan geweest van Lesnar.

Andere mensen van de WWE zeggen ook dat alles het idee van Vince was en dat hij The Undertaker eerst moest overtuigen.
Ook word er gezegd dat Vince hiermee kwam omdat hij plannen had met Lesnar, dat er iets groots zou gebeuren.

Ik neem aan dat hij hiermee bedoelde dat Lesnar de titel zou pakken en dan in pakweg een jaar tijd slechts 3 of 4x zou vechten :+
Ik hoop echt dat ze dat contract niet gaan verlengen.

Begrijp me niet verkeerd, die gevechten vs Cena waren top maar hij is er bijna nooit.

• Nielsjuhz
Wat denken jullie van de Bray Wyatt VS The Undertaker match aankomende zondag?

Mij lijkt het vet dat the undertaker waarschijnlijk weer in de ring te zien is, maar na de vorige wreslemania is mijn mening dat ze hem beter niet weer konden inzetten. Maarjah dit is wel een goeie push voor Bray Wyatt. Kerel heeft wel Mic Skills.

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-11-2022

odan

The dark side is within all!

vergeet niet dat vorig jaar taker met een hersenschudding die match heeft afgemaakt.

en het grote nieuws: Lesnar heeft een nieuw contract getekend, hij blijft nog 3 jaar. dus de kans is aanwezig dat hij niet verliest van boring reigns.

Pulse mee voor GoT!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-11-2022

odan

The dark side is within all!

nou dat was Wrestlemania weer. moet zeggen op een paar dingen na redelijk tevreden.

Pulse mee voor GoT!

• Deadsy
odan schreef op maandag 30 maart 2015 @ 23:48:
nou dat was Wrestlemania weer. moet zeggen op een paar dingen na redelijk tevreden.
Heb het net afgekeken.

Paar goede gevechten zaten erbij. Ben geen fan van Lesnar of Reigns maar het was wel een goed gevecht en het einde heeft me toch laten glimlachen en ik ging er stiekem al vanuit.

Ortons vs Rollins was een goed gevecht vooral dat einde, bijna een perfecte RKO en dat op die manier.

Sting vs Triple H vond ik ook vermakelijk, had niet verwacht dat hij het nog op die manier zou kunnen.
Zou hem wel wat vaker willen zien, elke week zit er niet in maar af en toe een mooi gevecht.
Is op leeftijd maar met zijn ervaring weet hij toch wanneer je tijdens een gevecht even kunt stoppen.

Als je dan Nash en Hall ziet, ongeveer even oud maar de een ziet eruit alsof hij gewoon mee zou kunnen doen en de ander is vanwege zijn manier van leven echt oud geworden.

Intro van Triple H was leuk vanuit het "what's best for business" standpunt.

Vooraf zat Daniel Bryan al te zeggen dat hij ervoor zou zorgen dat de Ladder Match het gevecht zou zijn waarover men zou praten.
Er zaten een paar leuke dingen in maar dan vooral van andere mensen, zijn rol vond ik eigenlijk tegenvallen.

Grote minpunt vond ik zelf het daglicht, vooral bij de Ladder Match vond ik dat storend.

[Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 31-03-2015 00:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 778411

Ik zie hier weinig WWE/pro wrestling fans. Wie zijn jullie favo worstelaars en hoe kijken jullie het?

Voor de uitleg voor mensen die niet weten wat het is (Of gaan schreeuwen dat het "NEP" is) : Pro wrestling is een soort hybride van sport en entertainment. Wedstrijden worden van tevoren bepaald wie er wint (Niet bekend voor het publiek natuurlijk maar voor de worstelaars). Het is niet nepper dan een soap maar niet als echt als een sportevenement (Die moves kunnen wel degelijk pijn doen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:09
Mijn Opa keek daar altijd naar toen de HULK ook nog mee deed :)

Maar nee, het schijnt een sport te zijn, en ja bepaalde moves doen pijn. maar als er van te voren al een winnaar bekend is en je weet in je achterhoofd dat ze eigenlijk stiekem wel elkaars vriendjes zijn.

Is dit puur entertainment zoals je ook naar een clown en een acrobaat kijkt.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 778411

To_Tall schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:23:
Mijn Opa keek daar altijd naar toen de HULK ook nog mee deed :)

Maar nee, het schijnt een sport te zijn, en ja bepaalde moves doen pijn. maar als er van te voren al een winnaar bekend is en je weet in je achterhoofd dat ze eigenlijk stiekem wel elkaars vriendjes zijn.

