Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godsgrave
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-08 18:53
hallo iedereen,

weet iemand als er water cooling is voor de msi gtx 770 twin frozr? pricewatch: MSI GeForce GTX 770 Gaming
ik kan zelf geen vinden die mij goed lijkt zoals deze: http://www.coolingconfigurator.com/waterblock/3831109868348 het liefste wil ik het van EKWB zelf, heb ook een CPU cooler er van. :)

alvast bedankt,
Wesley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Voor jou kaart zijn inderdaad geen 'full cover' waterblocks, maar omdat de VRM's en geheugen door een aparte heatsink wordt gekoeld, volstaat een Universal GPU-block, en een goede airflow, wat ik zo lees op de verschillende fora. Het voordeel is dan ook dat je waterblock voor de volgende videokaart ook werkt (mits die ook een losse heatsink heeft voor VRM en RAM)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godsgrave
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-08 18:53
millman schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:14:
Voor jou kaart zijn inderdaad geen 'full cover' waterblocks, maar omdat de VRM's en geheugen door een aparte heatsink wordt gekoeld, volstaat een Universal GPU-block, en een goede airflow, wat ik zo lees op de verschillende fora. Het voordeel is dan ook dat je waterblock voor de volgende videokaart ook werkt (mits die ook een losse heatsink heeft voor VRM en RAM)
Dan zou ik dus bij zo iets uitkomen: http://www.ekwb.com/shop/...universal-vga-blocks.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 00:11

oscarw

Better be a geek than an idiot

millman schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:14:
Als je de koeler eraf schroeft zit die VRM heatsink er echt niet meer op hoor...

Misschien is er iemand op V&A die je kaart wil ruilen tegen eentje met reference design koeler, zodat je een fullcover blok kunt gebruiken. Dan zou ik wel voor een R9 290 gaan (stuk betere prijs-prestatieverhouding dan het groene kamp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ik heb de Lightning variant, en die heeft net zoals de twinfrozr een extra heatsink op de VRM's en geheugen. Gelieve te reageren met kennis in plaats van gokken, houd de kwaliteit hoog op Tnet/GOT

zie ook:

http://www.hd-tecnologia....-Gamer-edition-soft-3.png

Dus mijn eerdere advies blijft staan, gewoon een universal gpu-blok, komt helemaal goed.

[ Voor 13% gewijzigd door millman op 05-09-2014 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw

oscarw

millman schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 20:10:
Ik heb de Lightning variant, en die heeft net zoals de twinfrozr een extra heatsink op de VRM's en geheugen. Gelieve te reageren met kennis in plaats van gokken, houd de kwaliteit hoog op Tnet/GOT

zie ook:

http://www.hd-tecnologia....-Gamer-edition-soft-3.png
Die tweede zin negeer ik maar gewoon :F

Maar goed, op het plaatje dat je postte is het nauwelijks te zien, maar er is inderdaad een VRM heatsink aanwezig. In combinatie met bijvoorbeeld dit voor de VRAMs zou je het zo kunnen oplossen.
Maar:

- Als je echt een full custom loop wil gaan bouwen/wil uitbreiden is het wel aan te raden om een kaart met een full-cover waterblok te nemen, aangezien je VRAMs en VRM's dan een stuk koeler zijn en je dus eventueel meer eventuele overklokruimte hebt. Ook staat het natuurlijk een stuk strakker in een custom loop, maar dat is een bijzaak ;)

- Beetje offtopic, maar dit is wel het moment om eventueel over te stappen naar een kaart met meer geheugen. 2GB videogeheugen begint namelijk langzaam krap te worden en de prijs-prestatieverhouding zit bij de GTX 770 ook niet goed, aangezien je voor 200,- een R9 290 kunt kopen. Nvidia begint dat ook door te krijgen. Ze hebben de prijs al verlaagd, maar waarschijnlijk gaan de 770's nog meer in prijs zakken.

Mijn advies: verkopen of ruilen voor een (betere) kaart (7950, 7970, R9 280X, R9 290, 290X) met referencekoeler nu de GTX 770 nog ongeveer hetzelfde waard is als een 290 en gewoon een full cover waterblok kopen :)

[ Voor 5% gewijzigd door oscarw op 05-09-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Zeg maestro, Ook het geheugen wort er volledig en probleemloos mee gekoelt. Zowel MSI als EK heeft aangegeven dat een universeel blok geen enkel probleem oplevert en de VRM's voldoende koelt. Nogmaals, ik spreek uit ervaring met zowel waterkoeling, overklokken (ook met LN2) en weet echt waarover ik praat.

Waarom je direct adviseert om naar het Rode kamp te gaan laat mij raden, maar het is helemaal niet nodig om die kaart weg te doen. In het geval van de Twin frozr 770 heeft de VRM het geheel niet zwaar (er kan ook maar max 0,012v bij middels de bekende tools, dus een overklokwonder wordt het niet), maar stille snelle performance met de 770 @ 1150-1200Mhz is lekker hoor.

Neemt zeker niet weg dat de 290 nog een stukje sneller is. Nieuw is de 770 ook nog maar 260 eurie sinds vandaag, dus uitbreiden is ook nog eens voordeliger dan een nieuwe 290.

