Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi in nieuwbouw verbeteren

Pagina: 1
Acties:

• heckie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
Hallo allemaal, ik kan wel wat hulp gebruiken! Ik woon in een nieuwbouwwoning en heb erg slecht wifi ontvangst op de bovenverdieping. Ik heb al een nieuwe router aangeschaft waardoor de ontvangst iets beter is maar het signaal blijft zwak of wordt helemaal niet opgepikt door sommige apparaten.

Router: Asus RT-AC66U
Apparaten: Nexus 5 (zwakke ontvangst), HTC One X (geen ontvangst), Chromebook (zwak ontvangst), Chromecast (zwakke ontvangst)

Omdat ik een Synology DS214play aan mijn netwerk heb hangen met al mijn muziek en films heb ik boven betere ontvangst nodig om goed te kunnen streamen naar de Chromecast (en later Sonos, staat nog op verlanglijst).

Wat zijn mijn mogelijkheden? Ik heb al een repeater gebruikt maar dit zorgde voor slechtere ontvangst beneden. Het liefst wil ik ook boven de 2,4 en de 5GHz beschikbaar hebben.

Is een acces point of een tweede router dan de beste keuze?
Of is antenne verlengen een optie?
En hebben jullie tips de hardware die dit op kan lossen? Natuurlijk liefst niet te duur ;)

Bedankt alvast!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:31
Je opsomming van apparaten geeft al mooi aan waarom een "betere route" zeer zelden effect heeft op de signaalsterkte. De apparaten met de kleinste antenne's pikken een eventueel sterker signaal op, maar kunnen dat niet niet sterker terugzenden. En omdat netwerkverkeer vooral 2-weg verkeer is schiet je daar weinig mee op. ;-)

De beste optie is eigenlijk altijd om een extra AP neer te zetten die je met een kabel verbindt aan je huidige router/switch. Wat je dan moet kiezen hangt helemaal van je eisen af. Pak de pricewatch erbij en filter daar op een aantal basisdingen die je zeker wilt (zoals dus 2,4 en 5GHz) en gooi de overgebleven producten eens in Google om wat reviews te lezen. Als het enkel en alleen om WiFi-dekking gaat hoef je geen 100 euro uit te geven aan een AP, dat kan een simpele TP-Link van €30 net zo goed.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

heckie schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:00:
... Ik heb al een nieuwe router aangeschaft waardoor de ontvangst iets beter is ...
Is het een optie om de oude router - bekabeld - boven neer te zetten?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• heckie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:46:
[...]

Is het een optie om de oude router - bekabeld - boven neer te zetten?
Mijn oude router heb ik weer verkocht, was ook geen dual band en dit wil ik eigenlijk wel ook boven houden. Op de 5Ghz band is het namelijk nog lekker rustig in onze wijk en ik wil niet steeds hoeven schakelen in huis.

Maar bij het googlen naar access point kwam ik ook deze tegen: Edimax BR‑6208AC.
Voor 40 euro lijkt het me niks als dual-band router maar misschien kan ik hem wel als access point gebruiken.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 18:45
heckie schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:50:
Maar bij het googlen naar access point kwam ik ook deze tegen: Edimax BR‑6208AC.
Is een budget merk.

Ik zou deze nemen: pricewatch: TP-Link TL-WDR4300
Staat goed aangeschreven.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:05
Ik zou deze TP-Link WDR-3600 dan eerder nemen, kost 5 euro extra. Deze dan bekabeld boven neer zetten en instellen als AP, eventueel kun je de 2.4 Ghz radio ervan uitzetten.

edit: iemand was me voor met zijn grotere broertje

[ Voor 32% gewijzigd door andy88 op 05-09-2014 12:49 ]

Pagina: 1