Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Range Extender extreem traag

Pagina: 1
Acties:

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Ik heb een range extender gekocht omdat ik niet overal in huis even goed signaal had. De range extender is wireless verbonden met mijn wireless router. Het gaat om deze range extender: http://nl.tp-link.com/products/details/?model=TL-WA850RE

Mijn wireless router heeft een SSID: ''thuis''
De range extender heeft een SSID: "thuisX"

In eerste instantie was ik zeer verheugd, want na de range extender strategisch te hebben neergezet had ik overal in huis een zeer goed signaal, zelfs in een verre uithoek van het huis. Dit heb ik getest met Wifi Analyser (een app) en ook met mijn laptop.

Echter, het internet is extreem traag, ondanks het zeer sterke signaal:
Snelheid SSID thuis: 20.74 Mbps en upload 7.93 Mbps
Snelheid SSID thuisX: 1.86 Mbps en upload 1.04 Mbps

Hier ben ik toch wel van geschrokken. Ik heb de range extender toen in het stopcontact gestopt naast mijn wireless router en kreeg de volgende resultaten:

Snelheid SSID thuisX: 4.46 Mbps en upload 3.36 Mbps

Toch wel iets beter dus, maar nog steeds veel trager, hoe kan dit? Op de verpakking staat dat een snelheid van 300 Mbps haalbaar is theoretisch, dus ik verwacht dan wel dat ik dezelfde snelheid als mijn wireless router kan halen (welke rond de 20 Mbps is).

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Tja, ik heb eerlijk gezegd nog nooit een repeater gezien die wel goed performt. Ik zou gewoon dat ding retourneren en een acces point kopen. Dat kan al voor eenzelfde budget als je nu hebt en ook van eenzelfde merk.

TP-Link TL-WA801ND

[ Voor 13% gewijzigd door andy88 op 06-09-2014 19:27 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Range Extenders bestaan ook eigenlijk niet. Je kan niet de range van een netwerk 'extenden'.
Je kan alleen maar een netwerk bijmaken, en daar kan je dan ook gewoon zoals andy88 postte en Access Point voor gebruiken.

Een Range Extender is in principe een Wireless Client + Access Point, maar dan zo goedkoop en slecht dat het gewoon niet werkt.

Verwijderd

Deze repeater kan na installeren van openwrt ook als access point dienst doen!

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Wat ook irritant blijkt te zijn is dat je na enkele dagen ineens geen verbinding meer hebt omdat er een 'verificatiefout' is opgetreden. Als je dan opnieuw verbinding wilt maken moet je opnieuw het WPA2 wachtwoord invoeren en daarna heb je weer goed verbinding. Maar goed, ik ga binnenkort dan maar overstappen op internet via elektriciteit, dan schijnt beter te zijn.

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-11 19:36

WTM

internet via elektriciteit is ook een drama. Maak nog een extra accesspoint die verbonden is met een kabel.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb dat pauperding ook gekocht, wat blijkt is dat het gerepeate netwerk op dezelfde frequentie uitzend en sommige devices daar helemaal van slag van raken!

Je kan er vrij eenvoudig OpenWRT opzetten en er een AP van maken met de netwerkaansluiting.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-11 12:18

OmeJoyo

This is me

Zowel range extenders als Powerline (netwerk over electricteit) zijn bagger. In sommige huizen is powerline uberhaupt niet toepasbaar omdat de installatie het niet toelaat. Voorbeelden:

* 3-Fase aansluiting met verdeelde groepen
* Aardlekautomaat op elke groep
* Oude installaties zonder centraaldozen (Kan heel soms een voordeel zijn, meestal niet)
* Oude apparatuur in huis die storing veroorzaakt

Investeer in een goede router (of accespoint) of een 2e accespoint, dat zijn de beste oplossingen.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OmeJoyo schreef op zondag 07 september 2014 @ 07:43:
[...]

* Oude apparatuur in huis die storing veroorzaakt
Niks oude apparatuur, het is vaak nieuwste apparatuur wat grootste probleem is, vooral goedkope schakelende voedingen. Afgelopen jaar was eerste jaar dat LED-kerstverlichting breed verkrijgbaar was. De voeding bij een van de populairste setjes was ronduit desastreus. KPN (die powerline als "draadloos" |:( internet verkoopt) werd overspoeld door mensen wiens IPTV decoder opeens geen verbinding meer kon maken :z
Investeer in een goede router (of accespoint) of een 2e accespoint, dat zijn de beste oplossingen.
Er is (marginaal) verschil tussen goede en slechte routers/AP's, maar als je met je huidige niet door een vloer/muur heen komt moet je niet verwachten dat een nieuwere, duurdere dat beter doet. Sterker nog, meeste ontwikkelingen zitten in de 5GHz die juist slechter penetreert. Wat je wilt is per verdieping een (gewoon met UTP bedraad) op de router aangesloten AP.

