Domeinnaam overdragen binnen dezelfde provider

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuuT
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-05 18:32
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb bij Antagonist een reseller pakket dat binnenkort verloopt. Ik had voorheen enkele domeinnamen en websites die hieraan gekoppeld waren. In de loop der jaren is dit aantal echter teruggelopen zodat ik er nu nog maar 2 websites aan gekoppeld heb. Ik wil dus af van het reseller pakket.

Ik wil de websites dus laten verhuizen zodat ik het beheer niet meer op me wil hebben. Eén klant wil nu graag bij Antagonist een Basic pakket nemen waar hij dan zelf zijn website en domeinnaam kan beheren. Maar hoe moet ik dit regelen?

1. In dit geval verhuist de website dus niet naar een andere provider, maar wel naar een andere klant van Antagonist. Moet de website zoals normaal 'verhuist' worden middels een verhuiscode?

2. Als hij via Antagonist de URL invoert die hij wil hebben geeft hij aan dat deze 'bezet' is en dus niet 'verhuisbaar'. Ik kan hem wel een verhuiscode geven maar hij is dus 'bezet'.

3. De domeinnaam is in mijn beheer, maar hij is nog altijd zelf domeinhouder. Het domein staat op zijn naam.

Oftwel, hoe krijg het voor mekaar dat ik geen producten meer heb bij Antagonist en dat de 2 overgebleven klanten zelf een basic pakketje bij Antagonist nemen waarnaar ik de website overdraag?

Op de website van Antagonist is helaas niets te vinden over het overdragen van een domeinnaam binnen dezelfde provider...

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:10
Lijkt me dat je via de klantenservice van Antagonist gewoon een interne portering kan aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuuT
Ok, hoop inderdaad dat dit makkelijk gaat. Omdat mijn reseller pakket deze week verloopt en ik vanaf maandag op vakantie ben wil ik het dit weekend regelen.

Ik heb voor de zekerheid maar een Alles-in-1 Basic pakket aangeschaft en hoop de website daar dit weekend nog naartoe te verhuizen zodat de website niet offline gaat als mijn reseller pakket verloopt. Op een later tijdstip hoop ik dat ik zonder problemen het pakket in z'n geheel (domein+data) over kan dragen...

Ik hoop alleen dat mijn bestelling dit weekend nog wordt afgerond...status is nu nog 'in behandeling'.

[ Voor 9% gewijzigd door LuuT op 06-09-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:10
In het weekend ben je voor support natuurlijk volledig afhankelijk van de goodwill van je provider. Echter zal je domein (gelukkig) nog even in quarantaine blijven staan.

edit: volgende keer dus eerder je zaken regelen dan hoef je je ook niet druk te maken zo vlak voor de vakantie :*)

[ Voor 25% gewijzigd door andy88 op 06-09-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:49
Als je klant de huidige houder is, maar jij de contractant, dan is het niet eens een domeinnaam overdracht. Dit is puur een contractuele overname.

Het is een simpel klusje en zou snel geregeld moeten zijn. Ik ben het wel met Andy88 eens dat je dit eerder had moeten regelen ipv in het weekend even snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuuT
Helemaal mee eens hoor, ben er gewoon te laat mee.

Misschien wel iets wat jullie weten:
Het domein verloopt niet, maar wel het resellerpakket waar deze aan gekoppeld is. Als deze verloopt, blijft de website dan nog wel een periode te bereiken? Dus heeft het resellerpakket ook iets als een quarantaine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
LuuT schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 17:18:
Misschien wel iets wat jullie weten:
Het domein verloopt niet, maar wel het resellerpakket waar deze aan gekoppeld is. Als deze verloopt, blijft de website dan nog wel een periode te bereiken? Dus heeft het resellerpakket ook iets als een quarantaine?
Ik ken niet de procedures bij antagonist, maar wel bij veel andere providers.
En dan is er na verlopen contract over het algemeen wel een 2 weken tot een maand "quarantaine" waarin ze je data niet weggooien zodat als je je bedenkt je pijnloos terug kan. Echter betekent deze "quarantaine" bij alle providers die ik ken dat je webspace wel ontoegankelijk wordt gemaakt en effectief verdwijnt je website dus wel, het quarantaine is enkel een procedure dat ze bij heractivering in 10 minuten de boel weer terug hebben.

Omdat het allemaal erg kort dag is en het je eigen schuld is zou ik persoonlijk zeggen : Neem de kortst mogelijke termijn voor een verlenging van je resellerpakket dan blijft het gegarandeerd draaien tijdens je vakantie en zie daarna maar wat de verdere stappen zijn. De kosten zijn dan gewoon je eigen schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuuT
Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1