Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ik zoek een laptop voor zaken en school

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Dit is mijn eerste post hier

Ik ben op zoek naar een laptop, deze moet goed bruikbaar zijn voor zakendoeleinden en schooldoeleinden.
Ik wil graag dat hij stevig/sterk, betrouwbaar en snel is, en ik wil dat hij prettig in gebruik is.

- Ik wil graag windows 7 op de laptop hebben.
- Ik wil graag dat de laptop makkelijk (dagelijks) mee te nemen is dus een scherm van ongeveer 13 inch en een niet al te hoog gewicht zijn belangrijk voor me.
- ik zou graag een mooi scherm hebben met goede resolutie, liefst full HD.
- Ik wil 8gb ram geheugen bij 1600 mhz en een goede processor, I5 of nog liever I7.
- Ik heb niet erg veel opslagruimte nodig, en aangezien de pc snel en betrouwbaar moet zijn lijkt een SSD me dus een goed plan.
- Verder is een goede accu die lang meegaat ook en must omdat ik deze laptop ook voor studiedoeleinden wil inzetten.

Ik ben behoorlijk veeleisend denk ik, daar ben ik op de hoogte van. :-)
Ik heb gekeken naar de thinkpad serie van lenovo en daar zitten zeker wat interessante laptops tussen, maar wil graag jullie advies want ik zie door de bomen het bos niet meer inmiddels. Maar lenovo heeft in ieder geval mijn interesse dus. Dell vind ik ook een goed merk verder. Maar andere merken zijn ook meer dan welkom.

Ik zou dus graag een aantal suggesties krijgen voor geschikte laptops voor mij. Niet alles is echt een must maar ik wil wel graag zo veel mogelijk in de buurt van deze specs zitten.
Ik geef voorkeur aan 2e hands kopen. Ik probeer de prijs zo laag mogelijk te houden, maar ik houd er wel rekening mee natuurlijk dat een laptop die aan mijn specs voldoet vast niet echt goedkoop zal zijn
Bij voorbaat dank,
Maurice

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2014 18:36 ]

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 08:49
Beste Maurice, wil je het LAA beleid even doornemen? Je post is nu een soort brief geworden en leest niet lekker weg.
Als je hulp verwacht zul je iig de moeite moeten nemen om je post even te verduidelijken (rechts bovenin "wijzigen").

Je noemt daarnaast geen budget en je noemt niet welke programmas je gaat gebruiken (waarom wil je een i7? Ik vermoed dat je dat helemaal niet nodig hebt),

Daarnaast willen we dat je zelf met wat onderzoek komt. Je had je 'eisen' bijvoorbeeld in de pricewatch in kunnen vullen want echte bijzondere wensen heb je ook niet. Daarnaast kun je in de BBG kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo WWAS,
Bedankt,
Heb mn post aangepast hoewel ik er niks mis mee vond persoonlijk, maar goed, als het niet aan het beleid voldoet dan begrijp ik dat best.
In eerste instantie zal dit voor school en werkdoeleinden zijn, dus niets zwaars, echter wil ik wel de mogelijkheid hebben ook zwaardere taken te verichten met de laptop zoals gamen of videobewerking.
Ik heb zelf onderzoek gedaan, maar zoals eerder gezegd, ik zie door de bomen het bos niet meer dus zou graag wat input willen van jullie.
Nogmaals dank,
Maurice

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2014 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben trouwens nog benieuwd, is er een laptop die ongeveer aan deze specs voldoet die die hier op het moment helemaal in is/boortdurend aangeprezen wordt?

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Pluk een mooie MacBook Pro Retina van V&A of marktplaats voor ongeveer 1-1100€.

• betrouwbaar
• snel en ssd
• prachtig scherm
• licht
• zeer goede bouwkwaliteit
• goede accuduur van 10 uur onder os 10, ongeveer 7 uur onder Windows

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Een MBP Retina is absoluut ook een mooie optie. Ik heb hem zelf ook, accuduur is geweldig.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot nu toe, een mbp klinkt zeker zo gek nog niet hoewel ik altijd geprobeerd heb apple te vermijden wat computers betreft.
De sony vind ik wel mooi, maar wil toch liever een i7 denk ik en een 7200 rpm harddisk
Ik zal zeker v&a nog eens doorkijken, daar heb ik nog niet gekeken

• peakrever
Wat wil je met je laptop doen? Heb je echt die i7 nodig? Een MacBook Pro Retina heeft standaard al een ssd en voldoet aan al je eisen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik weet niet of ik hem 'echt' nodig ga hebben, maar ik vind het een prettig idee om gewoon een erg snelle computer te hebben. Eventueel wil ik nog de laptop gaan gebruiken in mijn vrije tijd voor games en dergelijken zo op zijn tijd, en dan is de i7 ook welkom natuurlijk, maar hoofdzakelijk zal het voor bedrijfs- en studiedoeleinden zijn.
Die MBP is inderdaad interessant, alleen wat prijs betreft denk ik dat ik op marktplaats misschien een windows laptop kan vinden met zo'n beetje dezelfde specs voor wat minder geld toch.... Maar die MBP is inderdaad verleidelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2014 12:13 ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
In die sony zit ook al een ssd dus ik zou niet weten waarom je een 7200 rpm hd zou willen hebben. Qua prestaties zal die Sony het ook beter doen dan de macbook, hoewel beide modellen qua cpu niks tekort zullen komen. De Sony heeft een streepje voor qua gaming vanwege de videokaart die ook nog een stuk is over te clocken.
De pluspunten van de macbook zijn dan vooral het betere scherm en de betere accuduur. Daar zal je dan waarschijnlijk wel een stuk dieper voor in de buidel moeten tasten.

• peakrever
Maar de restwaarde van een MacBook is dan ook hoger als de TS hem weer wil verkopen.
Pagina: 1