Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Laptop vriendin random crash

Pagina: 1
Acties:

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-11 23:12
Goedenavond jongens,

Laatst (mei 2014) heeft mijn vriendin een ASUS WR453LA-WX080H gekocht.
Nu treedt echter het probleem op dat het apparaat op willekeurige momenten gewoon volledig uitvalt, geen powerleds meer geeft en niet reageert op zowel netstroom als accustroom. Bij normale laptops is dit natuurlijk redelijk makkelijk op te lossen door even de accu los te halen...
Bij deze laptop zit de accu echter helemaal verwerkt. Heeft iemand tips om hem alsnog werkende te krijgen. Mijn vermoeden is dat in een capacitor een verkeerde spanning zit opgeslagen waardoor het hele circuit het niet meer doet. Ik heb hem gister door de accu los te koppelen voor een paar seconden, ik kan nu echter niet fysiek bij de laptop aangezien ik niet bij mijn vriendin woon. Iemand tips?

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 13:48
Even bellen naar ASUS?

while (! ( succeed = try ()));

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
GJPW schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 23:03: Mijn vermoeden is dat in een capacitor een verkeerde spanning zit opgeslagen waardoor het hele circuit het niet meer doet.
Dat denk ik ook. :')
Iemand tips?
Stuk, terug voor garantie met dat ding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Garantie claimen, Maar ik denk dat het een mobo of cpu probleem is.... Als spannings gerelateerd is dan zou je dat moeten merken tijdens het runnen van de laptop en windows geeft zeker dan foutmeldingen.

Het grote adblocking topic

• Gijs
Vandaag weer via de accu gereset en reinstall uitgevoerd, eens kijken of dit iets helpt...

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 19:11

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je eigen eerste hypothese klopt in ieder geval niet :) Ik vraag me af waar je deze gedachtegang op gebaseerd hebt.

Uitval is 90% van de keren een hitteprobleem.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:35

OgWok

U.N.C.L.E.

Lijkt me duidelijk, dat dit niet het probleem van je vriendin (of jou) is maar van Asus. Dus terug voor garantie en niet zelf mee gaan modderen. Denk niet dat er hier iemand is die de "magische" oplossing voor het probleem heeft.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Gijs
Maar wetende dat mijn vriendin geen zware dingen doet (wiskunde uitwerkingen, skype en internetfora is het zo'n beetje). Moet oververhitting geen probleem zijn aangezien het een i5-4200U is. ik heb hem zondag een goede 12 uur gestresst dmv AIDA en hij gaf geen krimp. Daarna 2 uur gebootloop en toen een stressttest op accu totdat deze leeg was. Nu weer terug bij vriendin en doet het goed (voor zover je dat kunt zeggen na 1 dag). Heb alle warranty stickers laten zitten dus garantie is niet geschaad. Het is vooral dat we de laptop niet 2 weken kunnen missen ivm een gezamenlijk project dan dat ik RMA schuw. Nu duimen dat het goed blijft gaan. Bij mij thuis deed hij het in ieder geval perfect. Misschien heeft haar huis wel iets kwaadaardigs ofzo:)
Pagina: 1