Toon posts:

Rechtzaak tegen de staat beginnen!

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dewds,

Op het moment dat ik _alles_ wat ik bezit heb betaald, geen schulden meer heb, zou ik tegen de staat willen procederen. Ik kan op mijn eigen stukje grond príma wonen én werken én eten van mijn eigen produkten.

Ik weet dat ik in Nederland woon en me aan hun wetten zou moeten houden maar dan zou je het kunnen smijten op het feit dat ík, als foetus, géén eigen keuze heb kunnen maken maar nu, nu ik 21 en dus officieel (en financieel) volwassen ben, dat dus wél moet kunnen doen.

Hoeveel kans heb je als je de staat aanklaagt wegens huisvredebreuk/bemoeienissen??
(Bijv het feit dat je verzekerd MOET zijn, dat je MOET werken, dat je MOEt.... etc etc etc)

Ik word schijtziek van het feit dat ik zoveel dingen moet doen voor/van mensen terwijl ik maar 100 jaar leef. Ik heb geen zin tijd te investeren in die, in mijn ogen, nutteloze dingen als ik nog maar tachtig jaar heb te leven.

Als ik eens zou opstaan tegen de staat, en álles zou weerleggen met het antwoord: Het is MIJN leven, waar the fuck bemoei je je mee, (maar dan netjes), dan zou ik denk ik een grote kans maken om die zaak te winnen. Evt. zou je eerst een testcase kunnen doen, nl of je bijv verplicht bent om ook op je eigen stukje grond zo- en z0veel mest te gebruiken bla bla bla...

Reeel?

Verwijderd

Topicstarter
Waar het dus écht om gaat is het individueel humane recht als inwoner van een land.

Waarom zou ik mijn leven onderwerpen aan de 'algemene strekking' als ik dat zelf niet wil?

Makkelijkste antwoord is: je woont in Nederland. Eat it.

Maar volgens mij moet dat niet zo zijn, zeker niet in een liberaal en vrijdenkend lanfd als Nederland.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Als iedereen zo zou denken....pffff wat een zooitje zou het dan zijn in nederland zeg.

Ik denk dat je niet helemaal helder denkt...maar goed dat moet iedereen voor zich weten.

Misschien moet je de wereldkaart er maar eens bij pakken en een ander land opzoeken om in te wonen.

Money for nothin' and your chicks for free

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Misschien moet je de wereldkaart er maar eens bij pakken en een ander land opzoeken om in te wonen.
Dat lijkt me idd een goed idee ja, als ik het verhaal zo eens lees. Een of ander land in Afrika lijkt me het meest geschikt :)

Virussen? Scan ze hier!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

waarom denk je dat al die regels er zijn. en als je het niet zint pak een vliegtuig naar een afrikaans of zuid amerikaans land.

Lekker zijn is een gave :)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Je moet helemaal niet werken hoor. En als je niet te veel geld hebt moet je ook geen belasting betalen.
Een groot deel van de Nederlanders doet dat niet. Wat dacht je van oa. de getrouwde vrouwen die hun baan hebben opgezegd? (Ik spreek geen oordeel uit, ik constateer hier, voor er weer een aantal mensen gaan gillen). Die hebben een adere ,methode gevonden om in hun levensonderhoud te voorzien. Er zijn ook duizenden mensen 'zonder vaste woon of verblijfplaats' Die zorgen ook een soort van voor zichzelf.

Het enige wat je hier moet is niet al te veel overlast veroorzaken.

Je hoeft ook nergens tegen verzekerd te zijn. Er zijn mensen die dat uit geloofsovertuiging weigeren.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 08:04 schreef ELANAZ het volgende:
Reeel?
Nee

Lees de grondwet maar eens door.
Je bevindt je op grond die eigendom is van de Nederlandse staat
Dat recht gaat boven individueel recht (bv eigen grond)

Niet mee eens?

Ergens in de rimboe gaan wonen zonder centrale administratie

In Nederland niet mogelijk

Zo, nu eerst een bavaria :9

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Op dinsdag 12 juni 2001 09:51 schreef eXrated het volgende:

[..]

