Toon posts:

Probleem met aansluiting - zoek omleiding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers,

Gisteren heb ik mijn home cinema set neergezet bij mijn vriendin omdat ik er thuis toch geen gebruik van maak. Na vier uur bezig zijn geweest met het leggen van kabels door muren en kasten ("kabels mogen NIET! zichtbaar zijn") kwam ik er achter waarom het meestal wel handig is om van te voren te checken of de goede aansluitingen wel aanwezig zijn. Heel handig.

Voor mijn home cinema set gebruik ik namelijk een glasvezel optische kabel om deze aan te sluiten aan mijn tv. En nu wil het zo zijn dat deze tv geen aansluiting hiervoor heeft.

Wel heeft de tv 2 HDMI aansluitingen, maar deze zijn beide in gebruik (1 voor het ziggo kastje, en 1 voor wanneer de laptop aangesloten wordt aan de tv).

Momenteel heb ik als noodoplossing de optische kabel aangesloten op het ziggo kastje, waardoor tv kijken wel via de cinema set gaat, maar hierdoor hebben wij geen geluid bij het kijken van films van onze laptop. Nu heb ik hier ook een tijdelijke oplossingen voor bedacht door met een v-aux het geluid vanaf de laptop via de home cinema set te laten gaan, maar zoals je misschien al ziet is dit iets te veel gedoe allemaal. Gezien het feit dat mijn vriendin zo technisch als een kiwi is levert dit wel problemen op.

Nu ben ik dus op zoek naar een omleiding. Is er een schakelaar, tussenstukje, of hoe het ook heet om de optische kabel om te zetten naar een andere aansluiting. Om het wat makkelijker te maken heb ik het model nummer van haar tv even opgezocht en alle mogelijke aansluitingen staan hieronder.
2 x HDMI input ( 19 pin HDMI Type A ) - rear
2 x SCART ( 21 PIN SCART ) - rear
1 x component video input ( RCA phono x 3 ) - rear
2 x audio line-in ( RCA phono x 2 ) - rear
1 x audio line-out ( RCA phono x 2 ) - rear
1 x VGA input ( 15 PIN HD D-Sub (HD-15) ) - rear
1 x audio line-in ( mini-phone stereo 3.5 mm ) - rear
1 x S-Video input ( 4 PIN mini-DIN ) - side
1 x composite video/audio input ( RCA phono x 3 ) - side
1 x headphones ( mini-phone stereo 3.5 mm ) - side
Mijn cinema set is een Yamaha YHT (ik weet niet meer exact welk model, volgens mij de 499).

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het vinden van een omweg voor deze kabel, zodat al het geluid via de tv gaat en niet via het ziggo kastje of via de v-aux.

TL;DR: Home Cinema Set heeft Optische kabel, maar TV heeft hier geen aansluiting voor. Alle HDMI ingangen van TV zijn al bezet. Heb een manier nodig om de optische kabel aan te sluiten op de TV (via een schakelaar of iets) waardoor ik zo min mogelijk kwaliteitverlies heb.

Alvast bedankt!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:58

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Als het de YHT499 is lijkt het mogelijk te zijn de HDMI bronnen op de receiver aan te sluiten, en de receiver op de tv.

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad wat ik momenteel heb gedaan (de optische kabel van cinema set naar receiver, en dan HDMI van receiver naar tv), maar dit betekend dat alleen het geluid van de receiver via de cinema set gaat. Als ik een laptop aansluit op de tv moet ik apart een kabel op de set aansluiten.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:58

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Oh, met receiver bedoel ik je home cinema set. Niet het ziggokastje.

Ofwel:
Ziggokastje naar YHT499: HDMI
Laptop naar YHT499: HDMI

YHT499 naar de TV: HDMI (met audio return channel op de tv hopelijk?)

Life is not about specs, it is about joy!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-01 22:38

Freakie1NL

Grote Baas

Aan een HDMI swtich gedacht? Of heeft de receiver daar geen output voor? Is niet duidelijk uit startpost.

[ Voor 57% gewijzigd door Freakie1NL op 08-09-2014 08:26 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S