• connorclemens
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-04-2023
Ik heb een probleem met mijn video kaart dit is een XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation Edition.
verder heeft mijn PC een Intel Core i5 4670 Boxed, MSI B85-G41 PC Mate, Seasonic S12II-Bronze 520W.

Ik heb deze sinds begin april 2014, en ik denk dat het aan mijn video kaart ligt. ik heb er afgelopen weekend al last van maar ik wist niet zeker of het nou aan de video kaart lag. hij blaast wel vaker heel hard tijdens een spel maar ik kan dan gewoon doorspelen. Maar ik heb via MSI After burner een test gedraait en tijdens deze test viel het beeld uit en ging de video kaart hard blazen.

Is er een oplossing voor?

ik speel niet de meest zware spelen. maar mij viel wel op dat mijn pc nog niet is uitgevallen tijdens een potje lol maar wel tijdens een potje halo cambat(LAN). maar het is al duidelijk dat het niet aan de spellen ligt.

• nldbobg
  • Laatst online: 04-01 14:01
Wat zijn de temps van de kaart als je speelt?

Met afterburner of hwinfo kun je de temps uitlezen.

http://www.hwinfo.com/download.php
Met hwinfo kun je ook de vrm temps uitlezen

[ Voor 13% gewijzigd door nldbobg op 04-09-2014 22:01 ]

• steyn1001
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-12-2025
Als de temps te hoogs zijn stel ik voor hem RMA te sturen als hij nog garantie heeft. Zo niet, moet je hem even uit elkaar halen en de koelpasta vervangen en het stof eruithalen ;)

• connorclemens
ik heb de Drivers ge'update en de test weer gedraaid. hij viel uit op 76 graden.
ik heb geen idee hoe dat hwinfo precies werkt maar ik zag niks bijzonders.

ik hoop dat ik nog garantie heb want ik heb hem pas 5 maanden. hij is wel al van de markt maar ik moet dus nog eff afwachten of ik dus nog garantie heb. waarschijnlijk wel want meestal is het wettelijk verplicht om 1 jaar garantie te geven.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:48

D4NG3R

kiwi

:)

steyn1001 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 00:58:
Als de temps te hoogs zijn stel ik voor hem RMA te sturen als hij nog garantie heeft.
Verklaar? Temps zijn in 9/10 gevallen afhankelijk van de omgevingstemperatuur en de rest van het systeem, slechts een enkele keer is er daadwerkelijk wat op de kaart kapot wat rare temperaturen veroorzaakt.

Waar bestaat de rest van je koelsysteem uit Connor?

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 05-09-2014 18:17 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
76 graden is helemaal geen probleem voor een gpu! Het zou wel kunnen dat andere onderdelen van je gpu overhit waar geen sensor zit. Mik anders een extra huistuinkeukenventilator op je gpu (van een afstandje van +- 30 centimeter) en test dan nog eens of die uitvalt. Eventueel zou het nog de voeding kunnen zijn, dat die niet genoeg stroom kan leveren om je hele systeem te voeden. Maar dat lijkt mij stug.

[ Voor 5% gewijzigd door Ardjee op 05-09-2014 18:18 ]

• connorclemens
ik heb de test gedraaid met een ventilator ervoor.
ik heb 3 verschillende testen gedaan.
test 1 720p heeft hij afgerond en was mooi 67 graden
test 2 1080p ook afgerond met zoon 71 Graden
deze 2 testen via MSI Kombuster

test 3 via MSI afterburner en hij had weer het probleem bij 73 graden.

mijn voeding is een Seasonic S12ll-520 Bronze
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 51,25€ 51,25

misschien ligt het aan msi afterburner test maar dit is wel de zelfde test als MSI Kombuster om dat dit programma geïnstalleerd moet zijn om het via msi afterburner te gebruiken.

[ Voor 54% gewijzigd door connorclemens op 05-09-2014 18:42 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
Maar wat is het oorspronkelijke probleem precies? Dat het beeld uitvalt en je je ventilator harder hoort blazen?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:46
connorclemens schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 18:13:
ik hoop dat ik nog garantie heb want ik heb hem pas 5 maanden. hij is wel al van de markt maar ik moet dus nog eff afwachten of ik dus nog garantie heb. waarschijnlijk wel want meestal is het wettelijk verplicht om 1 jaar garantie te geven.
Kuch, in Nederland is het 2 jaar en zelfs dan nog is het wat je van een product mag verwachten. Een koelkast kun je bijvoorbeeld meer jaar van verwachten dat die het probleemloos doet.

2 jaar is gewoon iets waar je zonder problemen garantie voor krijgt.

• connorclemens
Ik heb een mail gestuurd en antwoord gekregen.
ik moest eerst 2 programma's downloaden en kijken of het zelfde probleem voorkwam. als dit zo was dan lag het echt aan mijn video kaart en is er dus iets aan de hand.
de programma's
FurMark en Unigini Heaven heb ik allebij minder dan 2 min kunnen draaien.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-01 12:28

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

MSI Kombustor is gebaseerd op furmark dis dat is niet zo gek. Heb je nog een andere pc/videokaart wasr je mee kan testen?

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• connorclemens
nee geen andere video kaart maar en vrined heeft de test ook gedaan op zijn pc en er gebeurde niks. test kon gewoon door blijven gaan. wel wat oudere video kaarten maar ook van ATI

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 16:06
Je zou dus jouw video kaart mee kunnen nemen naar je vriend om deze daar te proberen.
Of andersom zijn videokaart in jouw pc.

Heb je al andere drivers geprobeerd voor je video kaart?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• connorclemens
mijn video kaart is al opgestuurd er er zijn fouten bevonden en weer doorgestuurd naar hun leverancier. die daar verder wordt nagekeken. Dus er was iets mis met de videokaart zelf.
Ik heb wel de nieuwe drivers gedownload van de site. en verschillende testen uitgevoerd maar de videokaart ligt nu waarschijnlijk bij een ATI service.
Pagina: 1