Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Explorer 11 onder windows 8.1 breekt css round corners

Pagina: 1
Acties:

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-11 17:35
Mijn vorige topic is onmiddellijk gesloten omdat deze niet genoeg was omschreven, bij deze dan een 2de poging.

Ik ben tegen een wazig probleem aan gelopen, en vermoed dat het komt door de combinatie Windows 8.1 en internet explorer 11. En dus een Bug is.

Onder windows 7 is dit "probleem" niet te reproduceren.

Het gaat over het "door-tekenen" of uitschieten van de afgeronde hoeken, of hoe je het ook wil omschrijven. Het komt op verschillende pagina's op verschillende manieren tot uiting.

Bij het renderen onder development mode in compatibiliteit ie10 en ie9 geven soortgelijke problemen.

Kunnen andere ie gebruikers onder windows 8 of 8.1 deze fout reproduceren
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2n9dp2b.jpg

Link om te kunnen testen

http://jsfiddle.net/ejdrvcqj/

• Xozium
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Bij mij werkt deze gewoon zoals het moet. Waarschijnlijk heb je een oude versie van IE.

Screenshot

[ Voor 86% gewijzigd door Xozium op 06-09-2014 14:55 ]

• fortfort
Versie 11.0.9600.17239 (gelijk aan die van jou)
Update versie 11.0.110

Windows 8.1 (geen pro)
Acer Aspire S7 s392
Alle updates geinstalleerd

Dan zou het nog mogelijk door de niet pro versie kunnen komen?

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11 12:18
Hier in IE11 + W8.1 geen problemen. Ik vermoed dat een ander probleem op je systeem dit veroorzaakt. Het zou kunnen dat er een browser add-on is die roet in het eten gooit, of dat je bepaalde niet-standaard-instellingen aan hebt staan. Of je hebt een onvolledige of corrupte versie van IE11 of van Windows 8.1. Het is wel een bizar en zeldzaam probleem lijkt me; ik kan het zo niet thuisbrengen. Maar in een schone, normale installatie zou zoiets niet voorkomen, want afgeronde hoeken werken al prima sinds IE9. Succes met het vinden van het probleem.

• Xozium
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Probeer ook eens je videokaart drivers na te kijken en te herinstalleren.

• fortfort
Ok dit is bizar, de grafische drivers van acer verwijderd, en de standaard drivers van intel geïnstalleerd lost het probleem op. Hoe bizar is dat.

Hoe dan ook wel de oplossing dus.

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
fortfort schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 16:04:
Ok dit is bizar, de grafische drivers van acer verwijderd, en de standaard drivers van intel geïnstalleerd lost het probleem op. Hoe bizar is dat.
Niet zo bizar hoor.

Je hebt het al opgelost, maar het eerste wat ik wilde opperen was dan ook om hardware accelerated rendering eens uit te zetten en het dan nog eens te proberen.

Zeker met oudere Intel drivers wil het nog wel eens gebeuren dat (polygonsegmenten met) curves niet of niet goed getekend worden. V.z.i.w. is dat namelijk een bekend probleem dat niet slechts gelimiteerd is tot Internet Explorer.

Door leveranciers gecustomizede Intel drivers zijn daarnaast vaak sowieso een drama: meestal gebaseerd op een stokoude basis driver, weinig tot nooit bijgewerkt door de leverancier, maar wel een extra dosis bugs die voort zijn gekomen uit slechts half-gelukte pogingen om nieuwere features op oudere chipsets aan de gang te krijgen via software ondersteuning.

[ Voor 6% gewijzigd door R4gnax op 07-09-2014 11:06 ]

• fortfort
Ben al blij dat ik het nu opgelost heb, misschien heeft iemand anders er nog wat aan..

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 11:16

Martinspire

Awesomeness

Toch is het misschien wel iets om door te geven aan Microsoft, gezien het een probleem kan zijn die ook bij je gebruikers op kan treden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Martinspire schreef op zondag 14 september 2014 @ 19:19:
Toch is het misschien wel iets om door te geven aan Microsoft, gezien het een probleem kan zijn die ook bij je gebruikers op kan treden.
MS kan hier ook heel weinig mee (behalve hardware-acceleration default uitzetten).

MS draagt ergens de berekening over aan de hardware drivers en die doen het niet goed, tja dan is het al overgedragen

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-11 10:07
je documentmodus staat wel op edge? (F12)
Pagina: 1