DVD rom dood na flashen

Pagina: 1
Acties:

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
Het flashen is misgegaan door een onbekende storing van mijn Pioneer 105S (net nieuw:().
Hij doet echt niks meer en opnieuw flashen geeft een error, CPU of DVDrom not supported of zoiets. Ik heb hem al gesloopt en mijn cd eruit gerukt.
Mijn vorige Aopen was ook al binnen een jaar kapot, bon natuurlijk kwijt:(
Nu ben ik pissed. Helpen jullie mij eens even, wat moet ik nou doen?
Weer een nieuwe kopen of denken jullie dat DVD niet de standaard wordt voor games en software etc.? Ik weet me nu geen raad meer. Ik kijk af en toe een DVD film, heeel soms regio 1.
Kan ik dan beter voor een nieuwe gaan of voor een stand-alone?
Ik zal de keus even op een rijtje zetten:
1/. Stand-alone:
- beter beeld dan de TV out van Matrox G450?
- makkelijker te bedienen
- makkelijker regiovrij te krijgen

2/. PC DVD
- software op DVD?
- Rippen van DVD's

Als ik weer een PC DVD moet kiezen flash ik hem niet meer en haal dus nooit meer regio1 in huis, wat tochy eigenlijk triest is.....

help....

Bedankt....

Let my DVD R.I.P.
Condoleer me aub
Bedankt....

Verwijderd

Kom maar langs Funprice Arnhem, krijg je van mij hoogstpersoonlijk een regiovrij gemaakte Aopen 12x40.

• Pino64
Maar ik wil geen Aopen meer, sinds die dingen tikken.
Toch bedankt voor het aanbod:)

Verwijderd

Tikken?
Je kunt van alles van de CD-ROM spelers zeggen van Aopen, maar de DVD-spelers zijn prima.
Heb hier zelf een Aopen 16x40 Pro(omgebouwd met RPC1 firmware naar Pioneer 105), en op mn werk al meerdere systemen gebouwd met een Aopen 12x40, prima dingen, lekker vlot en gaan prima om met normale cd's

• Pino64
Dan waren ze voorheen slecht, want mijn DVD 1040 lag te tikken en las slecht en een cameraad heeft een CDrom van Aopen die dezelfde kuren heeft.
Misschien zijn ze nu beter, wat je aangeeft in je verhaal. Toch moet ik er wel diep over nadenken.....
Even kijken wat andere mensen zeggen:-)
Btw een stand-alone is wel heel duur zie ik nu.......
In de search vond ik iemand die problemen had met regio2 DVD's, terwijl hij hem op regio2 heeft staan. Zoiets had ik met regio1, vandaar dat ik hem ging flashen. Ik zat zelf te denken aan de Pioneer 106s. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit apparaat icm regio2 DVD's???

Verwijderd

heb de aopen 1640 slot-in, loopt al een jaar zonder tikken! En zonder enig probleem!

• slownera
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Als je niet van firmware flashen houdt kan je ook proberen om de DVD van ASUS-E612 te gebruiken. Deze speler is zeer makkelijk regio vrij te maken door simpelweg een jumpertje aan de achterkant te verwijderen.

Werkt voor de rest prima, heeft zelfs een ingebouwde snelheidsregelaar, worden je CD'tjes ook niet altijd zo warm.

Suc6 met je keuze!!

• Pino64
Hey thanks:) Dat is tenminste nog een normale beveiliging. Ik denk dat ik voor die Asus ga, even online stores afgaan...

• ReseTTim
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

kheb ff en vraagje,
ik heb dus mijn pioneer 105s WEL goed geflashed en via een progje zie ik ook dat ie regio vrij is maar zodra ik power dvd open zegt ie dat ik 5/6 kansen heb om mijn regio te veranderen.

nu is mijn vraag is dit een foutje in die software...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Pino64
Dat is volgens mij normaal. Ik heb ergens gelezen dat software daar over blijft zeuren terwijl je drive wel regiovrij is. Niks aan de hand dus:)

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 00:33
Kun je niet eerst alle firmware verwijderen? Bij mijn Samsung moet je nl. eerst de frimware deleten, dan opnieuw opstarten en dan pas een nieuwe firmware uploaden. Ik weet niet of Pioneer een programmaatje heeft dat hem dan nog herkend, maar verder is ie toch al dood. By the way GEEN Samsung kopen, de SD 608 doet vrijwel niets in W2K :'( , en dat brakke Engels van de Samsung-support wil je niet lezen (bovendien klopt er toch niets van wat ze zeggen).

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

[b]Op dinsdag 12 juni 2001 01:55 schreef
...
Heb hier zelf een Aopen 16x40 Pro(omgebouwd met RPC1 firmware naar Pioneer 105)...
Misschien dat je met die firmware je Pioneer weer kan fixen ?? Misschien kijkt ie niet naar je drive gegevens en flashed ie m gewoon :)

webOS all the way!

• Pino64
Hij zoekt volgens mij eerst de drive op en die kan hij niet vinden. Zelfs het lampje is uit.
Hij is echt dood. Ik heb hem vermoord snik snik :'(

• Pino64
Op advies van Shingo heb ik de Asus gekocht. Was met een dag al binnen van Informatique terwijl hij niet op voorraad was:) En ik krijg een nummer C'T gratis.
Deze drive was meteen regiovrij na jumper verwijderen en is fluisterstil!!!!!
De Pioneer was alleen ietsjes sneller.....
Maar ik ga in vervolgs voor Asus. Heeft ook digital out voor audio en meerdere knopjes, play etc.
Thanks Shingo!!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

Op dinsdag 12 juni 2001 02:35 schreef ReseTTim het volgende:
kheb ff en vraagje,
ik heb dus mijn pioneer 105s WEL goed geflashed en via een progje zie ik ook dat ie regio vrij is maar zodra ik power dvd open zegt ie dat ik 5/6 kansen heb om mijn regio te veranderen.

nu is mijn vraag is dit een foutje in die software...
Ook DVD playersoftware is "regiobeschermd" Gebruik hiervoor DVD Genie van www.inmatrix.com

Suc6

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb hier een Pioneer a05sz, gelijk hetzelfde dag geflashed, no problemo hier :)

En trouwens voor dvd afspeel progs zoals powerdvd moet je DVD GENIE gebruiken.

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
aaaaaah wat jammer nou overgetweaked?? :)

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op dinsdag 12 juni 2001 08:08 schreef weertenaar het volgende:
Kun je niet eerst alle firmware verwijderen? Bij mijn Samsung moet je nl. eerst de frimware deleten, dan opnieuw opstarten en dan pas een nieuwe firmware uploaden. Ik weet niet of Pioneer een programmaatje heeft dat hem dan nog herkend, maar verder is ie toch al dood. By the way GEEN Samsung kopen, de SD 608 doet vrijwel niets in W2K :'( , en dat brakke Engels van de Samsung-support wil je niet lezen (bovendien klopt er toch niets van wat ze zeggen).
mijn SD 612 met gehackte firmware doet het prima in W2K moet alleen nog ff kijken waarom ie het in Whistler neit wil doen, maar dat doe ik vanmidag wel ff

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Pagina: 1