Zo, nu eerst een bavaria :9
Nu al ;)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

die mogelijkheden yijn er best, bij de europese unie kun je een aanklacht indienen tegen wetgeving van een bepaald aangesloten land, ook bij verschillende vrijhandels-verdrags-organisaties heb je die mogelijkheid.

helaas kan bij mijn weten een nederlandse rechter niet oordelen over nederlandse wetgeving (echter in amerika is die mogelijkheid wel, door de strakkerre montesqieu-aanse scheiding der machten kan een rechter daar zich onafhankelijker opstellen)

echter bovenstaande impliceert niet dat je via zo'n rechtzaak het recht verkrijgt de wet te overtreden, een wet die niet in overeenstemming is met internationale verdragen dient na een uitspraak gewijzigd te worden, echter mensen die onder deze wet vallen hebben zich eraan te houden zolang hij geldig is, of hij terecht is (of leuk) doet er niet toe.

ook in het montesquiaanse amerika is er een enorme moeilijke strijd tussen de grotere vrijheid die mensen daar kunnen nemen en of de staat dat toe kan staan, denk aan Waco en McVeigh.

Ik denk dat je het best je eigen idee dat je dingen moet van anderen, streng zou moeten heroverwegen, je moet enkel dingen van jezelf, en dat heb je te doen binnen de mogelijkheden die jij ertoe hebt, als je de wet wil overtreden heb jij het recht die keus te maken, maar dien je ook de consequenties te aanvaarden.

een gevecht tegen de bierkaai is enorm vermoeiend en verlies je altijd, het is slimmer om te zoeken naar je vrijheid, persoonlijke integriteit noemt men dat, dat kan je altijd behouden in een omgeving die je in andere richtingen wilt dwingen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

RM-rf, je lijkt te weten waar je het over hebt.
Stel dat ik de staat zou willen aanklagen wegens wanprestatie op een of ander punt
(legio voorbeelden te bedenken).
Hoe zou je dat kunnen doen en wat is je kans op slagen?

TIA

LaTiNo

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 09:53 schreef DeeJee het volgende:

[..]

Nu al ;)
Hik.... :z

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 12 juni 2001 09:56 schreef RM-rf het volgende:
een gevecht tegen de bierkaai is enorm vermoeiend en verlies je altijd, het is slimmer om te zoeken naar je vrijheid, persoonlijke integriteit noemt men dat, dat kan je altijd behouden in een omgeving die je in andere richtingen wilt dwingen
Dat klopt, dat ben ik helemaal met je eens. Een zinloze strijd kost veel moeite en heeft geen resultaat. Je kan je pijlen betre richten op dingen waar je wel wat aan kan doen.

Je moet je eigen plan trekken. Er zijn beperkingen in de dingen die je kan. Maar dat geldt overal. En meestal kan er heel veel als je er maar niet van uit gaat dat de kortste afstand tussen twee punten altijd een rechte lijn is waar je met zwaailichten en gillende sirene overheen moet. Dat wekt irritatie en weerstanden op die er niet waren geweest als je het wat eleganter had aangepakt.

Je persoonlijke integriteit is van het hoogste belang. Maar dat geldt voor andere mensen ook. Dus houdt de vrijheid van iedereen op daar waar de vrijheid van een ander in het gedrang komt. Meestal is dat niet echt een probleem.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Zo dan....volgens mij ga ik na dit verhaal te lezen ook maar eens aan de Bavaria.

WAT EEN GEZEUR MENSEN!!!!

Als Nederland je niet bevalt ga dan WEG!

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 11:59 schreef DeeJee het volgende:
Zo dan....volgens mij ga ik na dit verhaal te lezen ook maar eens aan de Bavaria.

WAT EEN GEZEUR MENSEN!!!!

Als Nederland je niet bevalt ga dan WEG!
Precies! Later en de mazzel, stuur een kaartje als je er bent

/me reikt DeeJee ook een biertje aan...hik

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Op dinsdag 12 juni 2001 12:07 schreef eXrated het volgende:

[..]

Precies! Later en de mazzel, stuur een kaartje als je er bent

/me reikt DeeJee ook een biertje aan...hik
* DeeJee dankt eXtrated

Later!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap wel dat ik ook ergens in de Grote Oceaan op een stuk niemandsland kan gaan wonen maar dat is niet reeel en niet wat ik bedoel.

