Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Asus N750JK en het toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Asus N750JK-T4158H

Hallo Tweakers,

Twee weken geleden heb ik de Asus aangeschaft en ik merk dat het toetsenbord soms niet heel goed lijkt te reageren. Ik weet niet of het normaal is of dat het aan mijzelf ligt, daarom dit topic.

Het probleem is dat als ik loop te typen dat er soms geen letters komen op het scherm.

Dit is een voorbeld teksje wat ik met normale snelheid intik en mijn vingers gewoon gebruik, je zult merken dat ik soms lettersmis of en spatie mis, ik denk dat het komt omdat het toetsenbordniet goed connect, terwijl ik wel degelijk genoeg kracht zet, misschien wel meer dan op mijn lenovo laptop. Het gebeurtniet heel vaak maar het is wel merkbaar irritant als het geburt.

Hierboven een tekst die ik niet heb aangepast maar je ziet dat het toetsenbord niet altijd de spatie of een letter mee pakt. Weet iemand wat dit kan zijn? Ik heb de gevoeligheid van het toetsenbord al op maximaal gezet in configuratie!

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Dank je wel,

Knut2028

• ImaPseudonym
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-11 12:58
Hoe voelen de toetsen? (waar ik op doel: heb je het idee dat het bepaalde letters zijn die niet geregistreerd worden, en heb je het gevoel dat bij het aanslan van die letters (of de spatiebalk) de knop anders voelt dan de letters die wel werken?)

//Offtopic: Misschien helpt het om zittend te typen i.p.v. lopend te typen. ;)

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Misschien eens iemand anders een willekeurig stukje laten typen en kijken of hun er ook last van hebben. Misschien druk je toch de toetsen niet goed genoeg in. Het is het proberen waard natuurlijk. :-)
ImaPseudonym schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:27:
8)7 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ImaPseudonym schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:27:
Hoe voelen de toetsen? (waar ik op doel: heb je het idee dat het bepaalde letters zijn die niet geregistreerd worden, en heb je het gevoel dat bij het aanslan van die letters (of de spatiebalk) de knop anders voelt dan de letters die wel werken?)

Ik zal er eens op letten hoe het precies zit, bij mijn lenovo had ik er geen last van nl. Je hoort nog van mij!
JustMU schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:55:
Misschien eens iemand anders een willekeurig stukje laten typen en kijken of hun er ook last van hebben. Misschien druk je toch de toetsen niet goed genoeg in. Het is het proberen waard natuurlijk. :-)

[...]

8)7 8)7
Goed idee! Ik zal dit weekend even iemand laten tikken!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Hoi,

Ik heb niet het gevoel dat de knoppen anders aanvoelen dan anders. Het is misschien vreemd maar als ik gewoon tik dan heb ik het idee dat ik iets meer kracht moet zetten dan anders? Misschien is het gewenning want dit is ee 17,3 en mijn oude een 15,3. Ook is het zo dat het sporadisch is, soms tikt de n gewoon aan en dan opeens tikt de n niet aan. Bijvoorbeeld: ik typ jou nu dit bericht; en een ander moment tik ik ik tp jou nu di bericht. Met dezelfde kracht.

Het doet me een beetje denken aan: dat ik zo supersonisch snel typ dat de computer het niet kan bijhouden waardoor de computer soms bepaalde letter aanslagen niet registreert.

Vandaag heb ik twee andere mensen laten typen en zij zeiden tegen mij dat het gewoon doet wat het moet doen en zij merkten geen defecten ofzo.

I don't know what it can be!

Dank je wel voor de response (:

• ImaPseudonym
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-11 12:58
Misschien moet je even de breedte van het letterhoudende deel van je toetsenbord meten op de twee laptops. (Dus van de linkerkant van de 'q' tot de rechterkant van de 'p').
Als je vorige 15 inch geen numpad heeft en de 17 inch wel dan hoeft het letterhoudende deel niet in grote te verschillen.
Als het toetsenbord van de 17 inch inderdaad veel breder is zou het wellicht kunnen zijn dat je de toetsen schuin raakt en dat de aanslag daardoor niet geregistreerd wordt?

• Farscape2
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Farscape2

I'm a banana!

Je bent niet de enige met dit probleem. Ik heb een een N750JV vanuit mijn werk gekregen en heb hetzelfde probleem gehad met 3 modellen (die allen terug gestuurd zijn omdat er ook andere issues mee waren).

Ook online zijn hier meerdere voorbeelden van te vinden.

Het lijkt een probleem te zijn dat meerdere Asus modellen treft.

