Mijn wat oudere HP laptop (DV-8) zijn HDD is gecrashed. Nu heb ik een samsung evo 120 gig gekocht en deze er in gezet.
Recovery CD van windows 7 erin en hij doet zijn werk verder prima. Laad alle gegevens in en kopieert ze naar de schijf volgens het installatie programma. Daarna zegt ie dat hij moet rebooten. Prima ik reboot en dan krijg ik de bekende "no bootable device". Terwijl hij nu dus gewoon windows 7 zou moeten laden van de SSD.
Ter info:
ieder advies is welkom, alvast bedankt!
Recovery CD van windows 7 erin en hij doet zijn werk verder prima. Laad alle gegevens in en kopieert ze naar de schijf volgens het installatie programma. Daarna zegt ie dat hij moet rebooten. Prima ik reboot en dan krijg ik de bekende "no bootable device". Terwijl hij nu dus gewoon windows 7 zou moeten laden van de SSD.
Ter info:
- Ik heb niet in de BIOS AHCI aanstaan. De BIOS van HP laptops is blijkbaar gelocked dat je niet bij die settings kan komen. Nu heb ik op meerdere plekken gelezen dat je een SSD prima in IDE kunt draaien dus zou dit het probleem niet moeten zijn.
- Het is een HP 7001 moederbord deze zou SSD's moeten ondersteunen.
- Boot volgorde staat op HDD dan CD rom.
ieder advies is welkom, alvast bedankt!