Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wireless client + Hub verbinden met router

Pagina: 1
Acties:

• RickV.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10-2022
In de oude situatie had ik een hub in de woonkamer bij de TV. Die hub verbond mijn NAS schijf met mijn media speler en de PS3 is er ook op aangesloten.

Nu zijn we verhuisd en is het niet handig om een draad van de meterkast (waar de modem/router) zit naar de hub bij mijn tv te trekken.

Dus heb ik een wireless acces point van netgear gekocht (WN604). Na onderzoek leek het mij eenvoudig.
Hub bij de TV eruit, 3 kabeltjes van ps3, mediaspeler en NAS in de Access point en de access point opstellen als wireless client. Belangrijk is dat de NAS/mediaspeler niet draadloos communiceren, maar direct via de HUB (bedraad dus).

Op 1 of andere manier pakt die het gebeuren toch niet. Het begint al bij dat gare webconfiguratiescherm. Constant klapt mijn verbinding eruit met de access point (Ik heb mijn laptop gewoon met een vaste draad verbonden met de access point).

Mijn vragen:
1) 1 van de opties is om DHCP server van de access point aan te zetten. Moet ik dat doen of moet die gewoon de DHCP van de meterkast overnemen?

2) Moet ik alle draden in de hub laten zitten en de invoer van de hub het access point maken? Ik had nu bedcht om de hub er helemaal uit te gooien en gewoon de draden direct in de access point gooien.

3) Of moet ik ipv wireless client gaan bridgen? Ik dacht juist voor wireless client te gaan vanwege de eenvoudig.

Ik kom er maar niet uit... Help 8)7 hehe

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:05
Wat je wil kan wel maar zal nooit stabiel performen.
Nu zijn we verhuisd en is het niet handig om een draad van de meterkast (waar de modem/router) zit naar de hub bij mijn tv te trekken.
Niet handig betekend niet dat het niet kan, gewoon een draadje trekken dus, dat bespaart hoop ellende. Zeker met je Playstation wil je toch niet over een WiFi bridge gaan gamen..

Om toch even terug te komen op je vragen:
1) gewoon DHCP gebruiken van je router, niet meer niet minder
2) een 'echt' acces point heeft maar 1 netwerkpoort, hier kan je je hub (ik denk dat je switch bedoeld) op kwijt
3) je hebt inderdaad een bridge nodig

Verder wil ik graag van je weten wat je tegen houd om een kabel te trekken.

[ Voor 30% gewijzigd door andy88 op 05-09-2014 16:12 ]

• RickV.
Hey andy, thanks voor je reply. Ik game eigenlijk toch niet online. De enige reden om het geheel van de tv aan te sluiten op de rest van het netwerk, is zodat ik draadloos vanaf mijn computer naar mijn NAS schijf kan downloaden (of er zooi vanaf halen) en dat het vanaf daar bedraad met mijn media speler communiceert. Of soms updates voor mijn PS3.

De reden om geen kabel te trekken: Laminaat en plinten liggen er al, moet teveel deuren langs gaan, etc.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:05
Als je echt geen kabel kan wil trekken zou ik kijken hoe een Powerline set van TP-Link bij jou presteerd. Het kan flut werken maar kan ook 80-100 mbit/s leveren afhankelijk van je stroomnetwerk. Bestel ze online (dan heb je wettelijk 14 dagen bedenktijd) en test hoe ze bij jou werken.

De Netgear die jij hebt ondersteund maar 1 stream, dat betekend dus theoretisch 65 mbit/s maar in praktijk een stuk minder (kan je blij zijn met 30). Voor mij zou dat een beperking zijn voor jou wellicht niet.

[ Voor 10% gewijzigd door andy88 op 05-09-2014 19:45 ]

• RickV.
Cheers, heb idd verschillende verhalen over de powerline apparatuur gehoord.

De AP werkt nu zoals die hoort. De modem/router zat te kutten. Dus heb alleen de modemfunctie aangezet en een losse netgear router die ik nog had met een kabel aangesloten.

Nu is het dus modem --kabek--> netgear router --> Netgear accesspoint (daar hangen met draden PS3, NAS, aan)