Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schoollaptop, Samsung Ativ book 5?

Pagina: 1
Acties:

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 11:38
Hee beste mensen, ik ben aan het zoeken naar een laptop voor mijn studie en ben deze tegengekomen.
Mijn vraag aan jullie is is ie snel genoeg? Aangezien ik al een tijdje geen ervaring meer heb gehad met dual cores..

pricewatch: Samsung NP530U4E-K01NL

Nu zit er een i5 3337U in (1,8ghz-2,7GHZ) met 2 cores. Integrated graphics HD4000
Waarschijnlijk ga ik het ram zelf upgraden naar 8/12GB.en 24GB SSD Cache zodat normale programmas wat vlotter laden.

Het word een studielaptop, ik verwacht er niet echt op te gamen maar aangezien ik mijn (vlotte) desktop wegdoe wil ik er wel fatsoenlijk mee kunnen werken / browsen etc.
Wat ik wel belangrijk vind is dat ie soepel blijft werken als ik zit te surfen + muziek luisteren + iets van office open heb. Ook moet ie soepel blijven werken als ik hem op mijn monitor aansluit (1920x1080) en full hd afspeel.

Ik ben een desktop i7 2600K gewend, natuurlijk zal die veel sneller zijn. Maar zal het bovenstaande niet extreem veel trager zijn bij dat soort gebruik?

Als alternatief heb ik deze laptop gevonden, waar ik dan nog een SSD bij zou installeren.

pricewatch: HP Elitebook 8460p (LY424ET)

Maar de batterijduur van de bovengenoemde Samsung trekt mij wel aan, plus hij is nog wat lichter en kleiner.

Alvast de groeten!

[ Voor 8% gewijzigd door rickkert94 op 05-09-2014 22:12 ]

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
die samsung is n iet meer te koop dus die valt af lijkt mij. Wat is je budget?

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

Hangt er een beetje vanaf wat "werken" is, maar voor de meeste mensen is de CPU net zo interessant als de kleur van het interne geheugen omdat de CPU vaak niet de bottleneck is.

Bij de keuze is het scherm denk ik het belangrijkste omdat je daar steeds naar kijkt. Het op één na belangrijkste is de harde schijf. Traditionele schijven zijn traag. Wil je een snelle laptop, neem dan een SSD.

Als je op deze twee zaken let (formaat en resolutie van het scherm en SSD) dan kun je al bijna geen miskoop meer doen.

... en gaat over tot de orde van de dag

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 11:38
Cinemaskoop schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:59:
die samsung is n iet meer te koop dus die valt af lijkt mij. Wat is je budget?
Kon hem 2e hands voor 350 krijgen vandaar.

Uiteindelijk ben ik hiervoor gegaan:
pricewatch: Asus R510LAV-XX421H

Zal er zoals P_tingen al zegt zal ik er wel nog een ssd in moeten zetten, en de resolutie kon wat hoger.
Maar kan denk ik niet teveel verwachten voor 480 euro . Heb hem nu verder wel nieuw.
Verder oogt ie wel degelijk.. Helaas alleen geen reviews omdat dit model pas net uit is.

[ Voor 12% gewijzigd door rickkert94 op 06-09-2014 16:02 ]