Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Zelfbouw PC start niet op

Pagina: 1
Acties:

• paidur
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-06 20:56
Dag allen,

Ik had een aantal componenten besteld voor een thuisservertje. Het gaat om de volgende hardware:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3220 Boxed€ 46,-€ 46,-
1ASRock B85M Pro4€ 55,-€ 55,-
3WD Green WD40EZRX€ 130,59€ 391,77
1Fractal Design Node 804€ 92,77€ 92,77
1Kingston ValueRAM KVR13LR9D4/16I€ 152,-€ 152,-
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 50,-€ 50,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 787,54

Nu heb ik alles netjes in elkaar gezet, alle kabels verbonden, ik druk hem aan, en...... niks.

Als ik hem eerst aandruk dan gaan de fans aan voor 1 sec, daarna valt hij direct weer uit. Een aantal seconden later start ie weer automatisch en gaan de fans aan voor 2 sec, en valt hij opnieuw uit. De derde keer is altijd scheepsrecht, dan alleen geen beeld, fans en HDD lopen wel. Ik kom dus niet in de BIOS.

Heb alles al nagelopen, CPU nog een keer losgehaald en opnieuw er in gezet maar geen verbetering. Dus ik alle onderdelen nog een keer checken of ze met elkaar compatible zijn, en nu zie ik tot mijn schrik dat ik perongeluk ECC RAM heb gekocht, terwijl mijn mobo dat niet ondersteund. Kan dit de reden zijn dat de hele computer niet opstart? Ik heb helaas geen ander reepje DDR3 liggen dat ik even kan testen.

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
bios jumper verkeerd?
4 pins cpu connector vergeten?

Trouwens wel erg veel RAM voor zo'n systeem (ook qua prijs!!!!!)
Is het RAM qua grootte niet gewoon teveel?
Zelfs vandaag de dag zijn er moederborden die dat niet eten, soms ook niet als het ECC is.

[ Voor 11% gewijzigd door B_FORCE op 05-09-2014 00:04 ]

One World Concepts

• paidur
Ik wil ZFS gaan gebruiken en ik heb inmiddels begrepen dan 16GB dan wenselijk is.

De jumper staat goed en de connector niet vergeten.

Bij de specificaties van het mobo geeft hij Max ondersteund geheugen 32GB, weet niet of dat dan betekend 4x8 GB (misschien dus geen enkele reepjes van 16GB?)

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Sja snelste manier is toch even ander geheugen proberen.
Ik weet niet wanneer je alles gekocht hebt, maar als je sowieso niets met ECC geheugen wilt/kunt doen, zou ik even beroepen op je recht op kopen op afstand en het terugsturen.

One World Concepts

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
doe eens een cmos reset, heb dit ook ooit is voorgehad en toen ik dat deed werkte hij ineens

• paidur
cmos gereset, echter nog steeds geen beeld. Hij starte nu wel in één keer op, zonder de haperingen in t begin.

Na een seconde of 20 valt hij soms ook weer even uit en reboot ie

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Je geheugen is Registered terwijl je CPU/Mainboard enkel Unbuffered ondersteunt.

• paidur
Ok dat is mooi dom van mij, niet goed genoeg gekeken. Dan ga ik proberen het RAM om te ruilen.

Bedankt voor de snelle reacties!

[ Voor 16% gewijzigd door paidur op 05-09-2014 01:16 ]

Pagina: 1