Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop ruikt branderig en laadt niet meer na plaatsen SSD

Pagina: 1
Acties:

• rschluter
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Hoi,

Ik heb net een nieuwe laptop (Lenovo s440). Ik heb een losse Samsung Ssd erin geschroefd, waar ik de oorspronkelijke installatie op heb gekloond. Toen ik hem na deze operatie op wou starten viel de laptop vrijwel direct weer uit. Hij startte pas weer op nadat ik de aan knop een 30 seconden hield gedrukt.

Hij start nu wel op, maar ruikt wat branderig en laad de batterij niet meer op. Iemand enig idee wat er mis kan zijn?

Bij het vervangen van de harde schijf viel er overigens een schroefje op het moederbord , waarna er een klein vonkje tevoorschijn kwam (batterij is niet makkelijk los te koppelen) miss dat dit er verband mee houdt.

Verwijderd

Zou goed kunnen dat er iets doorgebrand is en ben bang voor je dat je garantie ook naar de haaien is. Hopelijk dat iemand je hier beter mee kan helpen maar ben er bang voor.

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
rschluter schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 20:02:
Bij het vervangen van de harde schijf viel er overigens een schroefje op het moederbord , waarna er een klein vonkje tevoorschijn kwam (batterij is niet makkelijk los te koppelen) miss dat dit er verband mee houdt.
Nou sorry maar met dat vonkje heb je waarschijnlijk een doodsteek aan je mobo gegeven. ;( ;w

Wat je nog kan proberen: accu eruit, adapter eruit. 20 seconden de aan knop ingedrukt houden(mobo reset)

Daarna de accu erin en de adapter er in-> booten.

[ Voor 15% gewijzigd door Ferluci92 op 05-09-2014 21:24 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
batterij is niet makkelijk los te koppelen
Tsja... dan had je hem maar beter gewoon niet zelf open gemaakt. Als je al niet eens een batterij weet te verwijderen voor onderhoud en daarmee je moederbord sloopt is het toch al wel vrij duidelijk dat het met een PEBCAK begon en met een paperweight eindigde.

• Tarabass
  • Laatst online: 03-11 10:27

Tarabass

Webmaster

Hopelijk kun je wat regelen via je inboedelverzekering of iets dergelijks, of dat de winkel/fabrikant coulance biedt, want dit klinkt inderdaad als een overleden mobo'tje.

Ik snap trouwens niet waarom je überhaupt de originele installatie hebt gekloond. Het eerste wat ik doe met nieuwe laptops is een schone 'kale' windows erop gooien. Maar dat terzijde :P

• rschluter
  • Niet online
Klopt, heb ik bij mijn oude ook gedaan (Asus, stukken vriendelijker voor dit soort acties) . Maar was even snel snel voordat ik dit weekend weg ging. Dacht dat het zo wel even snel kon. Liet alleen een schroefje vallen. Verder wel goed verzekerd, dus dat is het probleem niet. Maar zal hem wel wegbrengen, kijken wat ze zeggen. Bedankt voor de reacties allen. Topic kan wat mij betreft gesloten worden.

[ Voor 5% gewijzigd door rschluter op 05-09-2014 21:59 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
johnkeates schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:26:
Tsja... dan had je hem maar beter gewoon niet zelf open gemaakt. Als je al niet eens een batterij weet te verwijderen voor onderhoud en daarmee je moederbord sloopt is het toch al wel vrij duidelijk dat het met een PEBCAK begon en met een paperweight eindigde.
Normaal had ik je helemaal gelijk gegeven, maar Lenovo gaat een beetje de kant van de iPhone op; de handleiding weet alleen te vertellen dat je het kabeltje los moet maken, niet dat je er je halve laptop voor uit elkaar moet schroeven.

