Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[router/AP] regelbare TX power

Pagina: 1
Acties:

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:05
Dion_B raad vaker in andere topics aan om de Wifi zendsterkte omlaag te gooien.
Dit brengt mij op het volgende:

I.v.m, de bekende roaming problemen bij een kennis van mij (smartphone verbind met AP op zolder in plaats van die recht naast je) wil ik gaan proberen zo min mogelijk overlap te creeren. Ik ben dan ook op zoek naar een consumer grade AP of router welke mij de TX power laat regelen 10% / 20% / 30% enz. Het hoeft niet dual band te zijn zolang 802.11n maar ondersteund word.

Heb op het moment drie AP's van TP-Link echter laten die me alleen kiezen tussen "low" "medium" en "high" dus dan kan ik niet echt finetunen. Zijn helaas ook niet te flashen naar DD of Open WRT.

Het liefste zou ik drie UniFy's ophangen met ZH ingeschakeld hier heeft mijn kennis nu echter geen budget voor. Zoek dus vooral materiaal wat op marktplaats te scoren is.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Koop een paar van Asus RT-N12 D1 voor 23 euro per stuk.
Want heeft 'roaming assistant' (minimum RSSI):
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2qtg7x4.png

Overlap is dan ook niet per se een probleem (gebruik wel verschillende kanalen).

Overigens, een 3-pack UniFi UAP's kost 170 euro. Valt best mee, toch?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:04
je kan ook (indien het een Android device is) Android Wifi Roaming Fix installeren. Dat lost het probleem op de goedkoopste manier op

CISSP! Drop your encryption keys!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:05
Een minimum RSSI optie zou ook super zijn. Unify prijs valt zeker mee maar het spul is niet voor mijzelf bedoeld. Ik ga nog eens het budget overleggen mocht hier echt geen rek in zitten dan haal ik twee Asus toegangspunten.

Bedankt voor de tips!