Het zijn clusters van letters die soms niet meer geregistreerd worden. Het zou kunnen liggen aan de connector die het toetsenbord met het moederbord verbindt, die volgens meerdere mensen niet goed vastzit op het moederbord. Hier een iFixIt van een ZenBook met hetzelfde probleem.

Als je nog garantie hebt, gewoon terug sturen naar Asus... |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Farscape2 op 12-09-2014 10:55 ]

AMD Ryzen 9 9800X3D | Sapphire Pure Radeon RX 9070 XT | LG OLED48CX6LB | Marantz NR1608 | Panasonic DP-UB824 | Nvidia Shield TV Pro

Verwijderd

Topicstarter
ImaPseudonym schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:04:
Misschien moet je even de breedte van het letterhoudende deel van je toetsenbord meten op de twee laptops. (Dus van de linkerkant van de 'q' tot de rechterkant van de 'p').
Als je vorige 15 inch geen numpad heeft en de 17 inch wel dan hoeft het letterhoudende deel niet in grote te verschillen.
Als het toetsenbord van de 17 inch inderdaad veel breder is zou het wellicht kunnen zijn dat je de toetsen schuin raakt en dat de aanslag daardoor niet geregistreerd wordt?
De toetsenbord is vrijwel het zelfde. Het ligt niet aan de tikwijzel het is denk ik hetzelfde probleem van wat Farscape2 eeft gepost. Soms pakt hij de toets gewoon niet en moet ik opnieuw de toets indrukken.
Farscape2 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:54:
Je bent niet de enige met dit probleem. Ik heb een een N750JV vanuit mijn werk gekregen en heb hetzelfde probleem gehad met 3 modellen (die allen terug gestuurd zijn omdat er ook andere issues mee waren).

Ook online zijn hier meerdere voorbeelden van te vinden.

Het lijkt een probleem te zijn dat meerdere Asus modellen treft.

Het zijn clusters van letters die soms niet meer geregistreerd worden. Het zou kunnen liggen aan de connector die het toetsenbord met het moederbord verbindt, die volgens meerdere mensen niet goed vastzit op het moederbord. Hier een iFixIt van een ZenBook met hetzelfde probleem.

Als je nog garantie hebt, gewoon terug sturen naar Asus... |:(
Hoi Hoi,

Heel leuk om te lezen dat het meerdere asussen treft... beetje lullig, vind ik het. Toen ik de laptop net had heb ik alleen maar gegamed omdat ik niet hoefde te typen (Gebruikte mijn oude laptop nog) dus ik kwam na twee weken erachter dat het ding niet goed werkte. Ik kan nu wel bol.com berichten en mijn laptop opsturen, maar dan ben ik het ding kwijt voor waarschijnlijk 4 of 8 dagen! Dat is super irritant.

Een laptop van 925 met een systematisch probleem. Ik zit te overwegen om het los te draaien en zelf te kijken of mijn connectors wel goed zitten, alleen ik ben niet heel technisch.

Super bedankt dat je hebt gereageerd! Ik weet nu dat ik niet zo gek ben als ik denk, en dat mijn gevoel wel degelijk klopt. (dat er dus iets fout is aan het toetsebord)

Thanks!

Bol.com gemaild en mag het artikel laten vervangen of het geld terug krijgen. Ik weet alleen niet of het probleem bij een vervangende asus opgelost is.

Dusse! Moeilijk iets xD

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2014 13:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor het bericht, het ligt niet aan de drivers, want die zijn gewoon up to date. Ik heb echter wel het probleem gevonden op deze website http://computing.vt.edu/kb/entry/3558.

Windows 8 heeft dus ''of Asus'' een functie dat voorkomt dat je heel vaak en snel achter elkaar en toets kan intikken. Dat was dus bij mij zo gevoelig, dat het soms mijn typen registreerde als een ''valse aanslag'', waardoor hij de letter dus niet registreerde.

Heb het nu volledig uitstaan en de Asus tikt nu redelijk goed. Hopelijk hebben anderen hier iets aan. Dank je wel!

Knut2028

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Hoi,

Ik heb de Asus N56JN-CN039H, en heb hier ook last van.
Is wel een beetje irritant ja.

Verwijderd

Topicstarter
Drowzz schreef op donderdag 25 september 2014 @ 23:17:
Hoi,

Ik heb de Asus N56JN-CN039H, en heb hier ook last van.
Is wel een beetje irritant ja.
Geen Asus meer voor ons in de toekomst? :P

Hoe omzeil jij het een beetje?
Pagina: 1