Ik geniet natuurlijk best van veel dingen die Nederland te bieden heeft en voel me bevoorrecht om hier te wonen wat die dingen betreft.

Maar we zijn inmiddels met z'n allen op een punt gekomen dat alles vast begint te lopen, en dat de remmen een beetje losser moeten.

Verder kun je me maf noemen ofzo maar ik heb gewoon het gevoel dat iemand anders [...] over mijn leven beslist terwijl ik oud en wijs genoeg ben dat zelf te kunnen, ya dig?

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
* AxiMaxi bedankt Deejee en eXrated voor hun constructieve bijdrage en staat versteld van hoe deze personen de randen van de Nederlandse taal verkennen met hun onwrikbare onderbouwing... :O

Een structuur in een land is prettig voor ieder individu, ook al moet hij daar een stukje vrijheid voor inleveren.

Als iedere burger autonoom zou zijn, dan was de bedreiging veel te groot. Je zou je steeds bezig moeten houden met het verdedigen van je bezit.

Daarmee gaat kostbare tijd verloren, die je beter kan gebruiken voor andere, leukere zaken.

Leuk concept, de staat aanklagen omdat je 100% autonoom wil worden. Maar wat schiet je ermee op?

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Zekerzzzz....

Ik begrijp best wat je bedoelt. Ik heb me vaak druk gemaakt om het feit dat er heel veel andere mensen in feite beslissen over mijn leven. Heb ik ooit iemand gevraagd om beslissingen te nemen? Frustrerend dus.

Helaas heeft het geen zin om je hier (te) druk over te maken. Je bent nu eenmaal hier geboren en je zult er het beste van moeten maken met de mogelijkheden en grenzen die je zijn gegeven. Als je deze instelling hebt ben je wat minder met je beperkingen bezig en wat meer met je mogelijkheden. Al met al kun je beter in Nederland zijn geboren dan in bijv. Afghanistan...

Uiteindelijk zit echte vrijheid in jouzelf en is het niet afhankelijk van omstandigheden of bijv. de nederlandse politici ;-)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Je zou een aanvraag kunnen indienen om je nederlandschap op te zeggen.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op dinsdag 12 juni 2001 14:09 schreef ELANAZ het volgende:
Ik snap wel dat ik ook ergens in de Grote Oceaan op een stuk niemandsland kan gaan wonen maar dat is niet reeel en niet wat ik bedoel.

Ik geniet natuurlijk best van veel dingen die Nederland te bieden heeft en voel me bevoorrecht om hier te wonen wat die dingen betreft.

Maar we zijn inmiddels met z'n allen op een punt gekomen dat alles vast begint te lopen, en dat de remmen een beetje losser moeten.

Verder kun je me maf noemen ofzo maar ik heb gewoon het gevoel dat iemand anders [...] over mijn leven beslist terwijl ik oud en wijs genoeg ben dat zelf te kunnen, ya dig?
Jij plukt de vruchten van dit vrij denkende land. De Nederlandse staat geeft je bijna onbeperkte vrijheid van denken en doen. Nergens anders op de wereld is het zo goed als hier. En jij wilt de staat gaan aanklagen?

er zit bij jou een steekje lod volgens mij. Je moet geen gegeven paard in de bek kijken. Ben maar blij dat je niet in Iran o.i.d. geboren bent. dan was je nu al lang ge-traced en gekilled.

Wist je trouwens dat in 90% van de arabische landen internet gecensureerd is?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Verwijderd

Wist je trouwens dat in 90% van de arabische landen internet gecensureerd is?
Ja, en :?
Er zijn ook scholen die alleen gecensureerd internet hebben.
Ook hiervoor geldt, als het je niet bevalt, ga je maar ergens anders wonen.

/me gebruikt gewoon safeweb >:)

• DeeJee

DeeJee

Dus...

* DeeJee heeft het idee dat AxiMaxi geen bier lust.
Op dinsdag 12 juni 2001 14:42 schreef raptorix het volgende:
Je zou een aanvraag kunnen indienen om je nederlandschap op te zeggen.
Dat lijkt me dan de enige oplossing.
Op dinsdag 12 juni 2001 14:09 schreef ELANAZ het volgende:

Als je dat gevoel hebt doe je toch echt zelf iets fout naar mijn mening.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:59

Lordy79

Vastberaden

Op zich snap ik Elanaz wel...

