Toon posts:

Mijn internet is plotseling te traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Even een korte introductie: Macbook mid summer 2010(een witte waarvan de batterij er niet uitgaat).
Ik heb deze laptop al jaren in dienst, en hij deed het altijd netjes qua software.

Sinds een paar dagen heb ik echter een onverklaarbaar probleem. Mijn internet doet het opeens heel traag. Zowel browsers(heb Safari, Chrome en Firefox geprobeerd) als alle andere apps die internet gebruiken op mijn macbook, hebben een hele slome internetverbinding.

Het gekke is, dat dit niet voorkomt op mijn iPhone of iPad. Daar is het internet evensnel gebleven als het altijd was, dus geen verandering daar. Mijn macbook doet het opeens heel erg traag. Soms doet hij letterlijk minuten om een pagina te laten, of hij laadt de pagina helemaal niet.

Dingen die ik al heb geprobeerd:
- Wifi verbinding aan en uit doen;
- Modum aan en uit doen(op verschillende tijdstippen gedaan, blijft problemen vertonen);
- Updates uitvoeren(heb zowel updates voor mijn voormalige OS X 10.6.8 geinstalleerd als voor mijn sinds vandaag geinstalleerde Mac OS X Mavericks, beide updates hebben het probleem niet opgelost);
- Laptop uit en aan doen;

Niks van de bovenstaande dingen heeft geholpen. Dit probleem is mij nog nooit voorgekomen, het is echt pas sinds een paar dagen dat het internet 't opeens zo sloom doet, en ook nog eens op mijn macbook alleen.

Iemand die weet hoe dit kan komen?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbro
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 18:42
Soms kunnen fouten in anti-virus software leiden tot een trage internetverbinding. Heb zelf een keer problemen gehad met Avast in combinatie met een windows PC. Je zou kunnen proberen tijdelijk de anti-virus uit te zetten, en te kijken of dit enig effect heeft. Als dit niet zo is, meteen weer inschakelen natuurlijk.

• J4sp3r.D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 02:55
Beste Ano,

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn macbook pro uit 2012. Niks lijkt te werken. Ook zit er geen anti virus programma op die dit kan vertragen.

Als ik download is de snelheid gewoon normaal. Maar met sites openen is het extreem traag. Voorbeeld is als ik youtube open, duurt dit minimaal 40 sec... Voorheen max 3 sec.

Ook alle andere devices hebben op hetzelfde netwerk geen probleem. Dus het ligt echt aan de macbook.. Chrome, firefox safari maakt ook geen verschil in snelheid...

Hopelijk heeft iemand een oplossing voor dit probleem. Overigens kan ik niet eens de oorzaak achterhalen..

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:11

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Probeer eens in: systeemvoorkeuren / Netwerk.
Je Wi-Fi en mogelijk ook je Ethernet verbinding te verwijderen.
Op nieuw opstarten en deze weer nieuw aanmaken.

Dat wil nog wel eens helpen.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:57
tbro schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 18:28:
Soms kunnen fouten in anti-virus software leiden tot een trage internetverbinding. Heb zelf een keer problemen gehad met Avast in combinatie met een windows PC. Je zou kunnen proberen tijdelijk de anti-virus uit te zetten, en te kijken of dit enig effect heeft. Als dit niet zo is, meteen weer inschakelen natuurlijk.
Waar zie je staan dat er vermelding wordt gemaakt van antivirus?

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:57
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 18:09:
Beste Tweakers,

Even een korte introductie: Macbook mid summer 2010(een witte waarvan de batterij er niet uitgaat).
Ik heb deze laptop al jaren in dienst, en hij deed het altijd netjes qua software.

Sinds een paar dagen heb ik echter een onverklaarbaar probleem. Mijn internet doet het opeens heel traag. Zowel browsers(heb Safari, Chrome en Firefox geprobeerd) als alle andere apps die internet gebruiken op mijn macbook, hebben een hele slome internetverbinding.

Het gekke is, dat dit niet voorkomt op mijn iPhone of iPad. Daar is het internet evensnel gebleven als het altijd was, dus geen verandering daar. Mijn macbook doet het opeens heel erg traag. Soms doet hij letterlijk minuten om een pagina te laten, of hij laadt de pagina helemaal niet.

Dingen die ik al heb geprobeerd:
- Wifi verbinding aan en uit doen;
- Modum aan en uit doen(op verschillende tijdstippen gedaan, blijft problemen vertonen);
- Updates uitvoeren(heb zowel updates voor mijn voormalige OS X 10.6.8 geinstalleerd als voor mijn sinds vandaag geinstalleerde Mac OS X Mavericks, beide updates hebben het probleem niet opgelost);
- Laptop uit en aan doen;

Niks van de bovenstaande dingen heeft geholpen. Dit probleem is mij nog nooit voorgekomen, het is echt pas sinds een paar dagen dat het internet 't opeens zo sloom doet, en ook nog eens op mijn macbook alleen.

Iemand die weet hoe dit kan komen?

Gr
Probeer eens te kijken naar About this Mac > More info... > Wi-Fi. Daar kan je zien welke Wi-Fi netwerken welke Wi-Fi kanalen in gebruik hebben en kan je wellicht zien of er een conflict is met het Wi-Fi kanaal dat jij gebruikt.

Ik heb ook eens eenzelfde situatie gehad als die jij nu ondervindt en heb dat toen opgelost door het kanaal van de Wi-Fi aan te passen.

• J4sp3r.D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 02:55
Montana schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:53:
Probeer eens in: systeemvoorkeuren / Netwerk.
Je Wi-Fi en mogelijk ook je Ethernet verbinding te verwijderen.
Op nieuw opstarten en deze weer nieuw aanmaken.

Dat wil nog wel eens helpen.
Super bedankt!

Ik heb alle wifi verbindingen in de buurt verwijderd, daarna macbook opgestart, en opnieuw wifi verbinding aangemaakt. Nu is alles weer zoals het moet zijn. *O* *O* *O*

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:11

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

J4sp3r.D schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:25:
[...]

Super bedankt!

Ik heb alle wifi verbindingen in de buurt verwijderd, daarna macbook opgestart, en opnieuw wifi verbinding aangemaakt. Nu is alles weer zoals het moet zijn. *O* *O* *O*
Ook weer opgelost.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• BoringDay
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 21:49
Schijfhulp programma, bevoegdheden herstellen en schijf herstellen.
PRAM reset .... allemaal dingen die je vlot kan testen.

Daarnaast als je vage problemen krijgt:
- maak een schone gebruikers account aan: probleem aanwezig? zo niet, dan is je gebruikers account niet meer op orde;
- maak een schone installatie op een externe schijf, boot daarvan op; problemen nog aanwezig? dan is er iets meer aan de hand; doorloop je log bestanden in de console;
- zoniet: dan is je systeem niet meer helemaal in orde: voer systeem herstel uit (eventueel een backup maken vooraf);

Op deze manier kan je al een heel eind komen door zelf dingen uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderen van alle netwerken en opnieuw opstarten heeft bij mij ook enorm geholpen. Nu weer de oude vertrouwde snelheden. Ik moest overigens na opstarten nog wel even Wifi uitschakelen en opnieuw inschakelen.
Pagina: 1