HDD caddy of mSATA SSD?

Pagina: 1
Acties:

• starfight
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-02 14:11
Ik heb me zonet een mooie nieuwe laptop besteld:
http://www.notebookguru.d...age-en-norewrite-div.html
(met enkele upgrades, zoals een i7-4710MQ en extravagant housing ;) )
Maar mijn probleem is dat in deze laptop maar 1 enkel HDD compartiment is.
Graag zou ik een 2e schijf willen, maar ik vraag me af wat volgens jullie het veiligste/slimste is.

Als ik voor een hdd caddy ga (HDD in de sleuf voor DVD-lezer) ga ik zowieso voor een mechanische schijf van 500gb-1tb gaan. (de 500GB word meegeleverd met de laptop, de caddy kost me 20 euro)

Voor een mSATA kaartje wil ik dan weer niet meer dan 75-100 euro uitgeven, wat neerkomt op 100-200GB (bij Alternate)

De laptop gaat voornamelijk aan de hogeschool gebruikt worden (informatiemanagement) en gaat dus wel veel in- en uitgeladen worden.

De standaard schijf zal zowieso een 256GB SSD worden, gezien ik die al heb klaarliggen.

Aan wat ga ik het meeste plezier beleven? :)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De mSata's zijn volgens mij net zo snel als de 2,5"-varianten (neem wel een degelijke, zie Het grote SSD topic ~ Deel 9 voor meer ervaringen). Ik zou daarvoor gaan, als je verwacht ooit een CD/DVD te willen gebruiken.

Waar je wel rekening mee kunt houden is dat de portabiliteit van mSATA op dit moment minder is dan gewoon SATA. Daarmee bedoel ik dat je hem niet zo 1-2-3 in een andere apparaat steekt als die nog geen mSATA heeft (zoals huidig desktops vaak). Maar dat is dus alleen van toepassing als die wens ooit zou ontstaan.

edit:
Ik lees nu pas dat je al een 256GB SSD hebt liggen. Als je daar geen ander doel voor hebt, zou ik die gebruiken in een caddy omdat het in mijn ogen anders zonde zou zijn... Tenzij het een traag gedrocht is, natuurlijk :P

offtopic:
word en zowieso?? ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 05-09-2014 03:52 ]

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• starfight
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-02 14:11
Klopt, en zeker qua snelheid komen ze goed overeen met 2,5" varianten, maar dan zit ik wel met minder opslag, maar dat staat tegenover een tragere schijf met meer opslag...
Gaat een mSATA ook niet langer meegaan dan een mechanische harde schijf ? Kan me voorstellen dat ik al lang het lokaal uit ben als de hdd nog niet uitgedraaid is :D

Of de SSD nu in het standaard slot of de caddy zit gaat niets uitmaken, zit allemaal op dezelfde controller :p

offtopic:
het is 03:29, dan is zowieso sowieso wel een woord ;) word daarentegen kon beter...

[ Voor 12% gewijzigd door starfight op 05-09-2014 04:00 ]