Halogeenvoeding lamp schakelt in / uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:09

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Ik heb een plafond lamp met een Osram Halotronic HTML 70/230 voeding die zich steeds in en uit schakelt met tussenpozen van 20/30 minuten. Nu dacht ik dat het vast ergens een los contactje op de print zal zijn die door het warm worden slecht verbinding maakt(eerder meegemaakt), maar die ziet er perfect uit. Het ding wordt overigens wel loeiwarm als hij aanstaat (makkelijk een graad of 60).

Is er nog iets dat ik kan testen / fixen aan het ding (heb een multimeter en soldeerbout) of zal ik gelijk maar een nieuwe bestellen :P

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:02
Ik denk dat er wat anders aan de hand is. De voeding schakelt zich zelf uit omdat de temperatuur te hoog wordt en is zelf herstellend, dat verklaard het aan/uit gedrag.

Ik zou eens kritisch kijken naar de belasting van de voeding. Er mag tussen de 20 en 70 watt effectief op worden aangesloten, wellicht dat je daar overheen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:26
Temperatuurzekering die eruit klapt idd. Klinkt alsof er ooit een lichtere lamp in heeft gezeten, maar is vervangen door een zwaardere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Jullie hebben helemaal gelijk!!

Na aanleiding van jullie posts heb ik even de lampjes nagelopen die er in zitten.. 4x 10W en 2x20W.. 8)7
Net 10W te veel dus.. Blijkbaar is er niet opgelet tijdens het vervangen van de lampjes..

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hallogeen voeding -> halogeenvoeding.

Man en vrouw komen bij een tankstation. 'Kan je als je afrekent meteen even een nieuwe reservevoorlamp halen?' vraagt de man. De vrouw gaat naar binnen en komt even later met lege handen naar buiten. 'Vergeten een lamp mee te nemen?' 'Nee', antwoord de vrouw, 'ze hadden ze niet. Blijkbaar hadden ze er al langer geen meer want ze hadden zelfs een bord opgehangen: Hallo, geen lamp.'

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
:+

Pagina: 1