Adblock flash fallback

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:08
Ik heb geen idee of hier al eens een suggestie voor gedaan is, maar wat doet de website precies wanneer een adblocker word gedetecteerd?

Ik draai zelf ABP en NoScript, ABP staat whitelisted hier op t.net, maar NoScript blokeert fijn alle flashrotzooi. Niet omdat ik t.net de inkomsten niet gun, maar omdat ik mij zwaar erger aan flitsende 'in your face' reclame. Als ze heen en weer beginnen te vliegen of geluid beginnen te maken ben ik al helemaal direct weg. Ik zit toch zeker geen TV te kijken :( .

Mijn suggestie zou dan ook zijn om bij het detecteren van een adblocker een poging te doen om terug te vallen op non-flash reclame. In hoeverre dit mogelijk is: Ik heb geen idee, ik focus me nauwelijks op webdev ;( .

Mijn volgende stap zou zijn om flash gewoon compleet te verwijderen, maar daar wil ik nog net niet aan beginnen.

Binnenkort heb ik weer een abbo, m'n saldo is momenteel dusdanig laag dat zelfs die 15 euro er niet van af kan :+

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:40

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Volgens mij kunnen adverteerders zelf een non-flash versie van hun advertentie instellen, of ze dat ook doen...

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000

crisp

Devver

Pixelated

NoScript blokkeert javascript, niet specifiek flash. In feite heb je zelfs geen javascript nodig om flash te serveren, maar onze ad-delivery is wel javascript-based.

Als je eenvoudig flash aan en uit wilt zetten kan je wellicht beter kijken naar een add-on als Flash Block

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Flash Block is niet eens meer nodig. Firefox heeft al een tijdje ingebakken functionaliteit om plugins standaard uit te zetten. Wel een nadeel, waar Mozilla voor heeft gezorgd: Als je een element inschakelt (of dat nou Flash is of wat anders) dan wordt de plugin meteen voor de gehele pagina geactiveerd, niet alleen dat specifieke element. Maar daar kan https://addons.mozilla.or...lick-to-play-per-element/ bij helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 05-09-2014 22:21 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
In Chrome gebruik ik FlashBlock, want met Adblock kreeg ik enkel de nieuwe flash ad op de front-page weg.

Het is niet alsof de advertenties niet aankomen, toch? Ze worden enkel verwijderd uit het zicht.
En ik zou toch nooit hebben geklikt op een advertentie.

Maar T.net verdient ook aan de Pricewatch, per klik op een product van een webshop word er 50 of 75 cent gevraagd volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Adr01 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 00:41:
Het is niet alsof de advertenties niet aankomen, toch? Ze worden enkel verwijderd uit het zicht.
En ik zou toch nooit hebben geklikt op een advertentie.
Als jij die scripts blockt komen ze natuurlijk ook nooit aan.

En ik klik toch niet op een advertentie is natuurlijk een gigantisch dooddoener

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:08
TERW_DAN schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 00:54:
En ik klik toch niet op een advertentie is natuurlijk een gigantisch dooddoener
Voor? Ik heb in alle tijd hier op Tweakers hooguit 3x op een ad geklikt, en dat kwam dan niet omdat ik er op wou klikken maar omdat het kruisje nep was of omdat ik mis klikte 8)7 .

Afaik komen de meeste advertentie inkomsten hier op t.net enkel van het tonen van advertenties, en niet van de clicks op said advertenties.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:16
Adr01 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 00:41:

Maar T.net verdient ook aan de Pricewatch, per klik op een product van een webshop word er 50 of 75 cent gevraagd volgens mij...
Dat varieert van een paar centen tot een paar dubbeltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011

_David_

FP ProMod

llama llama duck

D4NG3R schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 01:01:
[...]

Voor? Ik heb in alle tijd hier op Tweakers hooguit 3x op een ad geklikt, en dat kwam dan niet omdat ik er op wou klikken maar omdat het kruisje nep was of omdat ik mis klikte 8)7 .

Afaik komen de meeste advertentie inkomsten hier op t.net enkel van het tonen van advertenties, en niet van de clicks op said advertenties.
TERW_DAN bedoeld de dooddoener dat Tweakers toch niks verdiend aan advertenties als je er niet op klikt, wat niet waar is zoals je al zei ;)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

D4NG3R schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 01:01:
[...]

Precies mijn punt.
Pagina: 1