Toon posts:

Maar 4 SATA-aansluitingen, nu aansluiting nodig voor SSD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 4-5 jaar oude computer van Medion met W7, waar ik een SSD 840EVO 120 GB bij wilde plaatsen. Het blijkt echter dat het moederbord maar 4 aansluitingen heeft: 1 is gebruikt voor de HD, 1 voor de opgebouwde aansluiting van een externe HD (gebruik ik veel), 1 voor de DVD en 1 (denk ik) voor het Connect XL-panel.
Is het nu einde oefening, of bestaat er een mogelijkheid van doorlussen o.i.d. ?

Alvast bedankt.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:10

Umbrah

The Incredible MapMan

Het idee van serieel is dat het juist niet door te lussen is. Ik zou eens kijken naar dat Connect-XL paneel, gebruik je dat? Wat voor storage zit daar in? Eigenlijk normaal alleen storage wat op S-ATA gaat... en anders: gebruik je de DVD speler (nog) veel?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In sommige gevallen kun je door lussen als je systeem overweg kan met een portmultiplier. Dan kun je van 1 SATA poort 4 poorten maken of iets dergelijks. Je gaat dan wel de bandbreedte delen (dus daar zou ik dan niet m'n SSD aanhangen).

Een andere optie is een losse controller erbij prikken. Een simpel controllertje (waar je niet al teveel van hoeft te verwachten, maar prima voor bij een DVDspeler) heb je al voor een paar tientjes.

Verwijderd

Topicstarter
Da's gauw! Bedankt voor je reactie.
Ik kan er niet goed bij, maar mijn indruk is dat de kabel naar een printje loopt waar allerlei geheugenkaarten ingeschoven kunnen worden. Die mogelijkheid heb ik nog nooit gebruikt en heb ik trouwens ook op andere computers als ik het ooit zou willen. Ik zie dat wel zitten - ik heb reservekabeltjes en hoef de XL-kabel maar alleen uit het moederbord te trekken.
Bedankt voor de suggestie!

Verwijderd

Topicstarter
Terw-dan, ook bedankt. Maar ik ga eerst die XL-aansluiting proberen, in geval van nood kom ik terug...

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een berichtje: inderdaad bleek die XL-aansluiting bruikbaar en na wat gezoek heb ik e.e.a. aan de praat gekregen. Ik had nog de Paragon HD-Manager en daarin blijkt een programmaatje te zitten om een OS te migreren. Wat met het bijgeleverde Samsung programma niet lukte, werkte met Paragon wel. Ik weet wel dat je nooit te vroeg moet juichen, maar tot nu toe loopt het.
Bedankt allebei.
Pagina: 1