Ik heb een range extender gekocht omdat ik niet overal in huis even goed signaal had. De range extender is wireless verbonden met mijn wireless router. Het gaat om deze range extender: http://nl.tp-link.com/products/details/?model=TL-WA850RE
Mijn wireless router heeft een SSID: ''thuis''
De range extender heeft een SSID: "thuisX"
In eerste instantie was ik zeer verheugd, want na de range extender strategisch te hebben neergezet had ik overal in huis een zeer goed signaal, zelfs in een verre uithoek van het huis. Dit heb ik getest met Wifi Analyser (een app) en ook met mijn laptop.
Echter, het internet is extreem traag, ondanks het zeer sterke signaal:
Snelheid SSID thuis: 20.74 Mbps en upload 7.93 Mbps
Snelheid SSID thuisX: 1.86 Mbps en upload 1.04 Mbps
Hier ben ik toch wel van geschrokken. Ik heb de range extender toen in het stopcontact gestopt naast mijn wireless router en kreeg de volgende resultaten:
Snelheid SSID thuisX: 4.46 Mbps en upload 3.36 Mbps
Toch wel iets beter dus, maar nog steeds veel trager, hoe kan dit? Op de verpakking staat dat een snelheid van 300 Mbps haalbaar is theoretisch, dus ik verwacht dan wel dat ik dezelfde snelheid als mijn wireless router kan halen (welke rond de 20 Mbps is).
Mijn wireless router heeft een SSID: ''thuis''
De range extender heeft een SSID: "thuisX"
In eerste instantie was ik zeer verheugd, want na de range extender strategisch te hebben neergezet had ik overal in huis een zeer goed signaal, zelfs in een verre uithoek van het huis. Dit heb ik getest met Wifi Analyser (een app) en ook met mijn laptop.
Echter, het internet is extreem traag, ondanks het zeer sterke signaal:
Snelheid SSID thuis: 20.74 Mbps en upload 7.93 Mbps
Snelheid SSID thuisX: 1.86 Mbps en upload 1.04 Mbps
Hier ben ik toch wel van geschrokken. Ik heb de range extender toen in het stopcontact gestopt naast mijn wireless router en kreeg de volgende resultaten:
Snelheid SSID thuisX: 4.46 Mbps en upload 3.36 Mbps
Toch wel iets beter dus, maar nog steeds veel trager, hoe kan dit? Op de verpakking staat dat een snelheid van 300 Mbps haalbaar is theoretisch, dus ik verwacht dan wel dat ik dezelfde snelheid als mijn wireless router kan halen (welke rond de 20 Mbps is).