Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meerdere programma`s via videokaart draaien

Pagina: 1
Acties:

• TheDream07
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Beste Tweakers,

Is er een mogelijkheid om de videokaart bij meeredere programma`s te gebruiken dan alleen bij games?

Hier bedoel ik mee: Als ik een stream van twitch aan het kijken ben gebruikt hij de rekenkracht van de CPU om het weer te geven.
Zou het mogelijk zijn om dit ook via de GPU te doen zodat mijn CPU hiervan word ontlast?

Ik heb al flink wat gegoogled maar niks gevonden waar ik iets aan had.
Ook al door de Catalyst control center gespit maar niks gevonden waar ik van dacht hier kan het mee.

Miscchien hebben jullie een oplossing?

Mvg Stef. :*)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Flash heeft gewoon hardware acceleratie en HTML5 moet dat ook kunnen. Dus, ga eens wat verder zoeken naar de technieken die gebruikt worden voor de weergave, want wat je vraagt bestaat al jaren.
Ik heb al flink wat gegoogled maar niks gevonden waar ik iets aan had.
En waar heb je dan op gezocht en waarom had je er niets aan? Zeggen dat je iets hebt gedaan kan iedereen, het aantonen daarentegen...

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Het is overigens aan de ontwikkelaar van de software om het te offloaden naar de GPU. Daar kunnen ze dan al dan niet een instelling voor maken, maar er als software het niet ondersteund ga je het niet op de GPU krijgen zonder zelf de code (drastisch) te veranderen.

• TheDream07
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb gegoogeld op google chrome graphics acceleration. ik kreeg hier wel een aantal pagina`s waar in stond dat je het kon inschakelen via: in de website adres balk te typen: about:flag en dan was er een instelling die zij dat je het kon enabelen maar die staat er niet bij.. nog bij een aantal andere sites gezocht onder google chrome hardware gpu acceleration en dat soort termen maar kreeg ik telkens de zelfde tutorial te zien om dat in te stellen.

de websites geven aan dat het kan maar ik kan het zelf NIET terug vinden in de instellingen van chrome...
toch raar.

Dit is wat ik heb gegoogled voordat ik het topic opende..

@Caolorum het zou moeten kunnen volgens websites maar hij staat niet bij de instellingen als ik die volg.