Nieuwe hosting provider gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
sinds jaar en dag heb ik een paar domeinnamen en hobby ik een beetje met wat websites. Enkele daarvan voor ondersteuning van andere (offline) activiteiten, anderen gewoon helemaal prive.
Dit heb ik allemaal ondergebracht in een hostingpakket. Voor sommige websites heb ik aparte ftp accounts aangemaakt aangezien vrienden van mij langzamerhand het beheer en ontwikkeling overgenomen hebben. (eigenlijk functioneer ik als sponsor en reseller)

Daarnaast gebruik ik vooral veel de mailboxen die ik op mijn hostingpakket aangemaakt heb.

Kortom, ik heb een hosting pakket waar vijf websites (php) op draaien (met ieder een eigen domeinnaam)
Daarom draaien meerdere databases (mysql)
Enkele ftp accounts voor specifieke websites
Mail: mailboxen die ik ook via webmail, outlook en telefoon kan benaderen. Mail forwarders en mail lists.
Een redelijk bak storage (7,5GB) en ruim voldoende traffic.

Alles ondergebracht bij een kleine hostingprovider. Eigenlijk een eenmansbedrijfje dat hosting er een beetje bij doet. Voor een zeer scherpe prijs ben ik de afgelopen jaren verwend geraakt aan nagenoeg storingvrij hosten. Maar helaas, die jongen stopt ermee en dus mag ik een nieuwe hosting provider zoeken.

Daar komt dus mijn vraag:
Wie heeft een tip waar ik mijn websites en domeinnamen nu het beste onder kan brengen?
(ik weet vrij weinig van de onderliggende techniek en hoe alles te configureren. Als het niet nodig is zou ik dat graag zo houden. Ik ben geen digibeet, maar ik programmeer liever in .net dan dat ik me met linux scripting bezig houd)

Het is allemaal hobbywerk. Dus een scherpe prijs is belangrijker dan absolute garanties en zware SLA's. Maar storingen zijn natuurlijk wel vervelend, een enkele keer een hikje vind ik niet erg, maar het moet niet te erg zijn en ik wil geen mail kwijt raken of lange down times hebben.

alles kan off-topic

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
Domein namen met gratis nameserver heb ik bij Transip, Nederlands, betaalbaar en heel goede service.
Wanneer je voor diverse domeinen web en email hosting wil, dan gaat het aantikken. Je kan dan beter een VPS nemen denk ik, maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik host alleen de domeinen daar en het web/email doe ik gratis op mijn servertje thuis.
Eventueel kun je ook bij Hetzner kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Antagonist heb je onbeperkte opslag en traffic. Uptime is prima nog nooit downtime gehad.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier heb ik 2 keer een Dynamic pakket voor 2 domeinen: https://pcextreme.nl/webhosting/hosting-pakketten/

Prima te betalen en fatsoenlijke uptime en dergelijke. De enige problemen die ik tot nu toe heb ervaren waren mijn eigen schuld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Iemand had me gewezen op 123Systems (http://www.123systems.net/shared.html) zou dat een optie kunnen zijn waarbij ik de domeinen bij Transip onder zou brengen. (en daarbij, klik ik dat dan zo in elkaar want ik heb geen idee wat er bij de configuratie komt kijken)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:33
Foei, nee dat doen we niet..

[ Voor 76% gewijzigd door Equator op 10-09-2014 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-05 08:12
Zou een klein resellerpakket ook een optie voor je kunnen zijn? Op die manier zijn je vijf individuele websites geïsoleerd en mocht je ooit een individuele website willen verhuizen is dat ook veel makkelijker. Kost meestal wel een beetje meer, maar ik weet niet wat je per maand aan hosting wilt besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ik zit idd ook naar de resellerpakketten te kijken. Bijvoorbeeld van Neostrada. Is wat duurder dan 123Systems, maar ik heb het idee dat ik dan ook out of the box een simpeler kant en klaar systeem heb.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:20

ShadowAS1

IT Security Nerd

sypie schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 07:10:
Hier heb ik 2 keer een Dynamic pakket voor 2 domeinen: https://pcextreme.nl/webhosting/hosting-pakketten/

Prima te betalen en fatsoenlijke uptime en dergelijke. De enige problemen die ik tot nu toe heb ervaren waren mijn eigen schuld :D
Ik ben anders afgelopen week een topic hier tegen gekomen over mensen die klaagden over constante downtime en timeouts

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Verleden pcextreem gehad was toen ook niet geweldig en daarna versio was helemaal drama. Blik dat ik weer terug was bij antagonist.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:44
Versio en mijndomein kan ik je in ieder geval afraden, wat een bagger hosting. Traag, veel downtime en de support is waardeloos bij Versio. Antagonist en Transip zijn beide wel erg betrouwbaar. TransIP support is ook super weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:40

ZeroCode

Woopie

Donool schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:42:
Versio en mijndomein kan ik je in ieder geval afraden, wat een bagger hosting. Traag, veel downtime en de support is waardeloos bij Versio. Antagonist en Transip zijn beide wel erg betrouwbaar. TransIP support is ook super weet ik uit ervaring.
Ik ga hierin mee, versio is goedkoop maar moet eerlijk zeggen dat ik mijzelf vaak betrap op het zoeken naar een andere hosting partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
Donool schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:42:
TransIP support is ook super weet ik uit ervaring.
Een keer gemeld dat ik geen tilde (~) kon invoeren in een DNS TXT record, binnen 10min hadden ze hun control panel aangepast.
Een andere keer had ik email problemen omdat TNT/NLpost hun MX records niet op orde had. Bij TNT zelf geen gehoor natuurlijk, maar toevallig zaten ze ook bij Transip, dus ff een ticket aangemaakt daar en ze hebben TNT er meteen op aangesproken en toen was het zo geregeld. :)
Pagina: 1