Ik heb een array in php.
Het veld met [aangepaste gegevens] wil ik splitsen op het koppelteken. Het koppelteken is een vaststaand gegeven, het aantal variabelen dat ik overhoud niet.
Vervolgens wil ik de variabelen die ik op die manier overhoud, verdelen over 1 of meerdere nieuwe arraykeys, die vlak achter [aangepaste gegevens] komen te staan.
Ik weet niet hoeveel lijnen ik in mijn array heb.
Ik ben begonnen om in een foreach-loop te checken of de key [aangepaste waarde] wordt genoemd.
Indien dat zo is, moet er iets gebeuren. Maar dit voelt aan als zeer omslachtig. Volgens mij moet hier een makkelijkere methode voor zijn.
Is er een manier om in een keer door de kolom [aangepaste gegevens] te lopen, elk veld te exploden en op basis van de meest aangetroffen nieuwe variabelen, nieuwe kolommen te maken?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| [0] => Array
(
[E-mailadres] => email@domein.ext
[Voornaam] => Piet
[Achternaam] => Jansen
[Aangepaste gegevens] => 01234567-product
[nog iets] => anders
[nog iets2] => anders2
)
[1] => Array
(
[E-mailadres] => email2@domein2.ext
[Voornaam] => Jan
[Achternaam] => Pietersen
[Aangepaste gegevens] => 76543210-product2-eigenschap
[nog iets] => anders
[nog iets2] => anders2
) |
Het veld met [aangepaste gegevens] wil ik splitsen op het koppelteken. Het koppelteken is een vaststaand gegeven, het aantal variabelen dat ik overhoud niet.
Vervolgens wil ik de variabelen die ik op die manier overhoud, verdelen over 1 of meerdere nieuwe arraykeys, die vlak achter [aangepaste gegevens] komen te staan.
Ik weet niet hoeveel lijnen ik in mijn array heb.
Ik ben begonnen om in een foreach-loop te checken of de key [aangepaste waarde] wordt genoemd.
code:
1
| if (stripos($key2, 'aangepaste') !== false) |
Indien dat zo is, moet er iets gebeuren. Maar dit voelt aan als zeer omslachtig. Volgens mij moet hier een makkelijkere methode voor zijn.
Is er een manier om in een keer door de kolom [aangepaste gegevens] te lopen, elk veld te exploden en op basis van de meest aangetroffen nieuwe variabelen, nieuwe kolommen te maken?
[ Voor 5% gewijzigd door Rexomnium op 04-09-2014 21:59 ]
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.