Binnenkort wil ik een smartphone aanschaffen, maar ik zou mijn huidige telefoon dan ook graag blijven gebruiken als tweede toestel.
Als ik bijvoorbeeld ga sporten wil ik liever niet de smartphone mee nemen. Er zijn nog wel enkele situaties denkbaar dat ik mijn huidige telefoon liever bij mij draag dan de nieuwe (nog aan te schaffen) smartphone.
Het leek mij daarbij wel prettig om dan bereikbaar te zijn om hetzelfde nummer.
Als ik het goed begrepen heb bestaan er voor dit doel zogenaamde duosimkaarten. Dan heb je twee simkaarten met hetzelfde nummer. Als ik het goed begrepen heb kun je ze niet gelijktijdig gebruiken, dus als het ene toestel aan staat moet de andere uitgeschakeld zijn, omdat er anders problemen ontstaan.
Mijn huidige provider levert deze duosimkaarten echter alleen aan zakelijke abonnees:
Gelukkig kan ik bij de provider gewoon een ander formaat simkaart bijbestellen:
In principe heb je dan ook twee of drie simkaarten met hetzelfde nummer toch?
Of zit er nog wel verschil tussen de speciale duosimkaart die ze aan zakelijke klanten leveren?
Als ik bijvoorbeeld ga sporten wil ik liever niet de smartphone mee nemen. Er zijn nog wel enkele situaties denkbaar dat ik mijn huidige telefoon liever bij mij draag dan de nieuwe (nog aan te schaffen) smartphone.
Het leek mij daarbij wel prettig om dan bereikbaar te zijn om hetzelfde nummer.
Als ik het goed begrepen heb bestaan er voor dit doel zogenaamde duosimkaarten. Dan heb je twee simkaarten met hetzelfde nummer. Als ik het goed begrepen heb kun je ze niet gelijktijdig gebruiken, dus als het ene toestel aan staat moet de andere uitgeschakeld zijn, omdat er anders problemen ontstaan.
Mijn huidige provider levert deze duosimkaarten echter alleen aan zakelijke abonnees:
Mijn huidige telefoon heeft echter nog een gewone simkaart terwijl de nieuwe waarschijnlijk een microsimkaart (of misschien zelfs nanosimkaart) zal hebben?Bij Telfort kunt u alléén een duosimkaart bestellen als u een zakelijk abonnement heeft.
Gelukkig kan ik bij de provider gewoon een ander formaat simkaart bijbestellen:
Ze sturen blijkbaar standaard een 3-in-1 combipakket. Nu vraag ik mij af. Zou ik deze ook gewoon als een duosimkaart kunnen gaan gebruiken?Via Mijn Telfort kunt u snel en makkelijk een nieuwe simkaart bestellen.
Heeft u een abonnement, dan is een nieuwe simkaart gratis. Heeft u prepaid, dan kost een nieuwe simkaart € 19,99.
U ontvangt de nieuwe simkaart binnen 5 werkdagen.
U behoudt hetzelfde 06-nummer.
De nieuwe simkaart is geschikt voor 4G van Telfort.
Telfort verstuurt bij abonnementen standaard een 3-in-1 combipakket met een gewone simkaart, een microsimkaart en een nanosimkaart. Bij Telfort prepaid ontvangt u een 2-in-1 combipakket met een gewone simkaart en een microsimkaart.
In principe heb je dan ook twee of drie simkaarten met hetzelfde nummer toch?
Of zit er nog wel verschil tussen de speciale duosimkaart die ze aan zakelijke klanten leveren?