Oslik blyat! Oslik!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-11 12:18

OmeJoyo

This is me

Hier ben ik het uit ervaring toch niet helemaal eens.

Ik zit zelf op de 3e verdieping in een appartementencomplex, met de kelders 1 verdieping ondergronds.

Met een asus RT66N in mijn woonkamer heb ik zonder enkele problemen wifi in de kelderbox en bij mijn auto aan de overzijde van de straat. Zet ik deze uit en gebruik ik op precies dezelfde plek de wifi van mijn draaktek, dan kan ik zowel in mijn auto als in de kelder wifi vergeten, sterker nog zelfs aan mijn kant van de straat of meer dan 1 verdieping naar benenden dan houdt het gewoon op. Dat is bijna de helft aan afstand die ik kwijt raak.

Dat het beter is om elke verdieping van een AP te voorzien is een feit, maar niet altijd even handig, of gewenst. (Ivm, aanschaf, kabels of energieverbruik.)

We weten van TS niet wat voor router of AP hij nu heeft, mijn inziens kan dat al een probleem zijn.

Bedankt voor de tip van de "nieuwe" apparatuur, persoonlijk nog nooit problemen ondervonden namelijk daarmee, dus zou daar ook niet snel naar gaan zoeken. Heb helaas al vaak moeten stoeien met powerline bij mensen thuis, omdat er geen kabel gelegd mocht worden. Vrijwel altijd drama, laatstt eenmaal een echte goede verbinding ermee gehad op een evenement. De utp kabel was stuk gereden, geen nieuwe voor de hand, dus 50m haspel ertussen met 2,5mm snoer, powerline ervoor en erachter, helemaal top als noodvoorziening :)

[ Voor 6% gewijzigd door OmeJoyo op 07-09-2014 10:14 ]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 11:12
Wij hebben hetzelfde apparaat op zolder hangen om het netwerk een kleine boost te geven als het ware. Ervaar zelf dat het logischerwijs een stuk trager is omdat je een extra "hop" hebt, maar ook dat het apparaat vaak een reset moet hebben omdat ie niet meer weet wat er gebeurd. Vaak krijgen we dan op zolder last van random drops van de verbinding waarna de verbinding ook niet meer tot stand komt.

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-11 23:06
Ik heb beneden een WNDR3700 V2 staan met Openwrt die als Access Point (WDS) is ingesteld.
Boven op zolder heb ik een WNR3500L v2 met TomatoWRT erop die als Wireless Ethernet Bridge is ingesteld. Hiervandaan een netwerkkabel naar de PC die daar staat.
Beide maken wireless connectie via 2.4GHz en haal boven zo rond de 30 Mbit/s, genoeg om vanaf bovenaf m'n fullhd series te bekijken en muziek te streamen.
Het gaat door 2 betonnen vloeren heen.
Het ligt er wel een beetje aan waar je de Access Point boven plaatst, de mijne staat wel redelijk dichtbij de trap.
Beide hebben dezelfde SSID en zitten op hetzelfde kanaal, nooit een dropout oid gehad of dat ik hem even uit/aan moest zetten.
Vind de instelling op de WNDR3700 met Openwrt (Access Point WDS) ideaal, je kunt op deze manier overal in het huis een access point (mits die openwrt of tomato en wellicht ook dd-wrt) plaatsen en dan via een kabeltje verder. Tuurlijk, het is geen 1Gbit maar waarvoor ik het gebruik hoef dat ook niet.
(de access points hadden we over van m'n werk, anders wordt het misschien wat kostbaar met al die AP's).

[ Voor 6% gewijzigd door Tadream op 07-09-2014 14:58 ]

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Range extenders zijn inderdaad niet geweldig.

Heb eens bij iemand die op 50 meter afstand een schuur had staan een range extender geplaatst (TP-Link TL-WA830RE V2). Deze werkte slecht als deze in het midden stond, dus 25 meter afstand van router en 25 tot schuur (in een andere schuur dus), maar toen ik 'm in het schuurtje zelf, dus op 50 meter afstand zette van de router, dan werkte deze prima.
Pagina: 1