Graag advies over aanschaf HP15-p035nd of Toshiba L50-B-15U

Pagina: 1
Acties:

• Dr StrangeLove
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:01
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Internet, werk/studie en af en toe gamen (fifa gaat zeker lukken, maar ik vrees dat veel andere games alleen maar op medium gespeeld kunnen worden ivm de hoogte van mijn budget en de videokaart die ik hier voor krijgen kan)

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik wil het liefst onder de 650 euro blijven. Mocht er laptop zijn die een stuk beter presteert dan de laptops binnen mijn budget en 3 tientjes duurder is, dan kijk ik daar uiteraard graag naar.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, ik zou mijn laptop regelmatig naar school willen meenemen, maar of een laptop nou 1,5 kg of 2,5 weegt, maakt imo ook niet veel uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb in het verleden een Medion Akoya en een Acer Aspire (nog wat) gehad. Het maakt me niet zo veel uit welke naam op de laptop staat, zolang de prestaties van de laptop in orde zijn.

De HP Pavilion 15-p035nd
Ik heb eens flink wat research gedaan de afgelopen 2 weken en hierbij kwam ik uit op deze laptop. Op hardware.info is de laptop beoordeelt op prestaties en kwam volgens mij redelijk goed uit de test: http://nl.hardware.info/p...2s28ea#tab:testresultaten

Wat mij aantrekt is de redelijke grafische kaart (GeForce GT 840M) en de SSHD kaart. Helaas heb ik geen uitgebreide reviews van deze laptop of vergelijkbaar model gevonden op notebookcheck, en van sommige begrippen heb ik dus 0,0 verstand. Wat ik wel begrepen heb is dat de zwartwaarde (1,22 cd/m²) en het contrast (252,5 : 1) van het scherm ontzettend slecht zijn. Daarentegen weet ik dus niet hoe dat in de praktijk uitpakt. Ik doe in ieder geval niet aan video- of fotobewerking, maar kijk af en toe wel graag een film en het lijkt me jammer om full HD te hebben terwijl de kleuren die geweldig zijn. Ik hoor graag jullie expertise over hoe storend die zwartwaarde en contrast zijn.

De Toshiba Satellite L50-B-15U
Mijn tweede keus is gevallen op deze laptop. Ook hiervoor heb ik de testresultaten van hardware.info gebruikt: http://nl.hardware.info/p...-b-15u#tab:testresultaten

Hoewel de helderheid zwart en het contrast van deze laptop nog slechter zijn, beschikt deze laptop wel over een IPS beeldscherm. Compenseert de goede kwaliteit van het scherm de slechte zwartwaarde en het slechte contrast? Of is het alleen de kijkpositie die hiermee verbeterd wordt? Helaas is de Radeon R7 m260, een stuk minder goed van de GT 840M van de HP.

Wat ik me dus vooral afvraag is hoe storend de mindere kwaliteit van helderheid zwart en het slechte contrast in werkelijkheid zijn, aangezien er laptops zijn in dezelfde prijsklasse die op dit gebied hierop veel hoger scoren. En of een IPS scherm deze waarden nog een beetje camoufleert.

Mocht ik bepaalde belangrijke aspecten over het hoofd zien dan hoor ik dat graag van jullie. Ook wanneer jullie denken dat er een betere laptop is onder de 700 euro dan deze twee of dat ik zelfs beter nog even kan wachten op iets beters dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt voor de komende adviezen!

• Dr StrangeLove
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:01
iemand?

• Mraedis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11 16:27

Mraedis

Choo choo

Ik heb vele HP pavillions gezien met luide, irritante fans en als ik pavillion 15 google kom ik gewoon weer overal ditzelfde tegen.

De toshiba heeft dit (schijnbaar) niet. Mijn vriendin heeft echter vorig jaar een satellite 15" aangeschaft die eveneens een irritante fan heeft en een heel lage kwaliteit toetsenbord (sommige toetsen zijn al los).

Mede dankzij deze ervaringen heb ik de neiging zowel Toshiba als HP af te keuren als merk in zijn geheel. (Vooral de HP, waarbij de fanproblemen generaties overstijgen.)

Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld deze Lenovo van Amazon.de bestellen:
http://www.amazon.de/Leno...r=8-4&keywords=FHD+lenovo

Let op: 4GB RAM, geen OS en QWERTZ toetsenbord, maar de prijs is 499 waardoor je met nieuw toetsenbord+OS zeker onder de 700 euro blijft.