Toon posts:

backups Time machine leesbaar voor Windows??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Een tijdje geleden was ik fiere eigenaar van een MacBook. Ik heb destijds met een externe harde schijf backups gemaakt (gewoon copy paste) van al mijn bestanden die op mijn Mac stonden. Jammer genoeg heb ik toen toegelaten dat Time Machine mijn externe schijf mocht gebruiken. Deze is dus geformatteerd, enkel voor Mac.

Intussen is mijn MacBook gesneuveld (maar wonder boven wonder ook opnieuw gemaakt na lange tijd) en heb ik een Windows laptop gekocht o.w.v. budgettaire redenen. Ik kan nu dus enkel nog aan mijn bestanden via mijn MacBook. Ik wil deze bestanden ook kunnen openen op mijn Windows laptop.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen zonder mijn externe schijf te moeten formatteren en zo dus mijn bestanden kwijt te spelen?

Ik heb al geprobeerd om mijn backups terug op mijn MacBook te zetten en deze daarna te kopiëren naar een andere externe schijf. Maar ik krijg telkens een verbodsbordje wanneer ik de bestanden naar de andere externe schijf sleep... :(

Hopelijk weten jullie raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazat
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:24
Hoogstwaarschijnlijk is je 2e schijf NTFS geformatteerd. Het is met Mac OS niet mogelijk om - out of the box - te schrijven op NTFS filesystemen (enkel lezen). Je kunt de tweede schijf (dus niet je TIme Machine backup disk) naar exFAT formatteren (of FAT32, let dan wel op max. size limiet van ~4GB) indien hier geen belangrijke data opstaat. Vervolgens kun je desbetreffende bestanden kopieëren en de gegevens uitlezen op je Windows machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 21:17
Probeer Macdrive eens. Het is een commercieel product maar heeft een 5 dagen volledig werkende trial versie. Je kan hiermee Mac filesystemen uitlezen op Windows machines.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Je lrijgt dat verbodsbordje omdat je nu ald andere gebruiker gaat 'rommelen' inde Timemachine bestanden. Je kunt dat opheffen door op de desbetreffende map te gaan staan, rechtermuisknop en dan bij 'Toon info' even jezelf rechten geven onderaan.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300