Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik zoek een simpele gps logger. Hij moet na de start een route op kunnen slaan (bij voorkeur als gpx) die ik na afloop naar de PC kan kopieren, er hoeft geen scherm op te zitten.

Eigenlijk zoek ik gewoon zoiets als dit, maar ik vind de prijs te hoog.
http://www.conrad.nl/nl/g...1W3gaAjSa8P8HAQ&WT.srch=1

Op aliexpress zie ik(veel) apparaten die zowel GPS als simkaart-aansluiting hebben, maar geen routes opslaan, vanaf +- $15 incl verzending. Die zijn bedoeld op een auto of een persoon te vinden, stuur er een sms naar toe en je krijgt de positie terug. Alleen vergelijkbare apparaten als bovenstaande kan ik daar zeer lastig vinden. Zoiets zou toch ook voor onder de 20 euro te vinden moeten zijn?

Alternatief is de telefoon, maar als ik een dag ga fietsen is het maar de vraag of de batterij dat vol houdt, regelmatig niet. Bovendien heb ik vaak problemen met het vinden van een goede fix en wil ik niet altijd mijn smartphone mee hoeven te nemen op de racefiets of mountainbike.

Heeft iemand een tip voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zie bij Conrad ook een goedkoper alternatief: http://www.conrad.nl/nl/g...3686.html?sc.ref=Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1
Klopt ja, die zou ook moeten doen wat ik wil. Mijn idee is: als het bij conrad 28 euro kost, moet het via aliexpress nog wel een stukje goedkoper te vinden zijn. Maar het verbaast me dus dat ik dit een apparaat als dit moeilijk op aliexpress kan vinden, zeker niet tegen een lagere prijs.

Ik kom dan op zoiets als dit voor $36
http://www.aliexpress.com...S-Tracker/1539602393.html

Deze heeft ook bleutooth, dat mag wel maar is wat mij betreft niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor precisie heb je nodig, wat voor resolutie (samples/seconde) en wat voor doel heb je? Tevens: GPS, AGPS, D-GPS, ook GLONASS?

Alles kan, van landmeetkundige precisie tot 50m; 0,2 samples/sec GSM dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:01
Runtastic in combinatie met een 4 dollar bike mount? Zo werkt het bij mij prima, en de batterij houdt het (S3, custom rom) prima uit. Als je het scherm niet constant aanhebt, moet het dus wel lukken. Via de site kan je ook de route exporteren als gpx (ook als niet betalende klant, zojuist geprobeerd). Ik heb wel de Pro versie van de app, maar ik neem aan dat het ook moet werken met de gratis variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1
Dank voor julllie reacties!

@ Umbrah: voor het loggen van fietstochten en wandelingen, vergelijkbaar met wat een smartphone met gps doet. Wel GPS maar A-GPS, D-GPS en GLONASS hoeft niet.

@ mat.hi.as: ik zoek echt een alternatief voor de smartphone. Gewoon een apparaatje wat de route logt, opslaat en exporteerbaar, verder niets. Ik gebruik nu sports-tracker en strava. Dat doet aardig wat ik wil, maar wel met de kanttekeningen in mijn eerste post.
Pagina: 1