Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop dillema studie (duurt al 2 weken)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
8)
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Grafische studie Industrieel ontwerpen volgen, live streams volgen en een heel klein beetje gamen (Fifa Nba2k) en foto's en video's bewerken.
Windows (ik begreep dat voor renderen en CAD Windows 7 beter is).

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
600-750 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.Ja, elke dag moet ie mee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
De minimum eisen zijn intel i7 processor, minimaal 500gb aan harde schijf en 8gb werkgeheugen. De videokaart moet Nvidia zijn die het zware grafisch ontwerpen aan kan. Het liefst ook een aantal jaar lang.

Ik had deze al gevonden:
pricewatch: HP Pavilion 15-p045nd
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70-01408

Ook is dit een belangrijke vermelding:
In een klein laptopwinkeltje hier in de stad raadde de verkoper mij een Lenovo Thinkpad W510 aan. Deze kon hij goedkoop krijgen door te leasen van Lenovo zelf. Hij zei dat Lenovo de laptops opnieuw controleerde en ze dan lease ofso iets. Ze zijn dus wel 2e hands, maar met een controlle. In dit model zit een i7 processor, 240ssd, 4gb, 15,4'', 1920x1200 met Windows 7 pro 64 bit en een Nvidia Quadro FX 880M videokaart. Dit voor 599,-. Ik weet niet precies welk model van de Thinkpad 510 die bedoelt.
Hij vertel dat dit zakelijke model vele malen beter is dan die consumenten laptops van hierboven, aangezien deze makkelijk 4 jaar meegaat met intensief renderen, en die HP en Lenovo van hierboven na 2 jaar achteruitgaan en zelfs kunnen overhitten.

Klinkt overtuigend, maar is dit een goeie keuze? Voor welke zal ik gaan? Of hebben jullie alternatieven?

Ik hoor het heel graag!
En spoedig als ik niet te brutaal ben. Me studie is al een week bezig en ik loop nu al achter zonder laptop.

Dank jullie wel! :>

• Dr StrangeLove
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:01
Ik ben geen expert, maar had voorheen ook interesse in de Lenovo Ideapad. Op notebookcheck.net die erg goede en uitgebreide reviews schrijven kwam deze IdeaPad nslecht uit de test: http://www.notebookcheck....book-Review.124524.0.html

Die Thinkpad510 klinkt als een goede deal, maar als ik jou was zou ik nog even wachten op reacties van degenen die hier meer verstand van hebben dan ik.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Dr Love. Die Thinkpad ga ik denk ik niet doen. Ik ben bang voor garantieproblemen in de toekomst met zo'n klein eenmanszaakje. Ik ga dus denk ik voor de grotere zaken.
Iemand anders nog adviezen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Kom ook deze weer tegen: http://www.modern.nl/nl/c.../asus/n56vb-s4061h/p49186
Beter dan de andere?

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:10
De ThinkPad T510 lijkt me geen vreemde keuze. Voor grafische 3D toepassingen (SolidWorks, Inventor, ect.) is een Nvidia Quadro kaart toch wel een must qua performance.

In de eisen vanuit school ("De videokaart moet Nvidia zijn die het zware grafisch ontwerpen aan kan.") staat het niet letterlijk, maar ze bedoelen waarschijnlijk wel een Quadro model. Een videokaart die goed voor games is presteert vaak minder in 3D teken pakketten, en andersom net zo (teminste... dit was vroeger zo. DirectX vs OpenGL).

Punt is wel dat Quadro kaarten flink aan de prijs zijn, en een nieuwe laptop met zo'n kaart zal buiten je budget vallen (start vanaf de 1800,- euro)

Hoewel ik twijfels heb over de 500GB eis van school, kan je in de Lenovo naast de 240GB SSD (SSD is ook een must overigens!) een extra harddisk bay aanschaffen zodat er een tweede hardeschijf mogelijk is op de plek van de DVD-Brander. Full-HD scherm is perfect, geheugen vervangen door 8GB (mogelijk kan je iets met de verkoper regelen dat hij er voor 599 8GB RAM in stopt).

[ Voor 4% gewijzigd door Brokencore op 06-09-2014 09:05 ]

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Let wel op dat de Lenovo W510 al tenminste 4 jaar oud is en als je er nog een aantal jaar mee wil doen dat de kans vrij groot is dat hij (mn de videokaart) nieuwe software moeilijk gaat trekken. Het is verder een zeer stevige machine met zelf voor huidige standaarden goede specs.

Aan de andere kan is de Asus N56 die boven wordt gelinkt ook een goede optie en die gaat zeker nog vele jaren mee

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor. Ik heb de Asus N56JN gekocht. Ik heb echter nu al problemen. De fan blijft maar vol blazen. Hij maakt echt een herrie en heb gelezen dat je een of andere bios moet updaten. Ik heb een link gevonden hier bij de reviews maar die update werkt niet. Ik heb een ''app'' gedownload genaamd FanSpeed, maar daar crasht de laptop van. Over het algemeen niet heel tevreden over de laptop.
Ik denk dat ik hier nu op het verkeerde forum sta, maar ik hoop dat iemand het weet.

Gr Daan

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
http://www.official-drive...VWPq24bvURVW4gxoCJ5zw_wcB
Hier kan je asus drivers downloaden en ik denk dat je ook wel je bios kan updaten. Anders zou je beter kunnen vragen in Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic
Pagina: 1