Aanschaf 120mm waterkoeler

Pagina: 1
Acties:

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-02 14:19

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Topicstarter
Ik zoek een?
120mm waterkoeler i.v.m. het willen overclocken van een i5 4670k in een coolermaster silencio 550. Waarom ik voor een waterkoeler wil gaan is het feit dat de kast tamelijk weinig mogelijkheden heeft om warmte af te voeren vandaar dat mij een waterkoeler die zijn hitte direct naar buiten smijt het beste werkt.
Verder lijkt mij een aantal mhz meer leuker om mee te werken in CAD aplicaties.

Wat is je budget?
Tot maximaal 100 euro dan laten we bezorgkosten even buiten beschouwing.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse, ik heb een beetje rondgekeken en ben uitgekomen bij de Poseidon van Cooler Master en de H80i van Corsair momenteel heeft de Corsair de voorkeur omdat deze een bredere radiator heeft wat volgens mij tot iets betere prestaties moet leiden

Wat ik wel heb gelezen is dat er met de corsair nogal eens problemen voor kunnen doen met speling van de backplate, mij lijkt dat wanneer ik net als in de andere topics spacers toepas dat dit geen probleem hoeft te zijn. Hij wordt gemount op een MSI G45 Z87, dus als iemand ervaring hiermee heeft hoor ik het graag.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 204,90€ 204,90
1MSI Z87-G45 Gaming€ 111,05€ 111,05
1Palit GeForce GTX 780 Super JetStream€ 436,50€ 436,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,50€ 46,50
1Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) Mat€ 71,28€ 71,28
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G3D1609ES2LX0CEU€ 71,80€ 71,80

De ruimte is gewoon een slaapkamer waar hij eigenlijk alleen gebruikt wordt als ik er ben geluid is geen issue, warmte mischien wel alleen weet ik niet hoe dit invloed gaat hebben op de waterkoeling. De ambient varieert van 16 tot 37 graden. (winter/zomer situatie).

Alvast bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door Splitinfinitive op 05-09-2014 18:05 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Hmm, tja, waterkoeling met 120mm is nou niet joepie. Luchtkoelers presteren vaak beter voor minder en ze zijn vrij luidruchtig... Hoezo zo de luchtafvoering niet adequaat zijn?

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:16
Ik snap die waterkoeling hype niet echt. Voor minder geld heb je een goede (zo niet betere) luchtkoeler, van het geld dat je overhoudt koop je casefans om de in- en uitvoer van lucht beter te controleren.

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Topicstarter
br00ky schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 20:26:
Hmm, tja, waterkoeling met 120mm is nou niet joepie. Luchtkoelers presteren vaak beter voor minder en ze zijn vrij luidruchtig... Hoezo zo de luchtafvoering niet adequaat zijn?
De enige luchtafvoer waarover ik beschik is een 120mm fan, vandaar leek het mij slimmer om dan op zijn minst de hitte van de processor direct af te voeren. Ik had reeds 2 extra fans gekocht i.v.m. de hoge temps. Deze blijven alleen ze zijn verminderd maar nog niet helemaal.

De mobo sensor geeft 54 graden aan bij spellen zoals BF4 Het kan ook zo zijn dat de sensor op een stomme plek zit alleen kan ik dit nergens over het moederbord niet vinden.
GioStyle schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 20:29:
Ik snap die waterkoeling hype niet echt. Voor minder geld heb je een goede (zo niet betere) luchtkoeler, van het geld dat je overhoudt koop je casefans om de in- en uitvoer van lucht beter te controleren.
Dit was reeds gedaan het heeft iets geholpen maar naar mijn gevoel lijkt het wat warm.

Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn om het geheel om te bouwen naar een Define R4. en de kast in de V&A te gooien

[ Voor 4% gewijzigd door Splitinfinitive op 06-09-2014 20:57 ]

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Welke koeler gebruik je nu eigenlijk? Stock? Je gaat er nu bij voorbaat vanuit dat een mooie luchtkoeler niet gaat werken...

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Topicstarter
br00ky schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 21:01:
Welke koeler gebruik je nu eigenlijk? Stock? Je gaat er nu bij voorbaat vanuit dat een mooie luchtkoeler niet gaat werken...
Momenteel heb ik een TX3 evo. En mischien heb ik het een beetje verkeerd verwoord en had ik het overclocken even als kanttekening moeten zetten.

vooral de interne warmte van de kast geeft me de kriebels, en dit levert ook hogere temps op bij de GPU en CPU, CPU ligt meestal rond de 70 graden, en de GPU tikt als snel de 80 graden aan als de kast te warm wordt.

Ik kan natuurlijk ook spoken zien, en gewoon de CPU koeler eens vervangen misschien dat dan de temps wel meevallen.

De ophoping van warmte lijkt mij veel.

Vooral met een 800rpm 120mm CM en CM slipstream als intake en een
CM slipstream als outtake.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Splitinfinitive schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 21:06:
[...]

vooral de interne warmte van de kast geeft me de kriebels, en dit levert ook hogere temps op bij de GPU en CPU, CPU ligt meestal rond de 70 graden, en de GPU tikt als snel de 80 graden aan als de kast te warm wordt.
Onder load? Die temp voor de GPU is niet heel bijzonder trouwens. Alles onder de 90 is niks om je zorgen over te maken.

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Topicstarter
br00ky schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 21:12:
[...]

Onder load? Die temp voor de GPU is niet heel bijzonder trouwens. Alles onder de 90 is niks om je zorgen over te maken.
jep onder load. De CPU en GPU blijven redelijk gelijk. Voordat ik geïnvesteerd had in de Jetstreams (slipstream zijn scythe 8)7 ) liep het op rond de 57-62. Ik weet niet of dit slecht is voor de mosfets/caps.

EDIT: mischien ben ik gewoon paranoia. Ik zal eens kijken voor een goede luchtkoeler, met wat leuke koelpasta en dan overclokken.

De GPU had ik eigenlijk wel kunnen weten de reviews geven aan dat hij richting de 76 graden liep tijdens hun tests. Maar volgens mij worden die uitgevoerd in koele omgevingen zonder kast eromheen.

Bedankt allemaal we gaan op koeler jacht!

[ Voor 29% gewijzigd door Splitinfinitive op 06-09-2014 21:24 ]

Pagina: 1