Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Mr Jeroen H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-11-2021
Goedenavond,

Ik ben opzoek naar een versterker voor mijn Teufel set: Ultima® 40 Surround "5.1-Set"

http://www.teufelaudio.nl...ound-5.1-set-p13214.html#

Afbeeldingslocatie: http://d24p66wtav075e.cloudfront.net/media/oart_0/oart_u/k3227/thumbs/17969_67303.jpg

Ik heb niet genoeg kennis en ervaring op het gebied van een AV receiver, dit moet mijn eerste worden.
Graag wil ik jullie om advies vragen om een goede keuze te kunnen maken.
Mijn budget is max. €600

Enkele eisen die ik stel aan de AV receiver zijn:
- HDMI 2.0 aansluitingen (ivm 4k televisie)
- Moet de meest gangbare audioformaten ondersteunen (DTS-HD, FLAC, WAV, MP3 etc etc)
- (4k) Upscaling van laag resolutie video`s
- FM Tuner
- DNLA
- Krachtig genoeg om mijn teufels aan te kunnen sturen
- Lan aansluiting

Daarnaast lees ik het e.e.a. over biamping.
Is dit aan te raden i.c.m. mijn teufel set?

Enkele receivers die ik gezien heb, die naar mijn weten aan mijn eisen voldoen:

- Pioneer VSX 924
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ-6dfZgPzggXXZ0ccFHfb85ayhdrrtqHsCLpAcMcJfP3o78bsxhQ

- Onkyo NR636
Afbeeldingslocatie: http://cdn.ecoustics.com/db0/wblob/17BA35E873D594/D65/38A63/oWaRirq3EBViBSTYnMXNMKjBsejWXYMnRCFntwNY4fE/tx-nr636.jpg

Zijn dit receivers die jullie aanraden om de teufels aan te sturen, i.c.m. met de eisen die ik stel?

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie advies / opmerkingen.

[ Voor 161% gewijzigd door Mr Jeroen H op 04-09-2014 20:46 ]

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 06:59

Mikayu

.srt

Zoek een Sony ES, da's ook dik. Andere tweaker heeft ze aan een Yamaha RX-V473 hangen.
Of een Denon, ook wel leuk... Volgens mij zijn ze allemaal hetzelfde maar ieder heeft andere software settings

Bi-amping gaat niet in jouw budget passen en lijkt me ook niet nodig bij deze speakers :) Ding op 2ch zetten geeft het meeste vermogen, maar je hebt een sub dus hoef je je daar niet druk om te maken

Kijk ook voor 2e hands ;)

• Mr Jeroen H
Haha oke,

Maar wat bedoel je exact met "ding op 2ch zetten"?
Aangezien het een 5.1 geluidsset betreft....

Daarnaast voldoet de Yamaha RX-V473 niet aan mijn eisenpakket ;)
Mikayu schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:41:
Zoek een Sony ES, da's ook dik. Andere tweaker heeft ze aan een Yamaha RX-V473 hangen.
Of een Denon, ook wel leuk... Volgens mij zijn ze allemaal hetzelfde maar ieder heeft andere software settings

Bi-amping gaat niet in jouw budget passen en lijkt me ook niet nodig bij deze speakers :) Ding op 2ch zetten geeft het meeste vermogen, maar je hebt een sub dus hoef je je daar niet druk om te maken

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Jeroen H op 04-09-2014 21:48 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:41

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Binnen dit budget zijn er toch zeker wel 7.x receivers te vinden en daarmee ook de ondersteuning voor passieve Bi-Amp.

Jammer van die harde eis van HDMI 2.0. Anders kon je mooi je slag slaan op de modellen van vorig jaar, dan kom je met dit budget haast bij een X4000 van Denon welke toch wel heel wat series hoger zit dan waar je nu in terecht komt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-11 14:31
Waarom wel je upscalen? Dat kunnen televisies net zo goed zo niet beter.
BI-amping in deze klasse houdt meestal in dat je 2 surround kanalen van een 7.1 versterker extra inzet bij je fronts. Als voordeel heb je dan wat met vermogen beschikbaar, maar of je er echt wat van merkt weet ik niet.

• Mr Jeroen H
Hallo,

Inderdaad de televisie kan ook upscalen, daar had ik niet zo snel aan gedacht.
BI-amping is daarnaast geen must!

Omdat ik wel een 4k televisie heb wil ik hem wel middels een hdmi 2.0 verbinden naar mijn receiver.

Zijn de gekozen receivers
- Pioneer VSX 924
- Onkyo NR626

i.c.m. mijn eisen en de technische specificaties van mijn Teufel geluidsset aan te raden??

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waar speel je je 4K materiaal mee af? Mediaplayer neem ik aan? If so kun je denk ik ook zonder die HDMI 2.0 en 4K onderrsteuning. Let me explain :)

Mediaplayer met (ik neem aan HDMI 2.0) naar je TV. Van TV met HDMI 1.4 naar je receiver via ARC naar je receiver. Ook vanaf je mediaplayer met optical of coax naar je receiver toe, maar dan met geluid. En op je receiver stel je gewoon de juiste ingang in per bron. Ik weet dat dat bij Denon iig gewoon kan, maar ik neem aan dat de andere merken het ook wel zullen kunnen. Is het alleen hopen dat je TV DTS HD enzo door kan sturen.
Mocht je mediaplayer twee HDMI outs hebben dan kun je die beiden gebruiken, dan heb je die optical niet eens nodig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-11 21:04

ik heb ze idd aan de 473 van Yamaha hangen, alleen dan puur de Ultima vloerstaanders.
meer dan zat en zwaarder is niet eens nodig.
de opvolger 475 is voor een nette prijs te krijgen, maar ook de 477 vind je al voor 300 euro.
beetje afhankelijk hoeveel HDMI poorten e.d. je nodig denkt te hebben en of je heel erg toekomstproof wil zijn met de nieuwe HDMI standaard voor 4k.
Ik heb hier niet voor gekozen, aangezien er weinig 4k content is en de tv uitzendingen nu al niet eens in 1080P over de kabels gestouwd worden.

de 477 heeft gewoon 4k Passtrough, doormiddel van een FW update ;)
dan heb je voor 325 euro een hele nette versterker

[ Voor 5% gewijzigd door MartijnAbel op 06-09-2014 21:12 ]

Pagina: 1