2e schijf per ongeluk omgezet in niet toegewezen ruimte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:09
Ik heb een HTPC met een SSD met w8.1 om te booten. Verder gebruik als secondary disk een 2T HD.
Nu heb ik vanmorgen W8 opnieuw geinstalleerd. Ik wou voor de zekerheid de SSD opnieuw formateren.
Ik heb daarbij een fout gemaakt.

Na de installatie kwam ik erachter dat mijn secondary disk niet meer herkend word. Ik zie hem wel staan in de bios in windows kan ik hem niet vinden. Ik heb vervolgens geprobeerd om w8 opnieuw te installeren en daarbij viel me op dat er 1890 gb van station 1 aan niet toegewezen ruimte is. Waarschijnlijk heb ik dus vanmorgen dit tijdens het installeren zelf verprutst.

Vraag: kan ik W8 dit station weer laten herkennen zonder dat de bestanden van deze schijf verloren gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Ik denk dat je het beste even aan de gang kan met GetDataBack. Enige nadeel is dat je dan wel een nog een 2TB schijf moet hebben om je data naartoe te schrijven. Zolang je niets naar de huidige disk schrijft gaat er niets verloren.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:36

Zalmanman

So long,

Of via de Linux tool "testdisk". Kan je makkelijk via een live-sessie draaien, zodat jouw drive niet aangesproken wordt. Het heeft bij mij vaker unallocated space weer gefixt. Zoals bovenstaande al zegt, schrijf er in ieder geval niets naartoe.

and thanks for all the fish.