Geen bewerkrechten eigen map op externe hdd

Pagina: 1
Acties:

• Xfirenl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-08-2025
Hallo allemaal,

Ik heb op een bepaalde map op mijn externe HDD geen schrijfrechten meer, ik kan alleen nog maar lezen.
Als ik naar de beveiliging ga van deze map heeft "iedereen" aleen maar leesrechten, "SYSTEM" kan alles en daarnaast staan er 2 groepen/gebruikers tussen die ik niet ken en hele rare namen hebben die tevens alle rechten hebben.

Hieronder een paar screenshots

Ikzelf (Iedereen)
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bmRyt/df8b735520.png

De hele rare naam.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bmRiY/e4261867a7.png

bij geavanceerd kan ik ook niks van de instellingen veranderen.

Kan iemand mij met dit probleem helpen, ik heb op internet gezocht maar dat heeft nog niet veel geholpen.
Er staan best een aantal films/series op(ik kan ze wel gewoon zien maar ik kan er geen meer bij zetten, ik heb uit noodzaak een map films2 aan moeten maken).

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je de map aangemaakt met een andere PC of met een andere installatie van Windows? Volgens mij zijn die rare namen de SID's van gebruikers die jouw Windows niet kent. Die map heb je dan ooit rechten gegeven aan die gebruikers waardoor deze Windows er nu niet meer bij kan.
Als je met een Linux boot CD de externe disk benaderd kun je nog wel bij de inhoud denk ik.

Edit: met SetACL kun je blijkbaar deze rechten ook goed zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door masaman op 06-09-2014 06:56 ]

• Goshimaplonker298
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 18:30

Goshimaplonker298

BOFH Wannabee

Xfirenl schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:14:
Hallo allemaal,

Ik heb op een bepaalde map op mijn externe HDD geen schrijfrechten meer, ik kan alleen nog maar lezen.
Als ik naar de beveiliging ga van deze map heeft "iedereen" aleen maar leesrechten, "SYSTEM" kan alles en daarnaast staan er 2 groepen/gebruikers tussen die ik niet ken en hele rare namen hebben die tevens alle rechten hebben.

Hieronder een paar screenshots

Ikzelf (Iedereen)
[afbeelding]

De hele rare naam.
[afbeelding]

bij geavanceerd kan ik ook niks van de instellingen veranderen.

Kan iemand mij met dit probleem helpen, ik heb op internet gezocht maar dat heeft nog niet veel geholpen.
Er staan best een aantal films/series op(ik kan ze wel gewoon zien maar ik kan er geen meer bij zetten, ik heb uit noodzaak een map films2 aan moeten maken).
Google openen in je favoriete browser naar "take ownership" zoeken. In de results van die zoek opdracht vind je genoeg manuals, steb by steps, how to's enz enz. hoe je die rechten goed krijgt.

Je zit in iedergeval close met de advanced knop

• Xfirenl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-08-2025
Het is gelukt .
Dankje Goshimaplonker298.