Is dit puur entertainment zoals je ook naar een clown en een acrobaat kijkt.
Er bestaan worstelaars die het niet met elkaar konden vinden maar wel in de ring worstelden (Bret Hart en Shawn Michaels hadden legitieme haat). En de worstelaar die wereldkampioen is kan iemand zijn die volgens het publiek echt klote is, maar de golden boy is van de owner, maar het kan ook iemand zijn die volgens mensen hogerop niet goed genoeg is, maar volgens het publiek wel.

Het is niet altijd vriendjespolitiek, maar backstage politics zal jammer genoeg altijd bestaan.

En verwar je de strippenheld niet met Hulk Hogan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

embrace the suck

Ik kijk er niet naar, wat mij betreft is er niets ironischer dan zelf op je luie gat met je suikerhoudende "voedsel" voor de TV te zitten kijken hoe andere mensen aan het sporten zijn. Ik ben van mening dat het gezonder is om zelf wat aan sport te gaan doen, hierdoor zal ik in het algemeen niet zo snel naar sport op TV kijken.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Ik keek er als kind naar op tv en ben een aantal jaren geleden een tijdje weer naar gaan kijken op Youtube, maar sinds vorig jaar kijk ik niet meer.

Als kind zijnde was het indrukwekkend, maar door het internet ga je meer te weten komen hoe het echt zit. Al kunnen sommige mensen het inderdaad nep noemen, ongelukken en blessures komen voor.

Het is entertainment al presenteren ze sommige matches wel als een echte sport wedstrijd. Je moet er denk ik van houden, net als voetbal. :P

Echte favorieten heb of had ik niet. The Rock is altijd entertainment, Brock Lesnar eigenlijk ook alleen dan meer atletisch met veel kracht.
Hulk Hogan is nooit mijn favoriet geweest, al keek ik wel altijd naar zijn tv serie met die powerboat.

Ik zou het moeten opzoeken welke er nog meer zijn of waren, maar deze drie(twee met 1 voorzetje) weet ik nog.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:15

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik kijk eigenlijk al de PPV's via WWE Network. Ook een paar keer naar Brussel geweest voor een live event. Jammer dat de Attitude era voorbij is. Nu is het wat soft, maar nog wel entertaining genoeg.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:25
Mensen die roepen dat WWE 'nep' is mogen dat aan deze meneer (former UFC heavyweight champion Brock Lesnar) gaan vertellen :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:15

Twazerty

AVCHDCoder developer

Brock Lesnar is juist degene die WWE nep noemde. Vraag het eerder aan iedereen die gebroken botten heeft gehad of gescheurde pezen of nekproblemen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Nielsjuhz
Anoniem: 778411 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:38:
[...]

Er bestaan worstelaars die het niet met elkaar konden vinden maar wel in de ring worstelden (Bret Hart en Shawn Michaels hadden legitieme haat).
Nou de echte haat voor elkaar die ik me kan herinneren is toch wel Matt Hardy & Edge.
Lita was namelijk vreemd gegaan met Edge en Matt is daar achter gekomen en daar krijg je toch wel wat problemen van.
Er is in 2014 een kleine documentaire van gemaakt van WWE Rivalries. Zie hieronder de trailer ervan
YouTube: WWE Network: WWE Rivalries: Matt Hardy vs. Edge preview

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-03 20:39

@r!k

It is I, Leclerq

Brammos85 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:21:
Mensen die roepen dat WWE 'nep' is mogen dat aan deze meneer (former UFC heavyweight champion Brock Lesnar) gaan vertellen :-)

[afbeelding]
Diezelfde meneer die na zijn laatste gevecht in de UFC (UFC 200) een dopingtest niet haalde. En ook de contraexpertise wees uit dat hij verboden middelen had gebruikt.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:25
@r!k schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:00:
[...]

Diezelfde meneer die na zijn laatste gevecht in de UFC (UFC 200) een dopingtest niet haalde. En ook de contraexpertise wees uit dat hij verboden middelen had gebruikt.
Tsja, wie niet tegenwoordig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:52
Voor pro wrestling fans is WWE NXT Takeover Orlando een pareltje! Afgelopen nacht is het geweest maar zit er nu naar terug te kijken.

Komende nacht is het wrestlemania 33. Word mijn eerste wrestlemania waar ik live naar ga kijken. Zit er klaar voor met mijn vrienden! :D

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Xbox Series X | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Edifier R2000DB

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee