windows 7 probleem ben nieuw hier sorry !

Pagina: 1
Acties:
  • 853 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctweakerdude1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2021
hallo, ik heb sinds 3 dagen me nieuwe pc,ben er vanaf gister mee aan de slag gegaan.
ik had de pc besteld zonder een besturingssysteem bij gamepc.nl.
want had geen zin om 90 euro meer op tafel te gaan leggen voor een besturingssysteem.
dus kon ik een copy version krijgen, van een goede vriend van mij.
na heel windows 7 ultimate installatie klaar was dadelijk het cdtje van amd motherboards drivers&utilities-
er in gedaan en lekker laten instaleren.

ik zal heel eventjes me speccs hier plaatsen dan is het allemaal een stuk makkelijker: toren cooler maaster k-380 advanced groen, met amd a8 6600k 3.9 ghz quad core apu, met Crucial Ballistix Sport 4GB DDR3-1600 ram,moederbord MSI FM2-A78M-E35 , en een 500 GB Sata III Harde schijf. zo dit is meer dan genoeg om ongeveer me speccs te weten.

nu ik heb een heel stuk problemen met deze pc, die me toch een beetje het vertrouwen in gamepc.nl doen verliezen. ik weet niet als het aan hun ligt het leveren ging helemaal perfect daar geen klagen over. maar-
als ik soms google chrome open dan krijg ik een blauw scherm en start mijn pc opnieuw op met deze fout log:Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-WER-SystemErrorReporting
Datum: 5/09/2014 13:36:40
Gebeurtenis-id:1001
Taakcategorie: Geen
Niveau: Fout
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: JEFFREY-PC
Beschrijving:
De computer is opnieuw opgestart na een bugcontrole. De bugcontrole is 0xa0000001 (0x00000005, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000). Er is een dump opgeslagen in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Rapport-id: 090514-9999-01.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-WER-SystemErrorReporting" Guid="{ABCE23E7-DE45-4366-8631-84FA6C525952}" EventSourceName="BugCheck" />
<EventID Qualifiers="16384">1001</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2014-09-05T11:36:40.000000000Z" />
<EventRecordID>3510</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="0" ThreadID="0" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>JEFFREY-PC</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data Name="param1">0xa0000001 (0x00000005, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)</Data>
<Data Name="param2">C:\Windows\MEMORY.DMP</Data>
<Data Name="param3">090514-9999-01</Data>
</EventData>
</Event>

en deze fout log staat er ook nog:Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-Kernel-Power
Datum: 5/09/2014 13:36:32
Gebeurtenis-id:41
Taakcategorie: (63)
Niveau: Kritiek
Trefwoorden: (2)
Gebruiker: SYSTEM
Computer: jeffrey-PC
Beschrijving:
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>2</Version>
<Level>1</Level>
<Task>63</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2014-09-05T11:36:32.649607300Z" />
<EventRecordID>3511</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>jeffrey-PC</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="BugcheckCode">2684354561</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0x5</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
<Data Name="SleepInProgress">false</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
</EventData>
</Event>

nu is er nog een probleem als me pc gewoon op bureaublad staat, neemt windows 7 ultimate 850 mb geheugen in beslag. en me cpu is altijd rond de 9/10 % aan het werken is dit normaal ? ik heb alleen world of warcraft en steam op me pc staan. dit is een fresh windows 7 install ? en norton virus scanner.
als ik world of warcraft speel op low haal ik er 45 frames per second uit op low ? met deze speccs moet het toch een beetje beter gaan denk ik zo dan ? ik hoop dat julie mij er mee kunnen helpen want krijg er stillekes aan een beetje warm van . alvast bedankt groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 19:18
Ik zou eens beginnen met memtest zo'n 12 uur te laten draaien. Verder heb je een illegale Windows 7 en dat kán ook problemen veroorzaken.

Dat je pc idle 850MB geheugen in beslag neemt is prima te noemen en de CPU rond de 10% in idle is ook normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:41

SuBBaSS

-has Ryzen

Heel tof van je goede vriend, maar weet je wel zeker dat je "copy windows" niet van een of andere obscure bron gehaald is?
Topics over "dit soort software" hebben hier overigens nooit een lang leven, je bent gewaarschuwd. ;)

En wat is de status van je virus/malwarescanner? Heb je die toevallig ook van je goede vriend gekregen?
Mij zou het nl. niets verbazen als je systeem onderhand al in een botnet hangt er vrolijk mee aan de gang is.
Trouwens: je kunt nagaan welk(e) toepassing/proces de boel bezighoudt, daar ben je van op de hoogte?
<ctrl><shift><escape>

[ Voor 7% gewijzigd door SuBBaSS op 05-09-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Gewoon een verkeerde "copy" van windows met een lekkere virus erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

"dus kon ik een copy version krijgen, van een goede vriend van mij."

grote kans dat dit je probleem is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, dikke kans dat het een gare copy is. Software kost nou eenmaal geld, daar betaal ik ook mijn brood van, immers. Piraten software, geen support.

Los daarvan staan er genoeg diagnostische stappen, en hoewel gamepc een beetje een twijfelachtige reputatie heeft zo langzaamaan (iig qua prijs, ze zijn nogal duur en vaak sterke CPU's met flut GPU's), je zou kunnen denken aan een paar uurtjes memtest vanaf een opstartschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:11
Als je die dump door de memory dump analyzer gooit kom je er vanzelf achter wat het probleem is ;)

http://www.thewindowsclub...windows-memory-dump-files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 23:20
Zit er een grafische kaart in?
Zit er een voeding in?
Heb je alle updates van windows 7 geinstalleerd?
Heb je een virusscanner?
Heb je al aan die vriend van je gevraagd wat de exacte plek is waar hij windows vandaag heeft gedownload, zodat je enigszins kan controleren of het een kans heeft dat het soort van een beetje veilig te noemen is?

Vragen vragen vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 08:53
Gelukkig worden er nooit snel conclusies getrokken. Het is goed mogelijk dat de problemen komen door een illegale versie van Windows, maar kunnen natuurlijk ook vele andere dingen zijn. Verkeerde drivers, of brakke hardware zijn goed mogelijk.

Staan er geen meldingen in de eventviewer net voordat het systeem opnieuw is opgestart? Zo niet dan is de dump file analyzeren een goede start, al moet je daar (in mijn ogen) wel wat kennis voor hebben. Informatie is er wel te vinden op het internet, maar tot een oplossing komen is vaak lastiger.

Als het alleen gebeurd als je Chrome opent lijkt mij het probleem niet bij gamepc.nl liggen. Je besluit in dit geval zelf een OS te installeren. Het bedrijf rekent 90 euro hiervoor, maar hier zal ook wat service bij in zitten. Je hebt zelf gekozen dit niet te nemen, makkelijk om je vertrouwen dan in het bedrijf op te zeggen, maar neem ook je eigen verantwoording.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 11:27
SirDarkAngel schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 14:48:
Gelukkig worden er nooit snel conclusies getrokken. Het is goed mogelijk dat de problemen komen door een illegale versie van Windows, maar kunnen natuurlijk ook vele andere dingen zijn. Verkeerde drivers, of brakke hardware zijn goed mogelijk.
Het punt is dat het gewoon geen zin heeft iemand te "supporten" als je al niet eens kan vertrouwen op dat een schone install, echt schoon is.

De fps zijn voor zijn hardware trouwens helemaal niet gek. Het is een APU en die hebben gewoon niet heel veel power, neem mee dat het een relatief trage quad core is en er maar 4GB ram in het systeem zit en je hebt je antwoord.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

SirDarkAngel schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 14:48:
Mwah, ik heb vaak genoeg gezien dat mensen een windows van een "neefje" hebben gekregen. En hoeveel problemen dat op kan leveren, daarom kijk ik tegenwoordig niet verder als mensen een illegaal OS hebben(ga ervan uit dat hij illegaal is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:48

br00ky

Moderator Harde Waren
Hoe dan ook hoort het niet thuis in het DAA. Ik verplaats hem naar Windows Clients, mogen de locale mods daar bedenken of dit topic mag blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctweakerdude1
yep heb zojuist vernomen dat de windows van piratebay is gedownload :s :s . en ik heb een apu dat is een cpu met gpu . deze moest normaal heel goed gaan voor games op meduim te kunne spelen . neem maar een kijke YouTube: Battlefield 4 Singleplayer On AMD APU RICHLAND A8-6600K And Radeon HD8570D Gameplay . en ik kan wow nog niet op low spelen met de zelfde speccs bijna . ik krijg de bleu screen ook als ik wow speel valt hij opeens gewoon zo maar weg .

en dat me windows 850mb ram in beslag neemt is dan normaal als ik helemaal niets aan doen ben ? dan zit er niets anders op snel windows 7 te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pctweakerdude1 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:00:
yep heb zojuist vernomen dat de windows van piratebay is gedownload :s :s . en ik heb een apu dat is een cpu met gpu . deze moest normaal heel goed gaan voor games op meduim te kunne spelen . neem maar een kijke YouTube: Battlefield 4 Singleplayer On AMD APU RICHLAND A8-6600K And Radeon HD8570D Gameplay . en ik kan wow nog niet op low spelen met de zelfde speccs bijna . ik krijg de bleu screen ook als ik wow speel valt hij opeens gewoon zo maar weg .

en dat me windows 850mb ram in beslag neemt is dan normaal als ik helemaal niets aan doen ben ? dan zit er niets anders op snel windows 7 te bestellen
Inderdaad een normale licentie uit de winkel aanschaffen. Herinstalleren, dan eventueel kijken als er nog andere problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:02
Begin eens met een schone lei. Je kunt bij Microsoft een Windows 7 Enterprise trial downloaden. Dan kun je in elk geval nagaan of het aan je kopietje ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 11:27
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:01:
[...]
Inderdaad een normale licentie uit de winkel aanschaffen. Herinstalleren, dan eventueel kijken als er nog andere problemen zijn.
Hoewel ik het er mee eens ben dat meneer gewoon een licentie koopt, kan hij het natuurlijk even testen zonder key, je mag Windows gewoon een x aantal dagen installeren voor je een licentie in moet geven.

Mad-dog was me voor. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:06

Cyphax

Moderator LNX
yep heb zojuist vernomen dat de windows van piratebay is gedownload :s :s
Dat is gevaarlijk, omdat je niet weet wat er met die kopie is gedaan. Of wat er voor ongure zooi is toegevoegd. Je zou bij wijze van spreken nu onderdeel kunnen zijn van een botnet.
Dat zou op zich kunnen maar je moet wel zorgen dat je op de goede plek kijkt. Voor je dat doet; eerst een legale Windows regelen die je kunt vertrouwen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctweakerdude1
bedankt allemaal voor je snelle feedback !! kga alvast de de trial downloaden dat deze van me pc aff . en online windows kopen !! bedankt allemaal zo zie je wel torrents zijn nooit te vertrouwen had da altijd wel gedacht maar nu staat het bewijs zwart op wit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Nog even iets vergeten. Als het geen aangepaste ISO is met allerlei troep erin kun je altijd even de MD5 hash opvragen van de ISO en die even te googelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ten 1e: GamePC.nl is nogal een ripoff, maar dat moet je natuurlijk zelf uitzoeken.
Ten 2e: Gare download, Windows 7 ultimate geef je niet zomaar even weg en is in 9/10x gepirate.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

pctweakerdude1 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:07:
bedankt allemaal voor je snelle feedback !! kga alvast de de trial downloaden dat deze van me pc aff . en online windows kopen !! bedankt allemaal zo zie je wel torrents zijn nooit te vertrouwen had da altijd wel gedacht maar nu staat het bewijs zwart op wit .
Het is natuurlijk niet 100% zeker dat dat je probleem oplost, maar de kans is wel groot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02:27

In de youtube link staat duidelijk AMD APU RICHLAND A8-6600K And Radeon HD8570D.
Je zegt nergens dat je nog een HD5870D hebt.
Deze persoon gebruikt dus de APU samen met nog een dedicated videokaart in crossfire.
Dan is het logisch dat je alleen op low kan spelen.

Verder gebruikt deze APU waarschijnlijk RAM geheugen als videokaart geheugen.

[ Voor 40% gewijzigd door Bazvv op 05-09-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctweakerdude1
idd kheb het all vaak horen zeggen nu dat gamepc.nl niet echt zo een goede reputatie heeft ben er te laat achter gekomen. maar ik denk voor 390 euro dat deze speccs ni echt zo slecht zijn ik bedoel nergens in een groten pc zaak ga ik beteren speccs krijgen denk ik of zit ik er helemaal naast ?

kzal even me helen speccs hier zetten: toren Cooler Master K-380 Advanced 3.0 Groen,AMD FM2 A8-6600K Quad Core 3,9GHz, moederbord MSI FM2-A78M-E35, ram Crucial Ballistix Sport 4GB DDR3-1600 grafice kaart is een AMD Radeon HD 8570D deze zit in me apu, maar om dat deze amd a8 6600k crossfire compatibility heeft ga ik er nog een kaart bijsteken volgende maand . hardeschijf is een 500 GB Sata III Harde schijf,DVD Brander ,1Gbit netwerkkaart, wifi usb had ik nog liggen, 500 Watt Cooler Master voeding,Deze 500W Cooler Master voeding heeft een 85% efficiëntie waardoor hij gelijk staat aan een 700W normale voeding zonder 80-plus-certificering.
 De voeding heeft niet alleen een enorm vermogen maar beschikt ook over diverse beveiligingen voor piekspanningen, kortsluiting etc.
 Deze voeding is in staat zware componenten stabiel en moeiteloos te voorzien van stroom. dit voor een goede 390 euro was promo denken julie dat het waard was ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctweakerdude1
Bazvv schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:18:
[...]

In de youtube link staat duidelijk AMD APU RICHLAND A8-6600K And Radeon HD8570D.
Deze persoon gebruikt dus de APU samen met nog een dedicated videokaart in crossfire.

ik heb een amd a8 6600k is een apu met HD8570D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Bazvv schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:18:
[...]

Waar staat dat hij een Crossfire-setup heeft? Daarnaast, de HD8570D is er alleen maar als APU-GPU beschikbaar, niet als losse kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Tja, goedkoop is soms duurkoop.
Het is dat het maar 390 euro was. Erg veel plezier ga je er niet aan beleven.

Maar wel lullig. Je dacht een snelle game pc te scoren en je hebt een middelmatig low-end bakje zonder SSD.
(en dat voeding verhaal vergeet maar helemaal, dat is allemaal onzin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pctweakerdude1 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:20:
kzal even me helen speccs hier zetten: toren Cooler Master K-380 Advanced 3.0 Groen,AMD FM2 A8-6600K Quad Core 3,9GHz, moederbord MSI FM2-A78M-E35, ram Crucial Ballistix Sport 4GB DDR3-1600 grafice kaart is een AMD Radeon HD 8570D deze zit in me apu, maar om dat deze amd a8 6600k crossfire compatibility heeft ga ik er nog een kaart bijsteken volgende maand . hardeschijf is een 500 GB Sata III Harde schijf,DVD Brander ,1Gbit netwerkkaart, wifi usb had ik nog liggen, 500 Watt Cooler Master voeding,Deze 500W Cooler Master voeding heeft een 85% efficiëntie waardoor hij gelijk staat aan een 700W normale voeding zonder 80-plus-certificering.

Is die . tussen maand en hardeschijf nou per ongeluk daar neergezet of is het nu toch 1 zin, de hele bovenstaande quote?

Al met al, zo chaotisch als je verhaal is, zo chaotisch verwacht ik jezelf ook. Buiten de € 90 voor het besturingssysteem (wat op zich een faire prijs is, anders moet je gewoon een ander OS gebruiken), laat gewoon iemand die weet hoe een OS in te richten (drivers \ updates \ etc) er even naar kijken.

De prijs zal misschien niet heel slecht zijn, maar er kan zoveel mis zijn (slecht geheugen, brak moederbord, slechte voeding), dat je evt met reserve onderdelen uit kunt gaan sluiten wat er mis is. Maar zelf zou ik (zeker bij een fabrieksinstallatie\leveranciersinstallatie) gewoon eens beginnen met het updaten van alle firmwares, herinstalleren van Windows, de correcte drivers in de goede volgorde installeren, Windows Update uitvoeren en dan nog eens checken of het probleem er nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Niet gaan klooien, gewoon een goede windows erop. Die mag je 30 dagen uitproberen voordat je koopt. Windows update laten draaien, en na herstarten nog eens draaien. (waarom win7? win8 is er ook, en win9 komt eraan...).
In ieder geval niet in het wilde weg drivers en driver dvd tjes draaien.

Als het dan nog een probleem geeft, breng de computer dan terug voor de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Eventueel draai je hem wat langer als die 30 dagen en wacht je de aankondiging van Win9 (die komende maanden komt?) af. Geheid dat Win7 en 8 verder in prijs zullen dalen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Uhu, inderdaad... Zorg eerst voor een legale installatie uit betrouwbare bron en als die mogelijke foutenbron is geëlimineerd open dan gerust een nieuw topic. Deze gaat op slot. Op warez is onze hulpverlening strak gelimiteerd.

En lees voor je het volgende topic start even onze faq. Topictitel en de manier waarop je je probleem onder woorden brengt kan wel enige verbetering gebruiken. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Lustucru op 05-09-2014 16:06 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.