Maar je hebt dan ook niet meer de RECHTEN die je bezit als nederlander.
Er kan dan iemand zomaar jouw 'land' binnenvallen en het 'veroveren' door jou en je metgezellen te vermoorden.

Er is dan geen wet meer waarin staat dat dat niet mag, er is dan geen wet. Ja... jouw wet, maar jij bent dan dood. :)

Daarbij komt nog dat jij geen wegenbelasting meer betaalt voor je eventuele auto en dus tol zou moeten betalen wil je jouw land uitgaan (dat zou ik dan terecht vinden).

Tenslotte: ik sluit me ook aan bij de makker die zegt dat je niet zo gek veel moet. En we plukken allemaal vruchten van ons 'Nederlanderschap'. Stel, je hebt geen brandverzekering en je huis fikt af. Mag je wel weer overnieuw beginnen en ik vind het een prettig idee dat ik verzekerd ben tegen diefstal/brand/serieuze ziektekosten etc.

edit: toevoeging

Ik vind het zelf trouwens nogal frustrerend dat ik allerlei sociale lasten moet betalen voor AOW etc. Niet dat ik de ouderen niets gun en het systeem is nu zoals het is, maar de 'goeien' moeten lijden onder de 'slechten'. Met goeien bedoel ik dan mensen die WEL met geld om kunnen gaan en WEL sparen voor de oude dag/slechtere tijden en met de slechten mensen die elke maand hun salaris er doorheenjagen.

Op z'n minst vind ik dat als ik spaarzaam ben, niet afgerekend moet worden op mijn spaarzaamheid.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Op dinsdag 12 juni 2001 08:28 schreef DeeJee het volgende:
Als iedereen zo zou denken....pffff wat een zooitje zou het dan zijn in nederland zeg.

Ik denk dat je niet helemaal helder denkt...maar goed dat moet iedereen voor zich weten.

Als er nou eens helemaal geen landen meer waren en geen statenm en geen macht.

I'll call it paradise!!! :9

Ow ik zie dat Animaxi's Sig ditzelfde bedoeld. Great Sig, you're the man!!

Verwijderd

ik vind het onzinnig om te denken dat iedereen maar kan sparen. Er zijn zat gezinnen (bijstandsmoeders) die nu al niet rond kunnen komen.
Maar vooral de oudjes van nu verdienen een mooie toelage. Zij hebben het land zoals het nu is opgebouwd vanuit de ruines van WOII onder een stuk minder interessante arbeidsvoorwaarden en CAO's en worden nu bedankt met zo'n flut-uitkeringkje...

LaTiNo

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 12 juni 2001 19:46 schreef Lordy79 het volgende:
Op zich snap ik Elanaz wel...

edit: toevoeging

Ik vind het zelf trouwens nogal frustrerend dat ik allerlei sociale lasten moet betalen voor AOW etc.
Dat moet je niet. Je kan er onderuit. Als je niet werkt is het al heel simpel. Dan betaal je niets. Maar je kan ook op principiele gronden weigeren AOW te betalen. Om te verhinderen dat iedereen dat doet gaat dan je belasting met een zelfde bedrag omhoog. En het nadeel is dat je ook niets krijgt als je 65 bent. Maar het is jouw keuze.

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 20:49 schreef BlueAngelGoT het volgende:

[..]

Als er nou eens helemaal geen landen meer waren en geen statenm en geen macht.

I'll call it paradise!!! :9

Ow ik zie dat Animaxi's Sig ditzelfde bedoeld. Great Sig, you're the man!!
Dat is nog niet zo lang geleden hoor! :)
Pas sinds zo'n 100 jaar is zo goed als de hele wereld ingedeeld in "natie-staten"
Daarvoor was er heel veel "niemandslandgebied", kleine koningkrijkjes etc. waar iedereen de eigen dienst uitmaakte

Totdat de kolonisatie daar een einde aan maakte
En de WOII een einde aan de kolonisatie maakte, en opeens alles in staten ingedeeld moest worden....daar hebben we nu nog geouwehoer van (Israel, Midden-oosten etc.)
Pagina: 1