Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn systeem moet naast gamen op hoogste settings, ook de mogelijkheid hebben om zware berekeningen te doen bij EXCEL (1.000.000 rijen), Photoshop, Illustrator, ...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs is 3000€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb reeds een scherm, muis, toetsenbord, headset. Maar ik ben nog niet zeker of ik nog een 2de scherm erbij zou nemen. Dit graag dus ook overwegen in de opstelling, aangezien ik werken op 2 schermen toch net iets prettiger vindt. Momenteel heb ik als scherm een ASUS, dus kan ik hiervan een 2de bestellen, of is het toch beter om 2 nieuwe schermen te bestellen, aangezien dit reeds een ouder scherm is.
Asus VK266H
pricewatch: Asus VK266H Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een SLI of CROSSFIRE systeem, echter heb ik me laten vertellen, dat het vaak beter is om gewoon 1 grafische kaart te nemen die iets krachtiger is, aangezien de winst op 2 kaarten vaak niet de prijs kan goedspreken. Echter heb ik hier zelf geen idee van. Daarnaast hoor ik mensen praten over RAID opstellingen, ook hier weet ik te weinig van af, vandaar dat ik 2 x SSD heb genomen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren op merk basis
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb niet bepaald een probleem met energieverbruik. Het systeem hoefd daarnaast ook niet fluisterstil te zien, maar het moet natuurlijk niet irritant worden. (Anders ruzie met de vriendin,hahah)
Ga je overklokken?
Ik wou dat ik het kon, echter ken ik er helemaal niets van.
Dit is momenteel de opstelling die ik heb samengesteld,
Case : Corsair Carbide Air 540 Zwart
pricewatch: Corsair Carbide Air 540 Zwart
Moederbord : MSI H97 GAMING 3
pricewatch: MSI H97 GAMING 3
Processor : Intel Core i7-4790K Boxed
pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed
Processorkoeling : be quiet! SHADOW ROCK 2
pricewatch: be quiet! SHADOW ROCK 2
Geheugen : 2 x Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU (4 x 4GB)
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Harde schijven : 2 x Crucial M550 2,5" 1TB (2 x 1TB)
pricewatch: Crucial M550 2,5" 1TB
Grafische kaarten : 2 x Asus R9 290X 4GB DirectCU II
pricewatch: Asus R9 290X 4GB DirectCU II
Voeding : Corsair AX1200i
pricewatch: Corsair AX1200i
Totaalprijs volgens Azerty.nl : € 2.828,10 Incl. BTW
Extra Vragen :
Ik wil met dit systeem een aanschaffing doen voor de komende 3-4 jaar. Ik ben niet iemand die nu een systeem koopt, en over 1-2 jaar onderdelen gaat vervangen. Mijn huidige pc heb ik ook al 4-5 jaar en heeft tot op de dag van vandaag altijd goed gewerkt. Alleen begint ie nu toch te haperen bij veel spellen en bewerkingen.
Mijn systeem moet naast gamen op hoogste settings, ook de mogelijkheid hebben om zware berekeningen te doen bij EXCEL (1.000.000 rijen), Photoshop, Illustrator, ...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs is 3000€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb reeds een scherm, muis, toetsenbord, headset. Maar ik ben nog niet zeker of ik nog een 2de scherm erbij zou nemen. Dit graag dus ook overwegen in de opstelling, aangezien ik werken op 2 schermen toch net iets prettiger vindt. Momenteel heb ik als scherm een ASUS, dus kan ik hiervan een 2de bestellen, of is het toch beter om 2 nieuwe schermen te bestellen, aangezien dit reeds een ouder scherm is.
Asus VK266H
pricewatch: Asus VK266H Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een SLI of CROSSFIRE systeem, echter heb ik me laten vertellen, dat het vaak beter is om gewoon 1 grafische kaart te nemen die iets krachtiger is, aangezien de winst op 2 kaarten vaak niet de prijs kan goedspreken. Echter heb ik hier zelf geen idee van. Daarnaast hoor ik mensen praten over RAID opstellingen, ook hier weet ik te weinig van af, vandaar dat ik 2 x SSD heb genomen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren op merk basis
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb niet bepaald een probleem met energieverbruik. Het systeem hoefd daarnaast ook niet fluisterstil te zien, maar het moet natuurlijk niet irritant worden. (Anders ruzie met de vriendin,hahah)
Ga je overklokken?
Ik wou dat ik het kon, echter ken ik er helemaal niets van.
Dit is momenteel de opstelling die ik heb samengesteld,
Case : Corsair Carbide Air 540 Zwart
pricewatch: Corsair Carbide Air 540 Zwart
Moederbord : MSI H97 GAMING 3
pricewatch: MSI H97 GAMING 3
Processor : Intel Core i7-4790K Boxed
pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed
Processorkoeling : be quiet! SHADOW ROCK 2
pricewatch: be quiet! SHADOW ROCK 2
Geheugen : 2 x Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU (4 x 4GB)
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Harde schijven : 2 x Crucial M550 2,5" 1TB (2 x 1TB)
pricewatch: Crucial M550 2,5" 1TB
Grafische kaarten : 2 x Asus R9 290X 4GB DirectCU II
pricewatch: Asus R9 290X 4GB DirectCU II
Voeding : Corsair AX1200i
pricewatch: Corsair AX1200i
Totaalprijs volgens Azerty.nl : € 2.828,10 Incl. BTW
Extra Vragen :
- Heb ik een voeding nodig van 1200 Watt, of moet dit minder zijn?
- Ik lees bij harde schijven iets over M.2 SSD's, wat is hier het verschil (behalve prijs) en is dit aan te raden?
- Heb ik effectief 2 grafische kaarten nodig, of kan ik beter 1 zwaardere pakken?
- Kan ik een 2de Asus VK266H scherm kopen, of kan ik beter 2 volledig nieuwe schermen kopen aangezien mijn huidige misschien niet meer het optimale kan benutten van mijn opstelling?
Ik wil met dit systeem een aanschaffing doen voor de komende 3-4 jaar. Ik ben niet iemand die nu een systeem koopt, en over 1-2 jaar onderdelen gaat vervangen. Mijn huidige pc heb ik ook al 4-5 jaar en heeft tot op de dag van vandaag altijd goed gewerkt. Alleen begint ie nu toch te haperen bij veel spellen en bewerkingen.