Mede tweakers,
Ik zit al een tijdje vast met het volgende probleem.
Ik heb een inschrijfsysteem dat ik wil laten werken met één klik.
Het uitschrijven wil wel, maar het inschrijven niet.
Hoe kan ik kijken/opzoek gaan naar het hidden input veld klasid als er op een niet checked checkbox wordt geklikt (dat iemand dus niet ingeschreven is en inschrijfid leeg is)?
En dat ook het juiste klasid wordt gepakt en niet alleen de eerste die in de rij voorkomt.
dit kleine html/php stukje staat in een while loop die de aantal inschrijfmomenten laat zien.
Ik zit al een tijdje vast met het volgende probleem.
Ik heb een inschrijfsysteem dat ik wil laten werken met één klik.
Het uitschrijven wil wel, maar het inschrijven niet.
Hoe kan ik kijken/opzoek gaan naar het hidden input veld klasid als er op een niet checked checkbox wordt geklikt (dat iemand dus niet ingeschreven is en inschrijfid leeg is)?
En dat ook het juiste klasid wordt gepakt en niet alleen de eerste die in de rij voorkomt.
dit kleine html/php stukje staat in een while loop die de aantal inschrijfmomenten laat zien.
PHP:
1
2
3
4
5
| <form> <input type="hidden" value="klas_id_<?echo$rUserQ['klas_id'];?>" name="klasid" id="klasid"/> <input type="text" value="klant_id_<?echo$_SESSION['klant_id'];?>" name="klantid" id="klantid" /> <input type="checkbox" <?echo$checked;?> class="in_uitschrijven" id="inschrijfid" name="inschrijfid" value="<?echo$rIngeschrevenQ['klas_insch_id'];?>" /> </form> |
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| $('.in_uitschrijven').click(function(){ var inschrijfid = $(this).val(); var klasid = $('input#klasid[type="hidden"]').val(); var klantid= $('input#klantid[type="hidden"]').val(); if(inschrijfid !== '') { $.ajax({ type:'POST', url:'inschrijving_deleten.php', data: { inschrijfid: inschrijfid }, //patient_bsn wordt hier naar php gestuurd als $_POST['patient_bsn'] success:function(data) { if(data) { $('.succes_melding').html(data).fadeIn().fadeOut(1000); $('#test').load('tabel_inschrijvingen.php'); } else { $('.succes_melding').html("Er ging iets fout!").fadeIn().fadeOut(3500); } } }); } else { $.ajax({ type:'POST', url:'inschrijving_insert.php', data: { klasid: klasid, klantid: klantid }, //klasid wordt hier naar php gestuurd als $_POST['klasid'] success:function(data) { if(data) { $('.succes_melding').html(data).fadeIn().fadeOut(1000); $('#test').load('tabel_inschrijvingen.php'); } else { $('.succes_melding').html("Er ging iets fout!").fadeIn().fadeOut(3500); } } }); } }); |