SSD als boot disk

Pagina: 1
Acties:

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-01 14:39
Mijn wat oudere HP laptop (DV-8) zijn HDD is gecrashed. Nu heb ik een samsung evo 120 gig gekocht en deze er in gezet.

Recovery CD van windows 7 erin en hij doet zijn werk verder prima. Laad alle gegevens in en kopieert ze naar de schijf volgens het installatie programma. Daarna zegt ie dat hij moet rebooten. Prima ik reboot en dan krijg ik de bekende "no bootable device". Terwijl hij nu dus gewoon windows 7 zou moeten laden van de SSD.

Ter info:
  • Ik heb niet in de BIOS AHCI aanstaan. De BIOS van HP laptops is blijkbaar gelocked dat je niet bij die settings kan komen. Nu heb ik op meerdere plekken gelezen dat je een SSD prima in IDE kunt draaien dus zou dit het probleem niet moeten zijn.
  • Het is een HP 7001 moederbord deze zou SSD's moeten ondersteunen.
  • Boot volgorde staat op HDD dan CD rom.
Mogelijk zie ik iets over het hoofd?

ieder advies is welkom, alvast bedankt!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je kan geen recovery gebruiken, want dan gaat hij de HP windows op de originele configuratie herstellen: dus naar die specifieke laptop met die specifieke hd.

Wat je moet doen:
doe een verse install (nadat je de ssd helemaal hebt leeggemaakt, er staan nu waarschijnlijk wat verborgen partities op die je ook kwijt wil). Dus geen recovery, maar vers.

of

kloon de hdd die erinzit naar de ssd.

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-01 14:39
Ach natuurlijk. In het verleden is mij dit namelijk wel gelukt (toen heb ik de 2de disk naar 1 verplaatst) omdat dat een vrijwel identieke HDD was zal het toen wel gelukt zijn. Hierdoor ben ik er gewoon blind vanuit dat dit geen probleem was om het zo te doen.

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 18% gewijzigd door Mirved op 05-09-2014 13:43 ]