Edit: waar kan je een nieuwe 290 kopen voor 200 euro? Een afgeragte (minen) 290 is 200-250. En waaarom is het zaak om naar 3gb te gaan? Ik game op 1080 en een 770 is vaak sneller dan een 280x met 3gb geheugen, dus je advies is niet echt onderbouwd. En ja, ik heb vele kaarten versleten de afgelopen 5 jaar zodat ik daar een prima afweging in kan maken, zowel AMD als nVidia

[ Voor 25% gewijzigd door millman op 05-09-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw

oscarw

millman schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:04:
Zeg maestro, Ook het geheugen wort er volledig en probleemloos mee gekoelt. Zowel MSI als EK heeft aangegeven dat een universeel blok geen enkel probleem oplevert en de VRM's voldoende koelt. Nogmaals, ik spreek uit ervaring met zowel waterkoeling, overklokken (ook met LN2) en weet echt waarover ik praat.

Waarom je direct adviseert om naar het Rode kamp te gaan laat mij raden, maar het is helemaal niet nodig om die kaart weg te doen. In het geval van de Twin frozr 770 heeft de VRM het geheel niet zwaar (er kan ook maar max 0,012v bij middels de bekende tools, dus een overklokwonder wordt het niet), maar stille snelle performance met de 770 @ 1150-1200Mhz is lekker hoor.

Neemt zeker niet weg dat de 290 nog een stukje sneller is. Nieuw is de 770 ook nog maar 260 eurie sinds vandaag, dus uitbreiden is ook nog eens voordeliger dan een nieuwe 290.

Edit: waar kan je een nieuwe 290 kopen voor 200 euro? Een afgeragte (minen) 290 is 200-250. En waaarom is het zaak om naar 3gb te gaan? Ik game op 1080 en een 770 is vaak sneller dan een 280x met 3gb geheugen, dus je advies is niet echt onderbouwd. En ja, ik heb vele kaarten versleten de afgelopen 5 jaar zodat ik daar een prima afweging in kan maken, zowel AMD als nVidia
De VRM's worden prima gekoeld met een universeel blok hoor, maar blijven nog altijd een stuk koeler met een fullcover blok.

Ik heb toevallig 2/3 maanden geleden een Sapphire R9 290 overgenomen waar niet mee gemined is voor precies 200,-, dus het is zeker mogelijk ;) Ik moet zeggen dat ze op V&A op dit moment een stukje duurder zijn, maar bij 250 euro komt het absoluut niet in de buurt.

Meer geheugen gaat absoluut niet om snelheid bij gaming. Het gaat om toekomstgerichtheid. Met 4K in het vooruitzicht is extra geheugen geen overbodige luxe, aangezien op FHD 2GB al krap begint te worden. Dat heeft niks met snelheid te maken.
Let op: meer geheugen is niet altijd beter, want bijvoorbeeld een GTX 770 met 4GB geheugen heb je weer niet zoveel aan bij gaming, vanwege de geheugenbus van 265bit.
Als je voor ± dezelfde prijs een kaart met 4GB (De R9 290 heeft 4Gb geheugen, geen 3GB) kan krijgen die óók nog een stukje sneller is, is dat imo een goede beslissing.
Even nog voor de duidelijkheid; een 770 upgraden is dus zeker niet voordeliger :)

Bedenk je maar:
- Steeds minder mensen willen een GTX 770, aangezien 2GB langzaam krap begint te worden en de prijs-kwaliteitverhouding van nieuwe kaarten niet zo goed is.
- De R9 290's zijn momenteel erg goedkoop, omdat bitcoins minen tegenwoordig niet meer rendabel is met een videokaart. Er is een overvloed aan die kaarten, dus de prijs zakt. Ook de mensen die de kaart hebben gekocht om te gamen moesten hun kaarten voor die lage prijzen verkopen.

Mij lijkt dit dus een perfect moment om van kaart te wisselen, logisch toch? :)

Maar goed: De opties zijn duidelijk voor TS en deze discussie voegt niet heel veel toe aan dit topic, dus tenzij hij nog vragen of opmerkingen heeft kan dit topic gesloten worden lijkt mij.

[ Voor 3% gewijzigd door oscarw op 05-09-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik wil met niet helemaal mengen in deze discussie, echter hoe weet je 100% zeker wat de vorige eigenaar met jouw kaart gedaan heeft??

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw

oscarw

ECP0WERS schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:58:
Ik wil met niet helemaal mengen in deze discussie, echter hoe weet je 100% zeker wat de vorige eigenaar met jouw kaart gedaan heeft??
Dat weet ik natuurlijk nooit helemaal zeker.
De verkoper had daarentegen 40+ positieve beoordelingen en de kaart was in nieuwstaat, dus ik geloof hem wel ;)
Verder kopen miners meerdere kaarten in één keer en op de meegeleverde factuur van de webwinkel was dit de enige.

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Kijk er is inmiddels wel een full cover blok voor je kaart van Alphacool:

http://www.alphacool.com/...-Backplate---Schwarz.html

flickr - WOT Profile - Game PC

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:33
Ik heb goed meegedaan aan de mining hype en alle kaarten zijn nog in gebruik en vertonen geen kuren. Zelfs de kaarten die ik echt aftrapte (5870's, 6970's met OC 24/7 maanden lang) werken nu nog in PC's van vrienden en dergelijke.

Los daarvan zitten op de meeste R9 kaarten nog gewoon garantie omdat ze zo nieuw zijn, maar slimmer ben je als je gewoon even googled op hoeveel kaarten er nu echt zijn overleden door het minen, want volgens mij is dat niet zo veel als dat je jezelf wil laten geloven.

Anyway ik heb deze 290 toen nieuw gekocht, veel mee gemined (als ik niet aan het gamen was) en er is er ondertussen al 1 bijgekomen (2e hands, waarschijnlijk ex-miner) maar ik merk er niks van.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Pagina: 1