Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FluX
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik heb vandaag een Lacie Porsche Design (P9223) van 1TB gekocht. Daarmee wil ik bestanden vanaf mijn Windows 8 PC naar mijn MacBook Air overzetten. Nu is het probleem dat de externe harde schijf uitstekend werkt op mijn MacBook, maar totaal niet op de PC.

Ik dacht de externe harde schijf eerst in te stellen via de PC, maar dat werkte niet. Toen maar in de MacBook gedaan, daar de setup gevolgd en geïnstalleerd zodat hij misschien dan wel met mijn PC zou werken, dacht ik, maar tevergeefs.
Als ik de externe harde schijf aansluit op mijn PC gaat het lichtje eerst heel snel knipperen en dan branden, en hij maakt geluid (geen herrie, maar alsof hij bezig is iets te laden). Ook zie ik bij het 'Safely Remove Hardware'-icoontje dat hij is aangesloten, maar dan zie ik hem dus weer niet bij Deze Computer staan om hem ook daadwerkelijk te kunnen openen. Iemand een idee wat de oplossing zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Standaardlijstje:

• Is de schijf als FAT32 of NTFS geformatteerd? Het Mac-formaat ondersteunt Windows niet zonder extra's
• Zie je de drive wel in de disk manager? (start -> run -> diskmgmt.msc, of via computerbeheer).
• Staat daar een (leesbare) partitie op?

Geef eerst daar maar even antwoord op, ik denk dat dat je probleem inzichtelijk maakt en je naar de oplossing leidt :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FluX
* Ook dit zal wel vaak gevraagd zijn, maar hoe zie je hoe de schijf geformatteerd is? Ik heb de schijf alleen maar uit de verpakking gehaald en de setup gedraaid, daar werd wel gevraagd hoe ik de schijf wilde indelen: speciaal voor Apple en dat het sneller zou lopen, of dat je elk systeem kunt gebruiken. Ik had daarbij de schijf geheel op de laatste optie gezet.

* De drive is niet zichtbaar in disk manager, zie alleen mijn harde schijf en de DVD-speler (zie afbeelding, cod2 ftw).

http://i58.tinypic.com/15d5iww.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FluX
Update: de schijf staat volgens de Lacie Desktop Manager / Schijfhulpprogramma (die ik op de Mac opstartte) op 'MS-DOS (FAT32)'. Zou iemand me dan verder kunnen helpen?

Alles wat ik verder in bovenstaande berichten heb geschreven is verder nog steeds van toepassing. De 'veilig verwijderen'-functie herkent de schijf nog steeds, maar diskmgmt.msc of de Lacie Desktop Manager op mijn PC beide niet. Het led-lampje knippert trouwens ook veel meer als hij aan de PC aangesloten is dan aan de Mac, daar is hij eigenlijk altijd aan.

[ Voor 20% gewijzigd door FluX op 08-09-2014 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453540

Staat er niks voor je in de handleiding voor deze schijf die van de Lacie site als pdf file te downloaden is?
Ik zie o.a. staan dat wanneer je met Mac en Windows met het ding wilt werken, je bij het Fat32 filesystem moet blijven.
Ik weet niet of Lacie al op de hoogte is van het bestaan van Win8.
Kun je niet gewoon bij hun support aan de bel trekken?

btw: wanneer ik in de Knowledge Base bij dit model schijf zoek naar Windows8, krijg ik geen treffer, voor de oudere windowsen wel.
https://www.lacie.com/nl/...m?id=10588&article=search

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 453540 op 08-09-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FluX
Op de achterkant van het doosje van de schijf staat wel dat hij compatibel is met Windows 8.. Ik weet het niet meer hoor, denk dat ik hem maar gewoon terugbreng en een andere probeer.

Update: ik ben op dit moment met de support afdeling van Lacie in gesprek, hoop hier de oplossing te vinden. Bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 28% gewijzigd door FluX op 10-09-2014 23:12 . Reden: update ]

Pagina: 1