perongeluk 64 bit windows

Pagina: 1
Acties:
  • 714 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctweakerdude1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2021
hallo, ik heb perongeluk 64 bit windows op me pc geïnstalleerd terwijl ik een 32 bit heb nu werken me audio drivers niet is dit schadelijk voor de pc ? en kan ik dit verhelpen of nieuwe install ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:17

TommieW

Numa numa.

Wat heb je zelf al gevonden? Inzet wordt hier op GoT wel verwacht. Je zou dan andere drivers moeten downloaden.
Als je weer 32 bits wil, zal je inderdaad Windows opnieuw moeten installeren.
M'n*
"Me" is geen bezittelijk voornaamwoord.

[ Voor 34% gewijzigd door TommieW op 05-09-2014 21:09 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctweakerdude1
nee maar mijn vraag is gaat je pc trager werken als je een 64 bit versie hebt op een 32 bit machine of maakt dit niet uit ? dan ik heb een amd 3,9 quad met 4gb ram ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan geen 64 bit software draaien op een 32 bit CPU. Wel andersom.

Niks aan het handje dus.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctweakerdude1
oh okey bedankt dus dan kan het geen kwaad als ik deze windows er gewoon oplaat draaien dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je 4GB hebt dan is 't sowieso de moeite om een 64b versie te draaien.

Maar als je nog 16b applicaties hebt die je wilt draaien, dan moet je een 32b OS installeren. Een 64b Windows kan namelijk geen 16b applicaties meer draaien (een van de redenen dat ik zelf nog een 32b Windows heb hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Plus dat 32b applicaties op 64b os'en geëmuleerd worden, niet dat je dat merkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tarabass schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:41:
Plus dat 32b applicaties op 64b os'en geëmuleerd worden, niet dat je dat merkt ;)
Er wordt niks geemuleerd, daarom merk je er ook niks van. Om 32-bit code uit te voeren switcht de CPU gewoon naar 32-bit modus en voert het native uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

pctweakerdude1 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:06:
hallo, ik heb perongeluk 64 bit windows op me pc geïnstalleerd terwijl ik een 32 bit heb nu werken me audio drivers niet is dit schadelijk voor de pc ? en kan ik dit verhelpen of nieuwe install ?
Even voor alle duidelijkheid... je PC kan met een 64bits OS overweg. Als dat niet had gekunt, had je het niet kunnen installeren.
Voor drivers zou je eens op de site(s) van je fabrikant van je PC of de onderdelen waar je de driver(s) van mist kunnen kijken.

Schadelijk... nee, niet direct. In de meeste gevallen heeft Microsoft wel een generieke driver die het spul in ieder geval de meest basale acties uit laat voeren. Een nieuwe installatie gaat dit naturlijk niet verhelpen... want dan ga je (weer) terug naar een schone situatie, zonder extra drivers.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 16:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zie de post hierboven...

Voor de rest is dit iets wat de topicstarter redelijk eenvoudig zelf had kunnen opzoeken, in plaats van het simpelweg als vraag hier dumpen. Eigen inzet wordt vereist hier.

Ik wil de topicstarter dan ook met klem verzoeken om in het vervolg meer aandacht te besteden aan zijn topicstarters. Dit is niet het eerste topic van hem wat gesloten wordt. Vanwege gebrek aan eigen inzet sluit ik dus ook dit topic.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.