Er zijn laptops waar de accu er makkelijker uit gaat *kuch*understatement*kuch* :+ Dan nog vind ik het niet de meest handige actie :P

rschluter: Beetje mosterd na de maaltijd, en mogelijk had je die SSD nog, maar er had ook een M.2 SSD in gekunnen, dan had je zowel de HDD als de SSD -> Meer opslagruimte :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• sebastius
  • Laatst online: 25-11 19:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Jup, je hebt het voedingscircuit opgeblazen. Hopelijk een zekering, mogelijk erger. Mocht de verzekering dit niet dekken (wat ik ook niet zo gek zou vinden), neem dan even contact met me op :)

• johnkeates
  • Laatst online: 04-07 16:30
Sebastius heeft wel een punt: meestal blaas je met een kortsluiting een stukje DC-DC op. Vaak ook alleen maar een beveiliging, weerstand of diode. Misschien handig als je even een high-res foto van allebei de kanten van je moederbord post, dan is het makkelijker zoeken.

Stel dat je met 1 of 2 nieuwe componenten weer een werkend bord hebt is het natuurlijk de moeite waard.

Als je niet zeker weet hoe je je moederbord er uit krijgt kan je ook de gok wagen en gewoon je laptop even opsturen (naar sebastius als ie dat ook doet :p ). Stel dat je in Overijssel zit, dan wil ik je ook wel helpen.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Heb je je laptop opengemaakt conform de service manual? Zo ja, dan verlies je niet zomaar je garantie en zou ik gewoon contact opnemen met Lenovo om een engineer onsite te laten komen.

[ Voor 28% gewijzigd door Trommelrem op 06-09-2014 13:20 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:25
Trommelrem schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:20:
Heb je je laptop opengemaakt conform de service manual? Zo ja, dan verlies je niet zomaar je garantie..
Het rondstrooien van schroefjes over een onder spanning staand moederbord maakt waarschijnlijk geen onderdeel uit van de procedures in de service manual :)

• sebastius
  • Laatst online: 25-11 19:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

johnkeates schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:14:
[..]
Als je niet zeker weet hoe je je moederbord er uit krijgt kan je ook de gok wagen en gewoon je laptop even opsturen (naar sebastius als ie dat ook doet :p ). Stel dat je in Overijssel zit, dan wil ik je ook wel helpen.
Ik doe dat ook :) (Den Haag)

Verwijderd

Paul schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 22:01:
[...]
Normaal had ik je helemaal gelijk gegeven, maar Lenovo gaat een beetje de kant van de iPhone op; de handleiding weet alleen te vertellen dat je het kabeltje los moet maken, niet dat je er je halve laptop voor uit elkaar moet schroeven.

Er zijn laptops waar de accu er makkelijker uit gaat *kuch*understatement*kuch* :+ Dan nog vind ik het niet de meest handige actie :P

rschluter: Beetje mosterd na de maaltijd, en mogelijk had je die SSD nog, maar er had ook een M.2 SSD in gekunnen, dan had je zowel de HDD als de SSD -> Meer opslagruimte :)
De x240 is ook een ramp, memory wisselen was vroeger een klepje open schroeven, nu moet je de hele onderkant eraf schroeven klikken en daarna hopen dat je de plastic lipjes niet kapot hebt gemaakt.

blijkbaar is het toetsenbord op dat ding nog erger

• dion_b
  • Laatst online: 11:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Titel moet stam+t regel nog even vinden :z

"Laptop ruikt branderig en laad niet meer na plaatsen SSD" -> "Laptop ruikt branderig en laadt niet meer na plaatsen SSD"

Oslik blyat! Oslik!

• rschluter
  • Niet online
Even contact gehad met Lenovo en er een serviceverzoek uitgestuurd. Laptop is ondertussen opgehaald en ze gaan er naar kijken. Over de after-sales service tot nu toe niks te klagen.

Verwijderd

Volgens mij houd dat gewoon in dat ze zeggen dat hij stuk is en dat je een rekening krijgt voor die service.
Pagina: 1